Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handelsfonden

Side 12 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fået rigtig mange gode informationer, så tak for det alle sammen. Jeg vil følge op senere med diverse tiltag.

V/h

Dirch Svenningsen

e-handelsfonden

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 204
Fra  https://webpakkeriet.dk/ Skrevet kl. 16:42

Jeg har taget E-mærket af min hjemmeside fedepriser.dk en måned før mit abb. udløb! Det giver INGEN mersalg, nærmest tværtimod. Når man kan se at det giver ekstra salg at modtage bankoverførsler er det rigtig ærgeligt at have været E-mærket i næsten 1 år:-( Hvad har det ikke kostet i salg? Den sang med at NU kommer der mere fokus og bla bla bla synger man hver gang der kommer lidt kritik. Der er et minimum af befolkningen der kender mærket og et endnu mindre antal der tillægger det nogen værdi.

Hopper jeg på sådan et nummer igen bedes en venlig person give mig 200 skridtslag med en kogt porre, så kan jeg forhåbentlig lære det!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:22

Dirch:

Det vigtige er blot, at afsnittet om fortrydelsesretten fremhæves.

Dette er ikke vores krav, men lovgivningen.

Kan du henvise til hvilken paragraf i Forbrugeraftaleloven der er tale om. Jeg kan ikke finde det og ordet "fremhævelse" (eller afledninger heraf) findes slet ikke i lovteksten, og jeg ville gerne se præcis hvad det er der skrives. Jeg tvivler meget på, at stilles krav om hverken fed eller store bogstaver - og netop det sidste er hvad eHandelsfonden stillede krav om til en af de butikker jeg engang fik tilbagemeldingen på. Så det ER altså ikke rigtigt, at I ikke skriver der bør anvendes store bogstaver.

Ingen af de advokater jeg gennem tiden har benyttet til udformning af betingelser har påpeget dette.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Kan du henvise til hvilken paragraf i Forbrugeraftaleloven der er tale om. Jeg kan ikke finde det og ordet "fremhævelse" (eller afledninger heraf) findes slet ikke i lovteksten, og jeg ville gerne se præcis hvad det er der skrives. Jeg tvivler meget på, at stilles krav om hverken fed eller store bogstaver - og netop det sidste er hvad eHandelsfonden stillede krav om til en af de butikker jeg engang fik tilbagemeldingen på. Så det ER altså ikke rigtigt, at I ikke skriver der bør anvendes store bogstaver.

Ingen af de advokater jeg gennem tiden har benyttet til udformning af betingelser har påpeget dette.

Mikkel, prøv denne: http://www.bvhd.dk/videnbase/?task=show&uid=1192&target=&category=&cHash=3f487cad21
Måske den kan give dig svar...

(edit, link rettet)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:58

Nicolai, det kan ikke rigtig bruges. Jeg er interesseret i hvilken paragraf præcist det er i Forbrugeraftaleloven eHandelsfonden baserer sine krav om store bogstaver eller fed skrift. For problemet er jo netop, at loven (ifølge dem) kræver en eller anden form for fremhævelse - og i hænderne på absolut ikke-kreative mennesker helt uden sans for brugervenlighed, konverteringer og godt købmandsskab er det så blevet til "I skal bruge fed skrift eller store bogstaver".

Det er den slags skidt man ender med, når man overlader ehandel til tørre advokattyper :)

Det er iøvrigt samme problem jeg oplever med mange advokatfirmaer. Det forrige advokatfirma jeg satte til at skrive forretningsbetingelser til et website måtte jeg fyrre halvejs. De havde ABSOLUT ingen forståelse for, at forretningsbetingelserne er en afgørende brik i salgsmaterialet og at det derfor SKAL udformes så det fremmer salg - frem for SÅ knudret, uforståeligt og skræmmende, at det virker stik modsat. Jeg har så sidenhen fundet en rigtig god jurist, som jeg bruger til al den slags - en der har meget bedre forståelse for ehandel, men som samtidig (naturligvis) ved præcis hvad der skal til for at overholde landets love.

Fakta er, at jurdisisk 100% holdbare betingelser og aftaler kan skrives på flere måder - herunder både en måde som almindelige mennesker kan læse, forstå og ikke skræmmes væk af - og så det modsatte.

De fleste advokater er ganske enkelt virkelig dårlige til at formulere sig ordentligt. Det er jo sådan set fair nok, hvis de bare ville indrømme det. Men det vil de ikke. I stedet for prøver de at bilde os - deres klienter ind, at de bliver NØDT til at skrive på den måde de gør, for det kræver loven. Samme argumenter som vi hører eHandelsfonden bruger. Men det passer bare som regel ikke. Det er som regel blot et udtryk for jurister med uafklarede mindreværkskomplekser, som ikke tør sige at de ikke er så kreative, gode til at skrive eller iøvrigt forstår sig på købmandsskab.

