Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO for 1200 kr pr. måned

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Tak, Simona - men som du sikkert har set, så har Thomas allerede  trukket sig (i hvert fald for en periode) og jeg overvejer da meget det samme. Der er øjensynligt et flertal her på Amino, som gerne vil have det på den måde som det har udviklet sig, og administratorerne af Amino er tilsyneladende enige. Jeg skal jo ikke bestemme at det skal være anderledes - det er ikke min debat, så jeg ender nok også bare med at bruge min tid andre steder og hjælpe der hvor hjælpen bliver værdsat.

Det vil sq være ærgerligt. Der har i forvejen været tendenser til et Digital Point-lignende niveau i kvaliteten af svar, så det bliver hårdt for debatten, hvis endnu en autoritet forsvinder.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 11:19

Mikkel deMib Svendsen:

Tak, Simona - men som du sikkert har set, så har Thomas allerede  trukket sig (i hvert fald for en periode) og jeg overvejer da meget det samme. Der er øjensynligt et flertal her på Amino, som gerne vil have det på den måde som det har udviklet sig, og administratorerne af Amino er tilsyneladende enige. Jeg skal jo ikke bestemme at det skal være anderledes - det er ikke min debat, så jeg ender nok også bare med at bruge min tid andre steder og hjælpe der hvor hjælpen bliver værdsat.

Jeg tror ikke du skal regne med at flertallet vil have det "sådan her", men hvor meget er der man kan gøre som mening mand. Vi kan jo ikke gå ind og slette de ligegyldige tråde der nogen gange (tit) forekommer her på debatten.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:19

Simona - Uniquebook:

Det kan man jo også se af trådstarters spørgsmål, der spørger, om man kan få det billigere??

Det er på tide at der bliver ryddet op på dette område og at de, der mener, at de hurtige bucks er tjent på SEO området, får en anden opfattelse og det kan folk som Mikkel DeMib og Rosenstand ikke kæmpe hårdt nok for.

Man skal som iværksætter vide, hvad der skal lyttes til og hvad der skal smides ud. Hmm

Det er jo hele min pointe Yes. Men man kommer det ikke til livs ved at slette tråde. Man kommer det til livs ved at een gang for alle at have en åben debat om det - det kunne sagtens være denne.

Hver gang en ny Amino skal til at famle sig frem i SEO verdenen, så kan vi alle fremover henvise til denne tråd hvor tingene er vendt og drejet.

Jeg tror på, at vi gør folk en bjørnetjeneste ved at fortie, at der også er en verden uden for Danmark. Vi bliver nødt til at forholde os til den - for de bliver påvirket af spam e-mails uanset om vi debatterer emnet her eller ej. Og så MÅ det da være bedre at give folk klar besked på hvad de kan forvente.

Et andet eksempel i samme boldgade (og så alligevel ikke - for det hænger jo sammen) er alle de ubrugelige linkkataloger, der bliver tilbudt over alt. Hvis vi virkelig skal hjælpe folk, ville det så ikke være på tide at fortælle om alle de timer/kroner de spilder på værdiløse kataloger?

Jeg håber, at I har forstået hvor jeg vil hen med dette.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:25

Jeg har lige set de seneste svar:

Kunne det ikke være en ide at dele SEO området på Amino op i 2:

Et begynderområde og et professionelt område?

Så kan begynderne få svar på sine ting og profferne kan få en tråd, der er fri for den slags som tråden her er et eksempel på.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 11:26

Frank Hellerup Madsen:

Mikkel deMib Svendsen:

Det vil sq være ærgerligt. Der har i forvejen været tendenser til et Digital Point-lignende niveau i kvaliteten af svar, så det bliver hårdt for debatten, hvis endnu en autoritet forsvinder.

Ja, det er rigtig ærgerligt, men jeg forstår dem godt. SEO er nu blevet til en faldgrube og jeg har allerede set, mange falde i. og tænk, jeg har slet ikke lagt mærke at Amino HAR nogle admin'er eller moderatorer Wink

Det er da frit for at se hvad de tilbyder i udlandet, men husk bare at der er mange huller at falde i. FX. når de påstår at dublicate content er ok eller en myte, så tjener det et helt andet formål og har intet med SEO at gøre. Det er et helt andet produkt, der bliver markedsført - bare for at sætte tingene i perspektiv.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:41

Mikkel deMib Svendsen:
hjælpe der hvor hjælpen bliver værdsat.

Nu ved jeg ikke hvor mange der skal til, før du føler at din hjælp værdsættes. Men jeg kun henvise dig hertil http://www.amino.dk/members/Mikkel-deMib-Svendsen/default.aspx og fortælle at der er rigtig mange der følger dig.

For mig er det værdifuld viden hver gang du skriver et indlæg omkring SEO, og for mig og min lille virksomhed er det satme guld værd. Havde det ikke været for dig og Thomas, havde jeg i det 6 måneder hoppet på diverse scams og dårlige råd, der havde haft store konsekvenser for mig.

Så nej, bliv endelig ved Mikkel, for din hjælp og daglige arbejde på amino, er langt mere værdsat end du kan forestille dig!!!

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 11:45

Boysen:
Så nej, bliv endelig ved Mikkel, for din hjælp og daglige arbejde på amino, er langt mere værdsat end du kan forestille dig!!!

Jeps, det tror jeg TRODS ALT også.

Så skal vi ikke bare besvare trådstarters en gang for alle og fortælle, at det muligvis findes billigere i Nigeria Cool

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:46

Boysen:

Mikkel deMib Svendsen:
hjælpe der hvor hjælpen bliver værdsat.

