Hvorfor blev i selvstændige og ramte i rigtig første gang ? |
Hej Martin,
Et spørgsmål med rigtig mange spændende historier tilknyttet.
Hej Martin, Et spørgsmål med rigtig mange spændende historier tilknyttet.
|
Min er nok den classiske, har altid villet lave forretning og arbejde med mine ejne ting. Det motivere mig rigtig meget at vide at de penge jeg tjener er mine penge. Jeg prøvede en gang inden jeg fik succe med min nuværende. Jeg satsede ikke 100 % første gang og tabte ikke nogen penge, men det kan også være derfor det ikke gik. |
Det er meget det samme her Men ja tror der kan komme noget spændende ud af det her debat :) |
Jeg har arbejdet mange steder før hvor jeg ofte tog mig til hovedet og tænkte- hvorfor er ledelsen så dumme? Jeg kan simpelthen ikke arbejde med folk der ikke nyder det de laver og ikke tænker frem ad og på andre.
Ja så kan man enten bide i det sure æble og gå at bitche over alle andre, eller man kan starte sit eget og selv bestemme. Det der motivere mig til at have egen virksomhed, er at jeg kan se og mærke resultatet af mine egne handlinger. Hvis jeg vil lave noget om, skal jeg ikke rende hen og spørge nærmeste leder, nej jeg gør det bare og ser hvordan det går bagefter! Bare det at jeg kan planlægge min hverdag som det passer mig, det er lige mig! Har jeg en dag lyst til at sove længe, så går jeg da bare i seng igen efter jeg om morgenen har udlejet de biler der skal udlejes. Jeg kan stå tidligt op og tage et sted hen med min hund hvis det er det jeg har lyst til.
Altså det handler i bund og grund om at jeg kan skabe min egen succes og ikke skal slikke en i r***** højere oppe i hierarkiet for at blive forfremmet, samt at jeg kan tilrettelægge min hverdag 110% som det passer mig, min hverdag er sjældent den samme som i går- der sker noget nyt hver dag.
Mvh |
Hej Jeg har været iværksætter i rigtigt mange år, og for mig har det altid været det uforudsigelige der har været drivkraften. Når et firma finder sin rytme og får en hverdag hvor jeg så til forveksling ligner en lønmodtager, - sælger jeg ud og starter igen. Mit første firma startede jeg som 16-årig lærling og det gav succes, men det var også gode tider. Jeg var dog glad for at prøve at have mange penge ret tidligt i livet, for det sagde mig ikke noget særligt. Det store kick kommer til mig, når noget lykkedes. Det er så ikke altid jeg har fået de investerede penge hjem igen, men hold da op hvor har det været sjovt mange gange at sætte noget igang. /Michael |
Nu er jeg selv nystartet iværksætter! Jeg har ikke de store tanker om økonomisk frihed, som måske så mange andre har. Jeg har mere en passion for at se mine projketer lykkes. Jeg er af type meget energisk og elsker at lege med n ye ideer.. Jeg tror på at hvis man laver det man kan li, istedet for at gå og være et brokke hoved hver eneste dag, så skal succesen nok komme! Så kan man altid spørge hvad er succes? for mig vil succes være ensbetydene med:
Så hvorfor jeg har valgt at have eget firma, er helt klart, at jeg kan se mine egne ideer og projekter lykkes. Ha en god dag,
|
Her var det faktisk friheden ved at være selvstændig der var lokkende, vi havde lige fået vores datter, og kunne godt bruge friheden til selv at vælge hvordan og hvornår der skulle arbejdes. |
Jeg har altif været ansat, men har også altid kørt en forretning eller 2 ved siden af. Dog ikke noget med succes til at starte med. Havde en webbutik imens jeg gik i skole der hed 3T-PC, hvor vi(thomas P, thomas B og thomas O) solgte hardware og samlede computere, og vi fik da også solgt nogle, men havde kun 10% avance, så det blev ikke den store success. Og som ny faldt vi også i en del fælder, som at blive registreret i de her telefonbøger, som kun kom ud til dem der betalte for at være i dem, med et super dårligt site. I ve' den type der engang imellem har været i "Kontant". |