Det hemmelighedskrammeri, tænder min skeptisme, da den fortæller mig, at børsværdien på en aktie er altid den reelle værdi. Derfor kan den aldrig sælges til under værdien og hvorfor skule man sælge en aktie på markedet til under dens værdi ????
Kan du ikke bare fortælle hvilken virksomhed det er og hvilke fordele vi får som købere? Det er vel en lovlig handel og du tydeligvis gerne af med aktierne. Hvorfor så ikke bare smide det hele ud i plenum? På den måde kan alle jo se dit gode tilbud.
Som Glenn skriver, så bliver man automatisk en lille smule kritisk, når folk lover guld og grønne skove, uden rigtigt at ville vise noget frem. (Hermed ikke sagt, at dine aktier ikke er pengene værd - det skal jeg ikke gøre mig til dommer for!)
Som Glenn skriver, så bliver man automatisk en lille smule kritisk, når folk lover guld og grønne skove, uden rigtigt at ville vise noget frem. (Hermed ikke sagt, at dine aktier ikke er pengene værd - det skal jeg ikke gøre mig til dommer for!)
I er alt for flinke og rare. Forestil dig et scenarium der ikke involverer manglende moral eller direkte lovovertrædelse? Nej vel?
Men mon ikke Stein Bagger, bankkrise mv. er for frisk i erindringen hos de fleste Aminoer, til at den slags virker herinde?
Hvorfor vil nogen sælge aktier, der traditionelt er letomsættelige på markedet, under markedsprisen? I virkelighedens verden foregår den slags vist kun ved salg af massive ejerposter eller ved ilikvide aktier, som meget sjældent handles.