Hej Amjad.
Here it goes:
1. I pålægger menuen til venstre alt for meget vægt. Vi læser fra venstre mod højre og menuen er alt for tung - med alt for meget irrelevant information for øje. Det er en meget normal "forseelse" i landing page design, fordi man gerne vil bygge siden ind under den allerede eksisterende platform. Jeg kan se menuen er "deaktiveret" når man kommer til bestillingen, så det kan vel lade sig gøre.
2. Ser man hele siden som en helhed - så vægter i slet ikke jeres "call to action" - den bør være mere visuel og lige til. Umiddelbart kunne den blive forvekslet med at være en del af designet, og derfor ikke "klikbar".
3. Siden er alt for høj, men et positiv vinkel er dog at call to action knappen gentages - flot! :)
4. Generelt er den alt for teksttung - en landing side skal være let at fordøje. Kategoriser dine informationer og tilbyd dem som relevante undersider, der kan læses hvis det er interessant.
5. Meget mere vægt på det ekstramateriale man nu kan få.
6. eksperimenter med at ændre jeres "spar portoen - bestil i dag" det er generisk - kør med dato og tidspunkt ex " bestil inden d. 21.10.2009 - kl 12.00 og spar fragten"
7. Prisen skal visuelt fremhæves
8. Jeres "bestillingsflow" er ikke særligt smart - der står der er 4 trin, men reelt er der kun 3? - det er da unødigt og kan få folk til at falde fra, da disse andre trin ikke er forklaret - prøv evt at skrive trinende ud.
9. Der skal ikke være reklame for klovn boksen - på klovn boksens landing side... brug disse pixels til at styrke sidens formål.
10. Jeg ved ikke om citaterne er taget fra selve handlingen, eller om det er "kvalitets-stempler" eller ment som tryghedsskabende elementer. Selvom jeg tænker over det, er jeg i tvivl. Regel nummer et i langind page design, er ikke at give folk anledning til at tænke.
11. Test jeres ændringer
12. Test jeres ændringer
Og lige et sidste råd - Test jeres ændringer - der er ingen der kan præcis fortælle jer hvad der lige gør jeres landing page bedre ;)
-Karsten