Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FRANK & CASPER SÆLGER UD - kritik at Klovn landingsside

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Med risiko for at formaste mig mod de uskrevne regler, så kaster jeg mig ud i det:

Da jeg startede i Zentropa havde vi ingen webshop. Og det kunne der selvfølgelig var mange gode grunde til. For eksempel, at Zentropa er sat i verdenen for at lave film, ikke for at sælge dvd'er.

Ikke desto mindre er det netop hvad vi har forsøgt os med. Første skridt er salg af Klovn bokssættet med alle 6 sæsoner. Giv siden tæsk, hvis du har lyst. Bedste kritik belønnes med et gratis bokssæt.

Ps. betalingskort kommer på så snart PBS har færdigbehandlet ansøgningen.

Tjek KLOVN landingsiden

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 14:56

En lille trailer / reklame ville være ret godt. Det virker jo altid godt med levende billeder Wink

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Skrevet kl. 14:59

Hej Kim - hæng på, den er på vej ;-)

Amjad

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 14:59

Må indrømme jeg syntes det ligner jeres side har glemt at loade baggrunden Tongue Tied

Selve siden og opdelingen er sådan set fin nok efter min mening, men det ligner et skelet. Helt hvid med sorte streger.

eksempel:

før

Sæson 4
Unge hjerter
Hjem til far
Sankt Hans
Bornholm
Aben Ditmark
Jarlens død
Piverts polterabend
Hejsan Sverige
Tango for tre
Ups

+ ekstramateriale

efter

Det vil efter min mening give siden MEGET mere struktur og overblik hvis der kom en form for baggrund på jeres opdelingsbokse.

En anden ting der kunne være med til at sælge er video. Hvis der blev indsat en youtube video med klip eller en specielt sjov scene som teaser, vil det minde folk om hvor sjov det faktisk er.  I kan lige så godt udnytte det i har.

Ud over det er der ingen tvivl om det er Frank der sælger denne serie, så måske et fjoldet ansigts foto af ham ville få et smil frem på læben.

En anden smart ting der ikke har med design at gøre ville være at samle mails ind. Laver i på et senere tidspunkt en ny DVD lancering vil i have en god og solid bund til at starte salget ved at tage kontakt til folk der før har købt produkter.

Til slut havde jeg faktisk lidt problemer med at finde køb knappen. Ikke fordi den er gemt, men fordi min hjerne skal fokusere på så mange andre ting for at skabe et overblik. Tror dog dette vil blive rettet hvis der kommer noget ordenlig opdeling og baggrund på.

Håber det var noget der kunne bruges.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00

Hej

Jeg skal ikke gøre mig til smagsdommer, men jeg har dog lige et par indput.

Generelt skal det være tydeligt hvad der er navigationselementer/knapper på siden, her er købsknappen blevet til en CD/DVD ligende element (meget kreativt) men det øger ikke konverteringen, tværtimod. Gør det meget tydeligt hvad der er grafik og hvad der er navigationselementer, så er der ingen af dine besøgende som kan tage fejl.

Ift. til at det er en sjov og meget kendt serie, så er der nok ikke den store grund til så meget tekst, varen sælger jo næste sig selv :)  Nej, selvfølgelig skal der tekst der lige kort sælger varen og som du kan bruge ift. SEO, men da det er en TVserie, så er der jo masser af billedemateriale evt video klip som du også burde benytte dig af.

Og så prøv at holde siden enkel, så kort og godt som muligt.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 15:05

1. - Der mangler en konkret "Call-to-action" knap på siden. Den I har nu (cirklen med "Køb Klovn box") er for anonym.
  2. - Søgefeltet, med tilhørende søgeknap (jeg tænker "reload", ikke søg) fungerer slet ikke for mig. Jeg skulle gætte mig frem til, hvad det var.
  3. - Hvorfor al teksten med blokbogstaver? Råber du ad mig?
  4. - Den fede, sorte række morsetegn (lodret) i menuen, virker lidt underligt for mig. Det ser nærmest ud som om, at menuen ikke vises korrekt.
  5. - Prisen er ALT for anonym. Det tog mig ret lang tid, overhovedet at lokalisére den.
  6. - Test! Test forskellige billeder, tekster og call-to-actions. Lad ikke jeres forventninger og vores idéer bestemme, hvordan siden skal se ud. Spørg brugeren, fx via Google Website Optimizer.

Spørg endelig, hvis du vil have uddybet noget :-)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 15:05

Jeg mangler en meget tydelig pris på box-settet og en tydelig købs knap - gerne både øverst og nederst :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:15

Prøv noget baggrundsfarve på den venstre menu. Mine øjne kan ikke rigtig se hvor grænsen går mellem menuen og indholden og det virker på en eller anden måde irriterende.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Skrevet kl. 15:15

Henning Wraae:

Generelt skal det være tydeligt hvad der er navigationselementer/knapper på siden, her er købsknappen blevet til en CD/DVD ligende element (meget kreativt) men det øger ikke konverteringen, tværtimod. Gør det meget tydeligt hvad der er grafik og hvad der er navigationselementer, så er der ingen af dine besøgende som kan tage fejl.

Touché, man skal ikke undervurdere normerne!

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amjad. 

Here it goes:

1. I pålægger menuen til venstre alt for meget vægt. Vi læser fra venstre mod højre og menuen er alt for tung - med alt for meget irrelevant information for øje. Det er en meget normal "forseelse" i landing page design, fordi man gerne vil bygge siden ind under den allerede eksisterende platform. Jeg kan se menuen er "deaktiveret" når man kommer til bestillingen, så det kan vel lade sig gøre. 

2. Ser man hele siden som en helhed - så vægter i slet ikke jeres "call to action" - den bør være mere visuel og lige til. Umiddelbart kunne den blive forvekslet med at være en del af designet, og derfor ikke "klikbar". 

3. Siden er alt for høj, men et positiv vinkel er dog at call to action knappen gentages - flot! :)

4. Generelt er den alt for teksttung - en landing side skal være let at fordøje. Kategoriser dine informationer og tilbyd dem som relevante undersider, der kan læses hvis det er interessant. 

5. Meget mere vægt på det ekstramateriale man nu kan få. 

6. eksperimenter med at ændre jeres "spar portoen - bestil i dag" det er generisk - kør med dato og tidspunkt  ex " bestil inden d. 21.10.2009 - kl 12.00 og spar fragten"

7. Prisen skal visuelt fremhæves

8. Jeres "bestillingsflow" er ikke særligt smart - der står der er 4 trin, men reelt er der kun 3? - det er da unødigt og kan få folk til at falde fra, da disse andre trin ikke er forklaret - prøv evt at skrive trinende ud. 

9. Der skal ikke være reklame for klovn boksen - på klovn boksens landing side... brug disse pixels til at styrke sidens formål. 

10. Jeg ved ikke om citaterne er taget fra selve handlingen, eller om det er "kvalitets-stempler" eller ment som tryghedsskabende elementer. Selvom jeg tænker over det, er jeg i tvivl. Regel nummer et i langind page design, er ikke at give folk anledning til at tænke. 

11. Test jeres ændringer

12. Test jeres ændringer

Og lige et sidste råd - Test jeres ændringer - der er ingen der kan præcis fortælle jer hvad der lige gør jeres landing page bedre ;)

-Karsten

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)