Nu ved jeg ikke hvor mange der skal til, før du føler at din hjælp værdsættes. Men jeg kun henvise dig hertil http://www.amino.dk/members/Mikkel-deMib-Svendsen/default.aspx og fortælle at der er rigtig mange der følger dig.

For mig er det værdifuld viden værd gang du skriver et indlæg omkring SEO, og for mig og min lille virksomhed er det satme guld værd. Havde det ikke været for dig og Thomas, havde jeg i det 6 måneder hoppet på diverse scams og dårlige råd, der havde haft store konsekvenser for mig.

Helt enig - Jeg vil gå så langt som til at sige, at Danmark ville være et søgemaskineoptimeringsmæssigt U-land hvis det ikke var for Mikkel og Thomas.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Der er facetter, der måske mangler at blive belyst i denne tråd, og da jeg nu nævnes nogle gange, må jeg hellere give min side af sagen med her også.

Lad os huske på, at alle ”rådgivere” her på Amino bruger tid af varierende mængde ganske og aldeles ulønnet. Jeg kan kun svare for mig selv om motiverne – og mine motiver er ganske enkelt, at jeg synes, det er sjovt at debattere og hjælpe lidt til over for mennesker, der sidder der, hvor jeg selv har siddet engang: Uden ret mange penge og med ambitioner om at tage verden.

Jeg er her ikke for at gafle kunder af den simple årsag, at der er meget langt mellem de iværksættere, der har råd til at betale det, jeg koster. Jeg ved, at det samme er tilfældet for f.eks. Mikkel deMib. 

Langt hovedparten af tråde om SEO er i dag blevet sådan, at vi skal bruge en masse tid og ord på at tilbagevise påstande og ”teknikker”, der faktuelt er forkerte. Det er nødvendigt at tilbagevise dem, for en uimodsagt påstand er jo til troende, ikke?

Nu er det bare blevet sådan, at både Mikkel og jeg skal sidde og debattere, om vi føler os truede af tilbud om en million links for 1000 kr. og hvad ved jeg. Eller om det nu virkelig kan passe, at meta keywords ikke dur i Google. Og meget mere af samme skuffe.

Det er et trist tidsspilde, og det har fået mig til at prioritere anderledes på det seneste. Jeg har ikke lyst til at forsvare, at jeg ikke er truet på mit levebrød af en gut, der vil lave 100 links for mindre end jeg koster for en time. Min virksomhed er nr. 152 ud af 4.880 på Børsens vækstliste, vi har den højeste kreditrating i verden (AAA) og alt det der. Jeg gider ærligt talt ikke stå model til de insinuationer som ”tak” for frivilligt arbejde.

Det er ikke for at være en primadonna og anlægge en ”jeg alene vide” holdning - slet ikke. Men det er jo faktuelt, at når jeg (eller Mikkel) skriver, at ”sådan er det bare”, er det jo IKKE for at gafle en kunde eller tryne andre. Vi skriver sådan, fordi vi VED, at det er sådan. Vores viden er baseret på hhv. 11 og 12 års erfaring med SEO, konferencer i ind- og udland, hundreder eller tusinder af forsøg, øretæver, bannede domæner og hele pivtøjet.

Skal vi så efterfølgende stå model til mere eller mindre perfide angreb og hentydninger, der på ingen måde har hold i virkeligheden, bliver det bare for surt.

Jeg mener at vide, at Mikkel har rigeligt at lave, og vi selv er booket ind i 2010. Derfor skal det være sjovt og uden personlige frustrationer at hjælpe andre gratis. Det har det været engang – og det kan det måske blive igen. Indtil det bliver det, må det være en prioritering af en ekstremt presset tid, om man har lyst til at bruge 2/3 af en debat på at argumentere for faktuelle forhold eller ej.

Jeg håber, det kaster lidt lys over, hvorfor der kan spores en vis træthed hos nogle af de gamle Aminoer. Hav det godt alle sammen, til vi ses igen Big Smile 

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 12:04

Sørgeligt at se to kapaciteter, som vi alle lærer meget af, være ved at forsvinde ud af Amino.

Jeg ved ikke hvad administratorerne kan gøre effektivt for at vende udviklingen, for de mange tråde om alt muligt knald, følger vel automatisk med når et forum når en vis udbredelse, og menigmand begynder at finde det ved første søgning på Google efter et bestemt emne. Det er i hvert fald min erfaring, at jo større og mere besøgt et forum bliver, des lavere bliver kvaliteten i indlæggene på sigt.

Det er virkelig sørgeligt hvis det er det der er ved at ske her, og jeg ved som sagt ikke hvad man kan gøre for at undgå det. Et online-forum er jo i sagens natur offentligt - i hvert fald som udgangspunkt.

Måske kunne man lave et plus-forum som supplement til det eksisterende, hvortil kun folk der betaler abonnement har adgang. 49 eller 99 kroner om måneden kunne de fleste seriøse debattører nok overkomme hvis kvaliteten følger med. Efterhånden er nettet nået et stadie hvor folk er villige til at betale for kvalitet, og måske især i denne her niche.

Jeg ville i hvert fald bestille et plus-abonnement hvis det gav mig adgang til alle de seriøse tråde, og samtidig gav mig muligheden for at overse de mindre seriøse emner.

Den slags forslag er sjældent populære, så jeg forventer bestemt ikke stående ovationer for mit input.

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)