Hej Kristoffer Tror ikke lige du har læst hele tråden.. Jeg har ikke noget projekt jeg skal have finansieret. Jeg fortæller netop trådstarter at han IKKE skal forvente billigere renter. Jeg siger IKKE at du ikke ved noget om banker, jeg siger blot at dit syn måske er lidt forenklet, og at konservative banker ikke nødvendigvis er godt for dig og mig. Så rygklapper har jeg svært ved at se ? og helt enig folk skal da have ærlige svar. Mvh Jesper
|
Jeg vil mene at Kristoffer netop svarer på trådstarters spørgsmål: Kan det virkelig passe med 12% - og er der andre muligheder...? Fint svar synes jeg. Det passer ret godt ind i mine erfaringer.
Min bank låner os med glæde penge - så længe vi stiller sikkerhed i vores hus, lager etc. Kommer jeg med for højt flyvende planer og nye ideer, så slår de bremsen i. De vil have sikkerhed. Jeg betaler 9,75% i rente hvilket jeg mener er alt for højt sat i forhold til at banken ingen risiko har.
Hvis din ide er fornuftig og du kan stille sikkerhed for lånet, så vil jeg mene at du sagtens kan få et bedre lån i en anden bank. Naturligvis mod fremlæggelse af forretningsplan, budget mv.
Har du ingen sikkerhed overhovedet - så vil jeg mene at 12% er fair og at du skal være glad for at banken overhovedet vil give et lån.
Desværre er det sådan nu. Alternativet kan være at finde en investor - men her kommer du nok af med noget mere, ikke mindst skal man ofte af med en del af sit ejerskab, hvilket kan være skræmmende for nogen.