Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt nyt firma i EU vær med fra startet og tjen kassen

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
James-> Du har ret i at dit indlæg blev noget lang og med et par sidespring. Det gjorde dog ikke noget, for det gav mig en tænkepause.

Du må forstå, at grunden til at jeg vedholdende stiller disse spørgsmål er for at forstå det, som inderst inde pisser mig af, hver gang jeg læser en MLM-tråd på Amino. Normalt bliver jeg sjældent konfronteret med MLM, men når de konstant popper op i hovedet på min under "Indlæg i dag", så er de svære at overse.

Hvis dine (og forhåbentlig også andres) indlæg kan hjælpe mig til at forstå nogle grundlæggende ting, så siger jeg tak. For så slipper jeg for at blive harm, når jeg læser om alle de mange fantastiske millioner, som man kan tjene ved at sidde på sin flade og r*vrende sin familie, venner og ikke mindst en masse uvidende fjolser, der tror på en gang salgsgas. <- skal læses som den ultimative fordom, som MLM-tilhængere skal hjælpe mig med at komme forbi. Eller bekræfte...

Jeg er glad for din tålmodige og (sjældent mødte) saglige tilgang til denne debat. Og jeg sætter pris på, at du faktisk har mod på at læse mine forskruede holdninger uden at himle med øjnene og med det samme stemple mig som "en del af flokken". Derfor dette indlæg:

Det emne, blandt mange, som jeg allerhelst vil have debat omkring bygger på følgende antagelse:

MLM er afhængig af at der findes sælgere i flere led. Der begynder først at være en fornuftig form for indtjening, når man "avancerer" til højere led og dermed har sælgere under sig. Uanset MLM-formen, så vil de "nederste" sælgere generere penge, som vandrer opad. Dermed vil det være muligt for en sælger i 2. led at kunne tjene et par håndører ved simpelthen at lade eksempelvis seks undersælgere gøre arbejdet.

Jeg er naturligvis klar over at der er (bør være) et stykke arbejde med at lære nye sælgere op og holde dette forhold ved lige.

Jeg antager ligeledes at der er en grænse for hvor mange mennesker, der kan deltage i et MLM-firma. Der er jo ikke uendeligt mange led, og på et tidspunkt vil kæden være mættet. Herefter vil de nyligt hvervede sælgere ikke have mulighed for at avancere og skabe et fornuftigt indkomstgrundlag.

Dette sammenholdt med den meget udbredte påstand, "vær med fra starten" fortæller mig, at MLM kun er en sund forretning økonomisk set for de få, der når at hverve de første led af sælgere. Resten er efter min logik nogle håbefulde ignoranter, som er blevet narret ind i et spil, der kun handler om at sikre andres overlevelse. Hvis der eksempelvis er 6 led med hver 6 sælgere, og kun de nederste sælgere arbejder på at sælge et faktisk produkt, så er der altså 46656 mennesker, der genererer penge til 9331 "oversælgere" udover sig selv. Hvis man forestiller sig blot 1 led mere, så er der ialt 326592 mennesker med i samme MLM-firma.

Så meget for nu - læs mit indlæg med de saglige briller, det har ikke været min mening at nedgøre andre eller på anden måde værdilade mine udsagn.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:20

Hej Peter

Jeg vil kort beklage, at mit svar har været et par dage under vejs. Jeg har været svært beskæftiget og har bestemt haft tiden, blot ikke overskudet til at skrive et svar.

Jeg vil tillade mig, at opsummere dine kritikpunkter (som jeg har forstået dem) - så de er linet op. (Ret mig hvis jeg har ramt ved siden af).

1. Du bliver konfronteret med nogle indlæg og føler dig stødt over essensen af dem. – Du mener ikke, at det er reelt at komme med påstande der hentyder til, at man kan blive rig hurtigt og nemt ved at sidde på den flade – eller; at man skal være med fra starten for at score kassen... Du ser det som en åbenlys løgn i dit og andres ansigt og dette støder dig.

1. Du bryder dig ikke om tanken om, at skulle ”pushe” et produkt/koncept på dine nærmeste og gentagende gange skulle optræde som en gene for dem. – Du har muligvis ikke lyst til at blande familie/venner og forretning sammen og/eller du vil ikke være til gene. – Dertil tillader jeg mig at tilføje, at du formegentlig heller ikke har lyst til at skulle drøfte MLM med hver eneste person du støder på og omgås.