Det jeg oplever med eHandelsfondens krav er i høj grad afledt af netop dette. De burde altså droppe den der lidt barnlige stolthed, og i stedet for ansætte nogle folk der faktisk ER kreative og KAN skrive og forstår købmandsskab til at komme med løsninger på, hvordan lovens krav kan udmyntes korrekt - men dog på en måde, der stadig sælger og er brugervenlig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:59

Nu fik jeg så det rigtige link - tak Nicolai :)

Sagen handler om nogle meget stærke begrænsinger i en aftale, det er noget lidt andet end vi snakker om her - nemlig inkluderingen og eventuelt fremhævelsen af nogle af lovgivningens helt almindelige regler - i det her tilfælde reglerne for fjernsalg. Det er som udgangspunkt ikke afvigelser fra den underliggende forbrugerlov der er tale om - i hvert fald for de fleste af os.

Derfor ville det stadig være godt, at finde frem til hvilken paragraf or ordlyden af den, der ligger til grund for eHandelsfondens anbefalinger. At der så muligvis også kan ligge en retspraksis udover hvad der kan læses direkte af loven er meget muligt - den kan så naturligvis også være værd at se.

Det handler i første omgang om, at få afklaret helt nøjagtigt i hvilke situationer, hvilke dele af et sæt handelsbetingelser skal "frehæves" - jeg tror nemlig der skydes lidt for bredt, og herpå hvad en "fremhævelse" så faktisk er.

Jeg mener faktisk, at man ville kunne føre et enddog MEGET stærkt argument i en retssag for, at en "fremhævning" med fed eller store bogstaver faktisk har den modsatte effekt af det påståede - at folk slet ikke læser eller ser det. Både førende eksperter i brugervenlighed, objektive eye-tracking studier og forskellige former for brugerundersøgelser er jeg overbevist om ville påvise dette. Så i værste fald kan advokaternes råd om netop denne form for "fremhævning" i princippet vise sig at give alvorligt bagslag.

Iøvrigt er der rigtig mange af os der sælger elektroniske ydelser, hvor omkostningerne, omsætningen og fortjenesten på det enkelte salg er så lille, at det er både hurtigere, lettere og billigere blot at give de ganske få kunder der måtte brokke sig alle deres penge tilbage, og så lukke for deres adgang til den elektroniske ydelse de havde købt (i det omgang det kan lade sig gøre), end at skulle risikere færre salg fordi handelsbetingelserne er umulige at læse og virker skræmmende.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:35

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg mener faktisk, at man ville kunne føre et enddog MEGET stærkt argument i en retssag for, at en "fremhævning" med fed eller store bogstaver faktisk har den modsatte effekt af det påståede - at folk slet ikke læser eller ser det. Både førende eksperter i brugervenlighed, objektive eye-tracking studier og forskellige former for brugerundersøgelser er jeg overbevist om ville påvise dette. Så i værste fald kan advokaternes råd om netop denne form for "fremhævning" i princippet vise sig at give alvorligt bagslag.

Jeg kunne ikke være mere enig.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:29

Hej Dirch

Nu faldt jeg lige over denne hjemmeside

http://soundsourze.com/shop/profile.html der skilter med e-mærket over alt på hjemmesiden og linker til www.e-maerket.dk.  

Når jeg søger på hjemmesiden under musik på www.e-maerket.dk kan jeg ikke se, at hjemmesiden er godkendt.

Spørgsmål:

Hvorfor er der ikke en søgefunktion på www.e-maerket.dk som gør det muligt lynhurtigt at finde ud af om en hjemside er godkendt eller ej?

Hvis hjemmesiden rent faktisk er godkendt, hvorfor kan jeg ikke finde den?

Hvis hjemmesiden ikke er godkendt:

Hvordan kan ejeren slippe af sted med at linke til e-mærkets hjemmeside uden at I med det samme opdager det og herved reagerer på dette?

Hvis I blot lader denne hjemmeside udnytte jeres mærke (som jeg fandt tilfældigt og kun interesserer mig for grundet denne debat), hvor mange andre anvender uberettiget jeres mærke og linker til jer uden at  I registererer hvad der sker?

Hvad gør I selv aktivt for at værne om jeres mærke?

Venlig hilsen,

Christian

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 15:10

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:06

Michael Kjeldsen:

Christian iMARKETING:
Hvis hjemmesiden rent faktisk er godkendt, hvorfor kan jeg ikke finde den?

Det er den ikke: http://www.e-maerket.dk/sw146.asp?URL=www.soundsourze.com

(Og lige til reference, så jeg er sikker på, at jeg har gjort det rigtigt: http://www.e-maerket.dk/sw146.asp?URL=www.soundsourze.com)

Lige i dette tilfælde har jeg fundet ud af at de er lige ved at blive godkendt, og der er en dialog mellem e-mærket og www.soundsourze.com så her er alt som det skal være når deres side lige kommer på plads på E-mærket.

Men det ændrer ikke ved, at man som webshop kunde kan stille sig det spørgsmål: Hvordan sikrer man sig fra e-handelsfondens side, at deres mærke ikke bliver brugt med link til e-mærksts hjemmeside uden at webshoppen er godkendt?

Mvh,

Christian 

Side 12 ud af 13 (121 indlæg)