Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du et forslag til en gimmick til en frisør?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Aarhus og Indonesien
Tilmeldt 30. Aug 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med en gammeldags klassisk barbering, til mændene ... ligesom i Asien. Med en børste smøres skum i ansigtet - der bruges en barberkniv og afsluttes med en varm klud - så er man næsten nyfødt! Til VIP kunderne kan det efterfølges af en hoved massage.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:11

En ting som helt sikkert ville få mig til at prøve en ny frisør ville være 5 minutters ekstra hovedbundsmassage. Det er simpelthen det bedste ved at gå til frisør... det undrer mig at man ikke kan købe det som tillæg. Det ville jeg gøre hver gang hvis det var - gange to Wink

Derudover har min dreng på 5 år netop fået ny favoritfrisør... hun har nemlig hårspray farve som han må få i når han er færdig. Så pyt med at han ligner et grønkålshoved med hanekam når han kommer hjem - han synes det er megasejt og han må selv vælge farve.

Ellers tror jeg også at en hårkur som ekstra ville være godt - det kunne i måske få sponsoreret af leverandøren.

Tænk generelt i forkælelse. Det er irriterende at bruge tid på frisørtider - men hvis man kan se frem til lidt ekstra god behandling er det måske ikke så slemt alligevel.

Forresten er der en frisør her i lokalområdet hvor kunderne altid får tilbudt et varmt fodbad. En lidt mærkelig ting, men folk sidder altså med fødderne i en skummende zinkbalje derinde og synes det er rigtig lækkert... og det har givet god mund til mund omtale - nok fordi folk også synes at det er lidt småskørt - altså på en god måde.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:13

Hej Morten

Det var egentlig heller ikke nemt som et forslag, men bare som noget jeg vil mene der skal være, og som jeg gik ud fra din kones frisørsalon allerede har.

Mit forslag var mere klippekortordningen og at "give-mig-noget-at-lave-når-jeg-nu-alligevel-sidder-her"

Go aften

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:35

Hej Morten

Det var egentlig heller ikke nemt som et forslag, men bare som noget jeg vil mene der skal være, og som jeg gik ud fra din kones frisørsalon allerede har.

Mit forslag var mere klippekortordningen og at "give-mig-noget-at-lave-når-jeg-nu-alligevel-sidder-her"

Go aften

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 19:45

Hej Morten

Måske det kunne være et godt udgangspunkt at i laver en oversigt over, hvordan din kones kunder fordeler sig - både dem du nævner, men også måske noget i forhold til typer af services/produkter som f.eks. klipning, permanent, børneklip m.m.

Det kunne måske give et helt nyt billede af, hvad der kunne væe helt naturlige behov at opfylde.

Hvis der er mange "lange behandlinger" som f.eks. permanent eller farvninger,  er en eller flere bærbare med adgang internet måske en rigtig god investering til at give lidt ekstra til kunderne.

Det skal jo helst ikke koste din kone ekstra arbejde eller løn til nogen, der skal f.eks. massere.

Hvis grundlaget er der blandt jeres grupper - f.eks. at hun har mange af de unge og de i øvrigt kan komme til at lægge flere penge i butikken, kunne i jo forsøge at få leverandøren til at sponsorere hele eller dele af jeres kampagner med gratis eller billige produkter.

At give noget til alle typer, tror jeg bliver for bredt - i hvert fald på én gang.

kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:54

Hej Morten

Det har faktisk altid undre mig at der ikke var nogle frisøre der lavede en form for abonnements ordning, hvor man betaler et månedligt/årligt abonnement for at få "serviceret sit hår".

