Nicolai, det kan ikke rigtig bruges. Jeg er interesseret i hvilken paragraf præcist det er i Forbrugeraftaleloven eHandelsfonden baserer sine krav om store bogstaver eller fed skrift. For problemet er jo netop, at loven (ifølge dem) kræver en eller anden form for fremhævelse - og i hænderne på absolut ikke-kreative mennesker helt uden sans for brugervenlighed, konverteringer og godt købmandsskab er det så blevet til "I skal bruge fed skrift eller store bogstaver".
Det er den slags skidt man ender med, når man overlader ehandel til tørre advokattyper :)
Det er iøvrigt samme problem jeg oplever med mange advokatfirmaer. Det forrige advokatfirma jeg satte til at skrive forretningsbetingelser til et website måtte jeg fyrre halvejs. De havde ABSOLUT ingen forståelse for, at forretningsbetingelserne er en afgørende brik i salgsmaterialet og at det derfor SKAL udformes så det fremmer salg - frem for SÅ knudret, uforståeligt og skræmmende, at det virker stik modsat. Jeg har så sidenhen fundet en rigtig god jurist, som jeg bruger til al den slags - en der har meget bedre forståelse for ehandel, men som samtidig (naturligvis) ved præcis hvad der skal til for at overholde landets love.
Fakta er, at jurdisisk 100% holdbare betingelser og aftaler kan skrives på flere måder - herunder både en måde som almindelige mennesker kan læse, forstå og ikke skræmmes væk af - og så det modsatte.
De fleste advokater er ganske enkelt virkelig dårlige til at formulere sig ordentligt. Det er jo sådan set fair nok, hvis de bare ville indrømme det. Men det vil de ikke. I stedet for prøver de at bilde os - deres klienter ind, at de bliver NØDT til at skrive på den måde de gør, for det kræver loven. Samme argumenter som vi hører eHandelsfonden bruger. Men det passer bare som regel ikke. Det er som regel blot et udtryk for jurister med uafklarede mindreværkskomplekser, som ikke tør sige at de ikke er så kreative, gode til at skrive eller iøvrigt forstår sig på købmandsskab.
Det jeg oplever med eHandelsfondens krav er i høj grad afledt af netop dette. De burde altså droppe den der lidt barnlige stolthed, og i stedet for ansætte nogle folk der faktisk ER kreative og KAN skrive og forstår købmandsskab til at komme med løsninger på, hvordan lovens krav kan udmyntes korrekt - men dog på en måde, der stadig sælger og er brugervenlig.