Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Musik i webshop med GWO

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg var i fredags til et hamrende godt foredrag med Martin Lindstrøm, der sagde musik musik musik, også på hjemmesiden. Om han har ret, ved jeg ikke, men jeg har besluttet mig for at teste det.

Derfor skal jeg have en til at opsætte en GWO konto til mig, indsætte musikken til 50 % af mine besøgende (jeg har musikken) og teste det. GWO kontoen skal være til mig, så jeg selv kan bruge den senere.

Det tekniske der skal laves, er at musikken starter ved ankomst til siden og skal kunne slåes fra.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 20:34

Det må siges at være et meget interessant experiment, det glæder jeg mig til at få et resultat på. Det kunne jo være man skulle til at lade være med at rulle øjne når noget snakker om musik på websites. 

-Karsten

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:39

Spændende!

Jeg glæder mig også meget til at høre resultatet.

Hvilket musik har du valgt? Det kunne også være spændende om opera konverterer bedre end rap :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 20:40

Nemlig Karsten!, jeg håber at min konklusion bliver tydelig med GWO og ikke mindst brugbart, om det så er med eller uden musik efterfølgende.

Mit problem er så at jeg ikke har viden nok til at vide præcis hvilken musik det skal være, men håber at testen ihvertfald kan svare på spørgsmålet om musik er ok eller ej i MIN situation. Så må jeg få lavet musikken efterfølgende til målgruppen.... her i testen må de leve med list stille jazz... hvilket jeg jo selv elsker :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:44

Jeg var med til samme foredrag ... rigtig spændende, regner med at få købt hans bog nu-her snart, det var jo guf for alle sanser ... ikke mindst kreativiteten :) Håber du deler dit resultat med os...

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 20:45

Det lyder godt nok som et spændende eksperiment. Glæder mig til at høre om resultatet.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:16

Boysen:
Jeg var i fredags til et hamrende godt foredrag med Martin Lindstrøm, der sagde musik musik musik, også på hjemmesiden. Om han har ret, ved jeg ikke, men jeg har besluttet mig for at teste det.

Ja han var godt nok cool i fredags Smile

Jeg er meget enig med ham om at musik (og lyd generelt) kan være med til at forstærke dit brand, jeg er bare uenig når vi kommer til hjemmesider. Problemet er at hver gang du klikker på et link (og derved går til en ny side), så vil musikken starte forfra (med mindre man har en flash side, men hvor mange har efterhånden rene flash sider). 

Dette betyder at det er en irritationsmoment og man meget hurtigt bliver træt af musikken. De fleste mener at det skal være en "option" at tænde for musikken, men helt ærligt, hvor mange finder et lille "speaker" ikon i et hjørne og klikker frivilligt på det?! Prøv også at lave øvelsen der hedder: "hvad tænker jeg det øjeblik jeg går ind på side og jeg høre noget muzak?". Jeg bliver for det meste irriteret hvis jeg har glemt at slå lyden fra på min macbook Smile

Se iøvrigt også tråden her: http://www.amino.dk/forums/t/68711.aspx

Når det så er sagt, synes jeg det er fedt at du vil lægge shop til forsøget, pøj pøj med det.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 15:21

Jeg tror rigtig mange, forbinder musik online, med musik der brager ud gennem højtalerne, så snart man kommer ind på siden. Men det er de færreste butikker offline, der spiller SÅ højt musik, med god grund.

Det skal ligge lavt og i "baggrunden" som i en rigtig butik. Ligeledes må der gerne gå et par sekunder, før musikken starter.

Men hvad ved jeg? Lad os se :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:14

Boysen:

Jeg tror rigtig mange, forbinder musik online, med musik der brager ud gennem højtalerne, så snart man kommer ind på siden. Men det er de færreste butikker offline, der spiller SÅ højt musik, med god grund.

Det skal ligge lavt og i "baggrunden" som i en rigtig butik. Ligeledes må der gerne gå et par sekunder, før musikken starter.

Men hvad ved jeg? Lad os se :)

Men det er vel svært at styre, hvor højt det bliver spillet? Tror at det er problemet.

Derudover, kan det så laves, så sangen bliver ved, og ikke stopper når man skifter side? Fordi når det er en webshop, så klikker man jo en del rundt, og så er det irriterende hvis musikken konstant stopper/starter.

Men syntes det er et fedt forsøg :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)