1. Du kommer også ind på ”salgstalen” og den har med rette fået et punkt for sig selv.
    Udfra den måde du beskriver ”salgstalen”, så tænker jeg at du har følgende i tankerne:
    En bunke klichéer og halvhjertede salespitches, som du knap nok selv tror på eller står inde for. Du ser dig kede (ikke så meget de andre) - men dig selv halvt ihjel på at snakke ørerne af dem om produkter de ikke har brug for og koncepter de ikke har lyst til at arbejde med. – Du ser muligvis spildt arbejde på dette og igen problemet med at være til gene.
    <
Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:05
Kære venner,

Problemet er, at der ikke er en eneste af MLM fortalerne der kan skitsere eller tilnærmelsesvis angive en en cost-benefit analyse på deres forretningside!

Nu må I dokumentere overfor de unge håbefulde mennesker, der overvejer at kaste sig ud i et af disse MLM-projekter præcis - hvilken investering der skal til og hvad de kan forvente af afkast og med hvilken indsats.

Alt andet er useriøst.

Mvh
Lars K

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:00
Kære Lars Kronborg!
Citat:

"Problemet er, at der ikke er en eneste af MLM fortalerne der kan skitsere eller tilnærmelsesvis angive en en cost-benefit analyse på deres forretningside!
Nu må I dokumentere overfor de unge håbefulde mennesker, der overvejer at kaste sig ud i et af disse MLM-projekter præcis - hvilken investering der skal til og hvad de kan forvente af afkast og med hvilken indsats."

Det er STORE ord du bruger!

Mener du at man forud for at starte en virksomhed skal have en 100% kost-benefit analyse!

Hvis du og andre kunne opstille en sådan på 100% - ja så var vi nok ikke her på amino!

Prøv du at spørge om dette da Bill Gates startede sin virksomhed i sin garage!
Hvad er du beskæfiget med er du selvdstændig?

Har du være til møder for at finde nogen der ville finansiere din idee?

Eller vil du bare give dit besyv med uden at have tænkt over nærmer over hvad det er du efterlyser?

En virksomhed er på markedet da nogen virkelig troer på konceptet - endog nogen som selv finansiere deres idee!

Hvor er der mange virksomheder der startede og lukkede  igen da det jo ikke gik - også de med en såkaldt kost benefit analyse som selv banken troede på !

Ja det er virkelig et godt spørgsmål du her opstiller - tænk nu lidt efter - så de der ønsker at starte i Network Markeing ikke bliver villedt af dine økonomiske evner.

Her er investeringen på et niveau hvor du IKKE behøver at gå i banken for at få din drøm finansieret!

Hvis du vil kan du finde mange gode oplysninger her:

Hilsen

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:26
Kære John

Så mødes vi igen.

Så det da ved gud jeg mener - hvis ikke du forud for en investering laver et estimat på investering-afkast - så er det da spild af tid.

Det her handler om MLM kontra god forretningssans og du er som sædvanlig på vej ud i alskens ikke-sammenlignelige overvejelser.

Kom nu - vis os hvad det koster - hvad vi tjener - og med hvilken indsats - så skal jeg love dig at vi alle sammen tilslutter os dit projekt.

Mvh
Lars K

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:03
James-> Jeg har læst dit svar, og tygger lige på det lidt. Til din ære kan jeg gøre opmærksom på, at alle de assertive kommunikationsteknikker, som jeg kender og forsøger at udbrede i verden, dem har du brugt i dit indlæg. Thumbs up for det!

Et par umiddelbare kommentarer - jeg kommer nok ikke så dybt ind i det kva dit indlægs masse:

1. Det, som du skriver, virker meget mere fornuftigt på et ideologisk plan end noget andet jeg overhovedet har læst på Amino eller hørt til diverse salgsmøder. Praktisk talt alle andre fokuserer på en lind pengestrøm, vandring af penge i din downline og det "varme marked" eller hvad det nu hed - familie og venner. Og det virker temmeligt uetisk på mig. Det er slet ikke det, jeg læser dig skrive.

