Jeg syndes det står rimelig klart på hjemmesiden, at man henter en prøveversion, men lad det nu ligge.
Der er aktuelt ved at blive opbygget et forhandler net over hele landet med Aesiras.
Af fordele kan nævnes at det kan tilpasses stort se efter dine behov, import delen er let at arbejde med, samt der er realtime tinegration til webshop, det får du ikke så mange steder. Du kan køre med Aesiras på en pc, og får du efterfølgende behov for at det skal hostes online med flerbruger adgang er der også mulighed for det.
Men som sagt er det vigtigeste, at du gør op med det selv hvad er dine behov.
Undertegnede er forhandler af Aesiras
Hej Kim,
Er helt enig med dig omkring prøveversion som står oplyst. Men jeg har haft systemet siden 2006 hvor aftalen var helt gratis :-) Men lad det nu ligge, for spørgsmålet er nu om jeg bare skal forny disse licenser eller om det er bedre for mig at starte på noget helt nyt, i forhold til hjælp osv?
Hilsen Githa
Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk
Som andre skriver herinde, så er der jo mange forskellige programmer som kan løse opgaven.
Hvis dit nuværende program (som så er udløbet) er fint nok, så vil det jo være oplagt blot at fornye licensen og fortsætte. Men du kan også tage det som en passende lejlighed til at finde ud af om programmet er det helt korrekte til din virksomhed - både nu og i fremtiden. Hvis du kigger lidt frem i tiden (f.eks. et eller to år), har du så en idé om hvilket retning du godt vil have virksomheden til at gå i? Ikke fordi den nødvendigvis så gør det - men hvis den gør, kan programmet så stadig opfylde dine behov?
Da jeg for en 7-8 år tilbage købte en C5-Light version, da kunne den også en hel del mere end hvad jeg havde brug for, navnlig set i lyset af at jeg var den eneste person i virksomheden og det var begrænset hvor mange kunder, leverandører og ordre der var igennem. Så vidt jeg husker var der en begrænsing på 100 kunder / debitorer og der gik da også et par år før jeg nåede grænsen. Men selvom programmet var noget mere omfattende end det jeg havde brug for, så købte jeg det ud fra hvor jeg havde af idé og ønske om at virksomheden skulle bevæge sig hen af - og ud fra at programmet kunne udviddes til hvad der kunne opstå af behov. I dag har vi stadig C5 i MediaMouse, men det er langt fra den oprindelige Light-version. Det er blevet til et utal af opdateringer og tilkøb af ekstramoduler igennem tiden. Men fordelen har klart været at der ikke har været behov for at det hele skulle lægges over i et andet system, men blot har kunne blive "opdateret" med de eksisterende data indtakte. Jeg vil dog så også sige at en velstruktureret C5 kræver en del tid og energi (eller penge hvis man ikke selv kan) at få på plads - og hvis det ikke er på plads fra starten af, så kan det kræve endnu mere krudt med tilretninger igennem tiden.
Men igen, jeg siger ikke at C5 er den rigtige løsning for dig og din virksomhed. Jeg har hørt meget positivt omkring internetbaserede systemer så som e-conomic. Primært er folk glade for et f.eks. deres bogholder, revisor eller andre også let kan tilgå økonomisystemet via internettet. De behøver ikke at møde fysisk op på adressen, eller have en remote adgang som vores revisor gør, når de skal have fat i vores C5.
Så bottomline: Prøv at se om dit nuværende system vil kunne løse opgaven også et stykke fremme i tiden. Hvis det kan det, så vil jeg anbefale dig at fortsætte med det du har og fokusere din tid og energi på at drive din forretning, i stedet for at skulle til at bruge krudt på at sætte et nyt system op og lære det at kende.
Som en start har jeg fornyet mine licensnøgler og er nu godt igang med bogføringen i Aesiras - det er jo også altid lettest lige at fortsætte i det man har sat sig ind i jo og synes jo egentlig Aesiras fungerer ret godt og har de værktøjer jeg skal bruge.
Ghita....du nævner en del omkring prisen på 99 kr. Og ja - det ville da være rart, hvis alt i verden var gratis. Men det er det i sagens natur ikke...heller ikke bogføringssystemer. I min verden er 99 kr - eller for den sags skyld 300 kr om måneden ikke en bondegård for at kunne styre sit bogholderi. Mange forsøger sig i Excel og lignende for at kunne spare lidt håndører, men i den økonomiske ligning glemmer de så imidlertid al den ekstra tid der medgår, fordi excel jo ikke er et bogføringsprogram.
Summasummarum...så brug de skillinger det koster. Det betaler sig.
Ghita....du nævner en del omkring prisen på 99 kr. Og ja - det ville da være rart, hvis alt i verden var gratis. Men det er det i sagens natur ikke...heller ikke bogføringssystemer. I min verden er 99 kr - eller for den sags skyld 300 kr om måneden ikke en bondegård for at kunne styre sit bogholderi. Mange forsøger sig i Excel og lignende for at kunne spare lidt håndører, men i den økonomiske ligning glemmer de så imidlertid al den ekstra tid der medgår, fordi excel jo ikke er et bogføringsprogram.
Det var sådan set heller ikke et spørgsmål om, at det kostede 99,-
Men et spørgsmål om, om der så hellere var et andet system jeg skulle bruge penge på fremfor Aesiras.
Var det en reklame for bogføringsprogrammet Summasummarum eller var det helt utilsigtet?
Ellers er jeg enig med de andres synspunkter herinde - revider din opfattelse af dit nuværende program og dækker det rigeligt behovet, så køb licensen til det. Alene det, at du skal bruge en halv dag med at installere og tilrette et nyt program vil have kostet dig mere end et års abonnement på Aesiras.
Hvis du har brug for et simpelt regnskabsprogram kan du overveje Simpelt Regnskab. Det har med garranti ikke samme antal funktioner som Aesiras, men til gengæld er det udviklet med fokus på at det skal være nemt at bruge for "almindelige" mennesker.
Venlig hilsen Jacob Oettinger (en af udviklerne bag Simpelt Regnskab)