Ideen skulle ligge i at man betaler ca. det samme som man alligevel bruger på frisøren men fordelen skulle så ligge i at man kunne komme så tit man har lyst (Måske med noget fair use begrænsning).
Jeg er klar over at det vil give en masse mere arbejde til frisøren, men jeg har en ide om at der er en del tid der er spildtid fordi der ikke lige er kunder i butikken og abebonomenterne ville jo skulle passes ind i de tider der nu er og derved ville mere af dagen blive booket.
Fordelen for frisøren skulle så være at man får fyldt bogen helt op fordi man tilbyder en unik service som ingen andre frisøre i byen levere og samtidig får man et tættere forhold til kunderne der så ikke skifter så let. Desuden kan man vel også lave en eller anden form for binding (f.eks. 6 mdr), og evt. forudbetaling som så igen kan frigive noget økonomi til at gennemføre ordningen.

Hvis din kone nu skulle vælge at ændre hendes markedsplads fuldstændigt, så skulle hun selvfølgelig samtidig gå til medierne. Det er da lige sådan en historie der passer i slutningen af TV2 nyhederne :o)

Mvh

Janus

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:15

Når jeg skal til frisøren, så skal det være NU.

Mit behov er derfor en frisør, hvor jeg kan se ledige tider på nettet. Der er simpelthen ikke noget mere irriterende end at tage lokalbogen og ringe rundt - og få det ene afslag efter det andet.

Indtil videre har jeg ikke fundet andre frisører end Stuhr, der tilbyder den mulighed - så det er efterhånden blevet min faste frisør.

Men jeg kunne også godt tænke mig en service, hvor jeg fik en mail fra frisøren om at det nu var ved at 'være tid'.

Hvis jeg nu efter 6-7 uger fik en mail, hvor der stod, at jeg måske snart trænger til en ny klipning - efterfulgt at et forslag til en ny tid i morgen/overmorgen. Og hvis jeg så tog denne tid, så ville der være en rabat på xx%, hvis jeg slog til med det samme. Vel og mærke uden at skulle ringe.

Det ville lige være det, der ville få mig til at komme lidt oftere - og ikke først, når jeg ikke længere kan holde det ud.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 01:54

Espresso:

Når jeg skal til frisøren, så skal det være NU.

Mit behov er derfor en frisør, hvor jeg kan se ledige tider på nettet. Der er simpelthen ikke noget mere irriterende end at tage lokalbogen og ringe rundt - og få det ene afslag efter det andet.

Indtil videre har jeg ikke fundet andre frisører end Stuhr, der tilbyder den mulighed - så det er efterhånden blevet min faste frisør.

Men jeg kunne også godt tænke mig en service, hvor jeg fik en mail fra frisøren om at det nu var ved at 'være tid'.

Hvis jeg nu efter 6-7 uger fik en mail, hvor der stod, at jeg måske snart trænger til en ny klipning - efterfulgt at et forslag til en ny tid i morgen/overmorgen. Og hvis jeg så tog denne tid, så ville der være en rabat på xx%, hvis jeg slog til med det samme. Vel og mærke uden at skulle ringe.

Det gør min frisør faktisk! Altsammen! Hun har købt sig adgang til et websystem som er i butikken, og som snakker med internettet. Den sender også en mail når det er ved at være tid igen.

Hendes adresse er www.jegvilbestilletid.dk/skon og systemet er vist lavet af http://www.hairtools.dk/

Men det med påmindelsesmailen bryder jeg mig ikke om, jeg har ikke helt fundet ud af at slå det fra. Det irriterer mig faktisk en smule at jeg skal spammes, jeg ved godt selv hvornår jeg har brug for en klipning :)

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:39

Dette er også min tanke, da det er luksus i højeste klasse.

Det skulle dog efter sigenden være et hårdt job for frisøren, at sæbe mange kunder ind.

I Århus er der en babershop, der ud over ovenstående også skænker fadøl og cigar. Måske cigaren ikke er politisk korrekt, men hvad med at lave en mandeaften, dvs torsdag kl. 17-21 med herreklip og høj cigarføring.

Det er en gimmic som ikke koster andet end arbejdstiden, og så tjenes der forhåbentlig penge samtidig.

Der vil helt sikkert være god presseomtale på denne ide.

Mvh

Holger

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:40

Det er skægbarbering med skum, som jeg tænker på :0)

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)