Igen tages en tekst ud af en sammenhæng. Du skrev nedenstående: Jeg betaler 9,75% i rente hvilket jeg mener er alt for højt sat i forhold til at banken ingen risiko har. Nu siger du så at intet er sikkert, hvilket vil sige at banken reelt har en risiko ved dit lån. Det var sådan set bare det jeg ville frem til. Intet er sikkert, da det afgøres af udbud og efterspørgsel... |
preben mortenwold:Fashion-Seller:
Hva er et hus eller varelager værd, hvis der ingen købere er? Svaret er 0,00 kr. Ergo så bestemmes prisen på huse, varelagre mm, som her omtales som sikre ting, af udbud og efterspørgsel. Så har banken en risiko i krisetider?Vil det så sige at jeg skal sætte mit hus til salg på qxl for at se hvad det er værd?Bankerne står med huskøbere som jeg selv der lånte lige op til vurderingen men den vurdering er jo ikke så høj idag så ved salg står der minus på kontoen? Bør banken ikke tage deres del af ansvaret for de har jo ikke været en god kunderådgiver?
En bank er ingen rådgiver men en sælgende virksomhed. Der er ik noget der hedder en "Bankrådgiver", det hedder en BANKSÆLGER!
Personen er ansat til at sælge flest mulige ydelser til dig som kunde, og det er det vedkommende gør. Vedkommende er ik neutral og burde reelt være inhabil i alt der drejer sig om rådgivning.
Så om banken har et ansvar? Næ de driver en forretning og har solgt dig nogle ydelser, som du har sagt ja til. At du så evt ik selv har rådført dig med de rette mennesker og fået det hele vurderet af en objektiv person, er vel dit problem...