Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ude på dybt vand.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Næstelsø
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle her inde.

jeg har lige startet mit enkeltmandsfirma op og det er tænkt som en form for anlægsgartner firma.nu bor jeg lidt ude for Næstved og kan se at der er rigeligt af den type firmaer.

dumt af mig men kan simpelthen ikke finde noget arbejde og håbede at her var der en mulighed for at tjene til regningerne. men jeg er alt for kid agtigt på det her felt.

har en halv uddannelse inde for faget samt en masse anden eraring for området.

men nu er jeg kvinde og har ikke en krone på kistebunden. nægter at gå på kontanthjælp, det er så ydmygende.

jeg har 2 børn så det begrænser mig en masse.

hvordan kommer jeg igang. og er der et område i det grønne felt som savnes.

lige nu lever vi af min mands indtjening.  og jeg har intet at bidrage med :(

venlig hilsen

Britta

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 10:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Britta,

Svær situation.. jeg stod i en lidt lignende situation her i foråret. Min gamle arbejdsgiver lukkede ned, og jeg havde kun haft 10 måneders medlemsskab af a-kassen.. så dadaaahh... pengene tabt, da jeg skulle være medlem i 12 måneder for at få dagpenge.

I starten brugte jeg rigtig meget tid på at søge jobs, men på det tidspunkt og i den genre jobs, som jeg søgte, ja så var det totalt umuligt..

Til sidst var min bedre halvdel ved at smutte ud af døren, da jeg ikke havde tjent nogen penge i usædvanlig lang tid (og hun er studerende, dvs. ikke rig hehe) .. så til sidst måtte jeg bide i det sure æble, og tøffe ned på det lokale kontanthjælpskontor... hvilket jeg ALDRIG havde forventet at jeg skulle ud i, da jeg altid har klaret mig rigtig godt.

Men nu stod jeg der, og det var faktisk okey.. det gav mig de midler, som gjorde at vi kunne få hverdagen til at løbe rundt igen, banken stoppede med at true med bål og brand, og en måned senere fik jeg job. Så kontanthjælp er altså ikke kun af det onde - det gav mig virkelig den sikkerhed, jeg lige havde behov for til at komme videre.

Så mit forslag er: Smut ned, og få den kontanthjælp - luk cvr-nummeret ned imens, så du ikke kommer i klemme, og få så tænkt firmaet ordentligt igennem imens. Hvilke kunder går jeg efter, hvilken niche osv.

Så kan du bagefter åbne et nyt cvr-nummer, lukke kontanthjælpen og starte op med ro i sindet!

Det andet smadrer blot jeres forhold.. tro mig :-)

Mvh Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Britta Dora Larsen:
men nu er jeg kvinde og har ikke en krone på kistebunden. nægter at gå på kontanthjælp, det er så ydmygende.

Grundlæggende kan jeg godt følge dig - jeg tror jeg ville have det på samme måde. Men din situation taget i betragtning, så er det måske ikke helt dumt at modtage kontant hjælp? Som navnet antyder, så er det jo blot en hjælp. At du så ikke skal være på den i 5 år er noget andet. Men genovervej lige, om det er så dumt igen at modtage lidt hjælp i et par måneder, indtil du er på fode igen? Det sparer nok egentligt staten penge i sidste omgang, hvis de blot skal investere i lidt kontanthjælp til dig her i starten. Som svaret ovenfor forslår, så brug tiden til at overveje om du vil videre med dit firma eller du vil ud og finde dig et regulært job. På den måde kan du - med lidt støtte fra staten - komme ordentligt på fode igen!

Held og lykke med at finde en løsning på situationen Smile

Fra Næstelsø
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:44

min skræk for kontanthjælp er fordi jeh har levet af det i 4 år imens børnene var helt små. havde forskelligt arbejde og et sted måtte de ansætte 2 for at kunne udfylde min plads.

da jeg flyttede til Næstved og snakkede med kommunen fik jeg ligesom det indtryk at de ikke ønskede endnu en kontantmodtager.

det hele floppede for mig da jeg ikke kunne med min forige chef fordi hun talte ned til mig. jeg var i lære som anlægsgartner  og skulle endelig have mig en uddannelse. den anden kiksede som væksthusgartner.   men jeg kunne ikke sammen med hende mere og måtte stoppe.

og lærepladser hænger ikke ligefrem på træerne.

min mand knokler virkelig og er utrolig dygtig. 

jeg er blevet så usikker på mig selv nu

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Fra  Tame Skrevet kl. 12:30

Du har ret til kontanthjælp.. og så er det totalt ligegyldigt, hvad Næstved kommune ønsker eller ej. De er forpligtet til at hjælpe dig.

Du bliver ikke mere sikker af at skulle være afhængig af din mands økonomi, så det er bare med at få gjort noget ved det lige nu.

Kommunen kan måske også hjælpe dig med at finde noget nyt, så det er bare med at spørge om hjælp med det samme.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:40

Christian Anders Jørgensen:
Du har ret til kontanthjælp.. og så er det totalt ligegyldigt, hvad Næstved kommune ønsker eller ej. De er forpligtet til at hjælpe dig.

Du bliver ikke mere sikker af at skulle være afhængig af din mands økonomi, så det er bare med at få gjort noget ved det lige nu.

Kommunen kan måske også hjælpe dig med at finde noget nyt, så det er bare med at spørge om hjælp med det samme.

Sådan hænger tingene ikke sammen. Da Brittas mand forsørger familien er hun ikke berettiget til kontanthjælp.

// Jesper 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:43

Er man gift og manden tjener 24,000 eller derover er kommunen ikke berettigt til at give kontanthjælp.

Tjener manden feks 20,000,- kan britta få supleret op til de 24,000 så hun får de 4000 i kontanthjælp.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Fra  Tame Skrevet kl. 12:49

Ahh, ja det kan du selvfølgelig have ret i Jesper! Jeg er ikke gift, så havde ikke lige den slags tanker med :-).. tak for rettelsen :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:53

Hej Christian,

Det grundlæggende princip er, at man tidligst kan få kontanthjælp når alle andre muligheder er udtømt, så uanset at manden kun tjener 20.000 kroner om måneden berettiger det ikke til kontanthjælp, hvis man bor billigt.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)