Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdeling af SEO området på Amino i Begynder og Professionel?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan af andre debatter se, at efterhånden som Amino vokser, begynder der at tegne sig et billede af at der er 2 målgrupper inden for SEO området, nemlig Begynderne og de Professionelle.

Kunne det derfor ikke være en ide at dele SEO området på Amino op i 2:

Et begynderområde og et professionelt område?

Så kan begynderne få svar på sine spørgsmål og profferne kan få en tråd, der ikke er præget af begynderspørgsmål? 

Mvh,

Christian

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg bryder mig ikke om at dele folk op i grupper.

Jeg er ikke professionel SEO'er, men efter at have talt med nogle firmaer, så må jeg konstatere at jeg ved lige så meget eller mere end (nogle af) dem der tager penge for deres services.

Jeg ved ikke om du så vil kategorisere mig som begynder fordi jeg ikke udbyder SEO til andre for penge, men jeg mener bestemt heller ikke jeg er nybegynder med de placeringer jeg har opnået på søgemaskinerne

Skal vi dele SEO op, kan alle andre kategorier i forummet vel deles op på samme måde og så får vi et opdelt Amino, dem og os. Det mener jeg er forkert.

Helle for ikke at være ham der skal vælge om om folk er det nybegynder eller pro og helle for ikke at stå for at skulle vurdere hvornår en person er så dygtig at han kan opgraderes til pro-gruppen.

Amino er til for alle og er man for dygtig/kvalificeret til at svare på et spørgsmål, så synes jeg bare man skal hoppe det pågældende spørgsmål over.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian,

Jeg tror ikke, at en opdeling er løsningen på ret meget.

Det giver nogle udfordringer som f.eks. hvem skal vurdere, hvor folk hører hjemme. Hvis en person efter at have læst to light-versionen af e-bøger opfatter sig som prof, skal der så være et debatpoliti, som sletter vedkommendes indlæg fra prof-foraet?

Jeg har også lidt svært ved at se, hvad formålet med prof-debatten skal være. Et sparringsforum for garvede SEO-folk? Det vil nok ikke blive ret brugt.

Noget andet er, hvor mange af de kvalificerede SEO-debatter herinde, der begynder med et indlæg fra en, der har styr på SEO i forvejen? Langt de fleste debatter begynder jo med et spørgsmål, hvor spørgeren ville klassificere sig selv som begynder.

Skal SEO-debatterne forbedres, er det nok i stedet nødvendigt, at dem der har lidt indsigt i SEO fortsætter med at mane de værste myter i jorden - og bakker de andre SEO-folk op, når anonyme nybegyndere på Amino kaster mudder og bliver personlige.

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu er jeg først for nyligt blevet aktiv herinde og jeg synes faktisk, at styrken ved Amino er den store forskellighed, der findes blandt de deltagende amino'er. Altså en skøn blanding af erfaring, mangel på erfaring, professionalisme og mangel på det samme og ikke mindst den entusiasme, som de fleste viser. Det vil da være synd at dele alt dette op.

Såfrem man synes at enkelte tråde eller spørgsmål ikke er professionelle nok, kan man jo blot undlade at deltage.

Lad os endelig fortsætte som nu.

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Frank Hellerup Madsen:

Skal SEO-debatterne forbedres, er det nok i stedet nødvendigt, at dem der har lidt indsigt i SEO fortsætter med at mane de værste myter i jorden - og bakker de andre SEO-folk op, når anonyme nybegyndere på Amino kaster mudder og bliver personlige.

- og måske også trapper lidt ned på "Det kan du læse mere om i min nye SEO-bog"-salgsindlæggene ...

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:
at dem der har lidt indsigt i SEO bakker de andre SEO-folk op, når anonyme nybegyndere på Amino kaster mudder og bliver personlige.

Ja held og lykke med det. Er der ikke kun 4 personer på amino SEO forummet der henviser til hinanden, eller rettere, der er 3 der henviser, det gør den fjerde ikke.

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:54

Tak for jeres besvarelser.

Jeg kom på ideen fordi jeg kunne se, at nogle af mine kolleger var ved at være trætte af at afvise de samme påstande igen og igen fra nye deltagere.

Jeg køber 100% de argumenter I er kommet frem med - hermed er forslaget skudt ned No

Venlig hilsen,

Christian

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 14:09

Christian iMARKETING:

Tak for jeres besvarelser.

Jeg kom på ideen fordi jeg kunne se, at nogle af mine kolleger var ved at være trætte af at afvise de samme påstande igen og igen fra nye deltagere.

Jeg køber 100% de argumenter I er kommet frem med - hermed er forslaget skudt ned No

Venlig hilsen,

Christian

Nu læser jeg godt nok ret sjældent i SEO-sektionen, men hvis det er et problem, kunne man måske overveje en sticky?

"Introduktion til SEO og aflivning af myter"

Ikke noget vildt og voldsomt som tager brødet ud af munden på SEO-bogsforfatterne, bare tilføj ad hoc - i Q & A form - de mest irriterende spørgsmål/påstande der jævnligt dukker op. Således kan man nøjes med at smide en spydig kommentar og et link.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:51

Hej Jacob.

Det er da klart en tanke værd.

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)