Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banklån til 12 procent i rente

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Tror ikke lige du har læst hele tråden..

Jeg har ikke noget projekt jeg skal have finansieret.

Jeg fortæller netop trådstarter at han IKKE skal forvente billigere renter.

Jeg siger IKKE at du ikke ved noget om banker, jeg siger blot at dit syn måske er lidt forenklet, og at konservative banker ikke nødvendigvis er godt for dig og mig.

Så rygklapper har jeg svært ved at se ? og helt enig folk skal da have ærlige svar.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:52

Jeg vil mene at Kristoffer netop svarer på trådstarters spørgsmål: Kan det virkelig passe med 12% - og er der andre muligheder...? Fint svar synes jeg. Det passer ret godt ind i mine erfaringer.

Min bank låner os med glæde penge - så længe vi stiller sikkerhed i vores hus, lager etc. Kommer jeg med for højt flyvende planer og nye ideer, så slår de bremsen i. De vil have sikkerhed. Jeg betaler 9,75% i rente hvilket jeg mener er alt for højt sat i forhold til at banken ingen risiko har.

Hvis din ide er fornuftig og du kan stille sikkerhed for lånet, så vil jeg mene at du sagtens kan få et bedre lån i en anden bank. Naturligvis mod fremlæggelse af forretningsplan, budget mv.

Har du ingen sikkerhed overhovedet - så vil jeg mene at 12% er fair og at du skal være glad for at banken overhovedet vil give et lån.

Desværre er det sådan nu. Alternativet kan være at finde en investor - men her kommer du nok af med noget mere, ikke mindst skal man ofte af med en del af sit ejerskab, hvilket kan være skræmmende for nogen.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 22:08
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Men hvorfor skal kunder som bankens udmiddelbare konklusion ses som ricikofyldte lånere betale mere rente end dem som låner bare for at låne? hvis i forstår ....det bør da være omvendt!
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:15

er ikke helt sikker på hvad du mener -

men renten bliver fastsat ud fra risikoen banken vurderer de tager på kunden.

Så hvis du kan stille sikkerhed er renten billig og omvendt.

mvh

Jesper

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:23

Jesper Laugesen:
Så hvis du kan stille sikkerhed er renten billig og omvendt.

Ja, og jo bedre dit regnskab bliver - jo billigere bliver renten... siger de da Tongue Tied

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 22:25

Jeg det er top uretfærdigt at huslån er på 2-5 procent i rente og et  banklån er på 12 procent jeg mener at dem som reelt set har mest brug for penge bør slippe billigere i rente? høj rente øger vel ricikoen for tilbagebetalingen misser...

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:27

preben mortenwold:
Men hvorfor skal kunder som bankens udmiddelbare konklusion ses som ricikofyldte lånere betale mere rente end dem som låner bare for at låne? hvis i forstår ....det bør da være omvendt!

Fordi der er markant større chance for at få deres penge hjem hvis de sætter et hus som sikkerhed, frem for at låne dig penge uden nogen form for brugbar sikkerhed, de kan bruge til at dækket evt tab.

Når risikoen stiger, så stiger omkostningerne også fordi der altid er flere der ikke klare at tilbagebetale lånet - derfor er de nød til at ha en høj rente.

Alternativet var at de lavede en gennemsnitlig rente der skulle gælde for alle bankens kunder, også dem der ikke var nogen risiko ved.
Det ville jo ikke være fair over for dem der havde en sund økonomi

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 23:37

Bankerne er jo "bare" forretninger der lever af at låne deres penge ud. De går jo som sådan ikke rundt og tænker på hvad vi syntes der er fair og rimeligt, ligsom en håndværker heller ikke vil bygge dit hus til halv pris fordi du er skide flink. They are in it for the money :)

Når du får et bud på 12% ville jeg da bare tage en tur rundt i forskellige banker, og ved hvert besøg finpusse min præsentation...Måske er der nogle der vurdere sagen anderledes?

Som andre også siger er det selvfølgelig meget afhængig af detaljerne omkring din og din virksomheds økonomi, men jeg ved da at der stadig laves lån til virksomheder helt ned til det halve i rente.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:28

Kristoffer W Hansen:

Det ændre bare ikke på det faktum, at der starter nye selskaber op hver eneste dag og de fleste gør det for lånte penge. Penge der er lånt i banken.

Banken låner ikke længere penge ud til fantasiprojekter, for det har både de og resten af samfundet efterhånden lært er rigtig-rigtig dyrt.

Og hvorfor lære folk ik af deres fejl. Hva var det der startede hele finanskrisen? Overforbrug og unlimited lån til gud og hver mand med eller uden sikkerhed, alternativt sikkerhed i oppustede ting, som kun steg på grund af en unaturlig forbrugscyrklus og højkonjuktursperiode...

Det er nu sket 4 gange i historien, og hvor mange flere gange skal det ske? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:31

Helle - houseofkids.dk:

Jeg betaler 9,75% i rente hvilket jeg mener er alt for højt sat i forhold til at banken ingen risiko har.

Hva er et hus eller varelager værd, hvis der ingen købere er? Svaret er 0,00 kr. Ergo så bestemmes prisen på huse, varelagre mm, som her omtales som sikre ting, af udbud og efterspørgsel. Så har banken en risiko i krisetider?

Spørg alternativt Roskilde Bank, Max Bank eller Amagerbanken hva sikkerhed i ejendomme egentlig er værd "in the real world" ;D

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)