Skulle jeg nogensinde finde på at blive MLM''er, så er det nok dig, der får lov at lære mig op - hvis du altså både kan håndhæve din netop skrevne holdning og samtidig tjene penge.

John-> Jeg troede at du havde meldt dig ud af debatten sidst vi havde en tråd om emnet? Du endte med at skrive nøjagtigt det samme et par gange med henvisninger til din hjemmeside - som jeg iøvrigt har været ret dybt inde på uden at finde andet information end det jeg anfægter i denne tråd.

Med mindre du, ligesom James, er i stand til på en sober og konstruktiv måde at redegøre for dine holdninger og sagligheder, så vil jeg vælge at springe dine indlæg over. Du bliver simpelthen NØDT til at holde op med at bruge småchauvenistiske sammenligninger hvis du vil tjene min respekt.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:16
Kære Lars K.!

Ja det firma som vi markedsfører produkter for og lærer andre at gøre det samme - med dem kan du komme igang for den nette sum af 2.400,- kr excl moms og så har du produkter til salg for en værdi af 4 tkr. - således kan du starte med, at få et DB på 35% fra 1. dag.

Resten er så op til dig hvor meget tid du vil bruge på forretningsbygningen.

Hilsen 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 20:50

Hej Peter

Jeg takker ydmygst for din ros. Jeg ville ønske at jeg altid kunne bevare en asservativ tone... Men det ville være tåbeligt af mig at påstå, at dette lykkes lige godt hver gang.

Ligesom mange andre, så har jeg da også en lille provokatør i mig og når han er vågen, så bliver den asservative tone sparket hen til en by i Rusland.

Hvis du har et fokus på, at sprede det asservative budskab. Så vil jeg tage hatten af for det og lade mig inspirere af det. Som MLM fortaler, så ved jeg jo kun alt for godt hvordan en MLM debat har tendens til at udvikle sig.

Jeg tror (for jeg har ikke været rundt og spørge), - at mange fortalere og modstandere af MLM simpelthen bare mangler respekten for hinanden og selvom dette er ærgeligt, så er det ikke rigtig noget man kan ændre ved.

MEN jeg kan godt forstå hvis det jeg beretter om udskiller sig fra meget af det, som du selv har oplevet i forbindelse med MLM. Men det er dog stadig en MLM forretning jeg driver.

Du er blevet konfronteret med nogle aspekter indenfor MLM før og fordi du ikke har været vidne til andet (eller hørt/læst andet) - så har du betragtet disse, som værende generelle indenfor branchen. Men det er faktisk forkert - også selvom det selvfølgelig rummer noget sandhed.

Der er jo millioner af mennesker i MLM og dvs. millioner af forskellige meninger og holdninger til den.

Den form for networking du hentyder til har faktisk et navn og det er den mest famøse måde at lave MLM på.

Den findes i flere variabler og jeg vil beskrive den, som jeg har fået den foreslået. Den form for networking du hentyder til kaldes "the shotgun approach (shotgun)" og det er den, som de fleste stifter bekendtskab med først. - For mange er det den eneste form for MLM de stifter bekendtskab med og dette inkluderer netværkere såvel som ikke-netværkere.

Jeg bruger ikke længere denne shotgun approach af flere årsager og når jeg ikke personligt kan relatere noget af den kritik der bliver rettet imod MLM; - så er det fordi kritikken er rettet imod "Shotgun approach´en".

Shotgun´en bygger i grove træk på sansynelighedsberegning.
Det er ikke marketing skills, blindt held, arbejdsflid, karisma eller knowhow som er afgørende for, om man er får skabt en forretning eller ej. Men disse ovenstående elementer vil utvivlsomt kunne spille ind og den give enkelte nogle fordele fremfor andre.

Det første skridt i "shotgun approach´en" er den såkaldte navneliste. Man sætter sig ned og skriver navnene på ALLE de mennesker man kender og kan komme i tanke om. Dette er lige fra Onkel Bob til den flinke ekspedient i det lokale marked - målet er i hvert fald, at få nedskrevet X antal navne, så man har en "emnebank" at arbejde med.

Oftest er X = 100 navne. Men når man opnår dette, så sigter

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)