Kjaerbo
Jeg blander ikke noget sammen. Jeg er i bund og grund blot - af en af Jer - blevet bedt om at verificere, hvorvidt konkurrencen er reel eller ej. Hvordan Mediadirekt opfører sig generelt, har jeg ikke noget indblik i. Det er muligt, at jeg er "farvet" pga. min gevinst. Som udgangspunkt nærer jeg ikke de store følelser for diverse adwords-firmaer, der ringer konstant. Jeg har dog drevet forretning i snart 20 år, og er efterhånden blevet skarp til at sortere lort fra lagkage - og hopper ikke på forskellige smarte salgstaler / Salgstricks. Da vi blev kontaktet af Mediadirekt første gang, var jeg heller indstillet på at indlede nogen form for forretning, da jeg generelt katagoriserer dem på samme lave trin i min vurdering af relevans. Men i dette tilfælde har jeg fået mere, end jeg som udgangspunkt blev lovet. Så naturligvis holder jeg en vis hånd over Mediadirekt. Jeg fik dog forhandlet mig frem til nogle - for os gunstige vilkår, således det ville svare sig uanset hvad udfaldet af konkurrencen måtte blive. Og ærlig talt - så var det ikke konkurrencen, der trak interessen. Det bør menigmand jo også vide, når man vælger at handle et sted - at det går ud på at tjene penge. Kan det være gensidigt - så er det selvfølgelig optimalt. Desværre bare langt fra normen. Derfor må devisen vel være, at man nok ikke skal bygge sin forretning op på tilfældigheder - men i stedet prioritere de kroner, der deles ud af kassen. Det er jo ikke fordi at de kr. 11.000 flytter noget som helst i vort regnskab - og der er drukket champagne på den konto. Så om vi ikke havde vundet, og i stedet fået en af de "berømte" 2.pladser, så tror jeg egentlig at min holdning havde været den samme til Mediadirekt. Da jeg sagde ja til tilbudet, var det ikke fordi jeg forventede mig noget som helst - udover det på skrift. Så det er vel egentlig ok betingelser !? Min holdning til dette er derfor, at hvis man gider bruge tid og kræfter på at jagte nogle håbløse betingelser, etik o.a. tvivlsomme slagsmetoder i stedet for at passe sin kerneforretning, så har man enten for lidt at lave i kerneforretningen, ellers prioriterer man den kostbare tid forkert, da jeg ikke kan se, at der ligger nogen form for trigger, der kan berige Jeres forretning - udover at få omstøbt gevinsten - og blive kr. 11.000 bundne småpenge rigere
Man kan jo bare sige nej, hvis noget lyder for godt til at være sandt. Ved at sige ja, løber man altid en vis risiko - uanset om man køber marketing over telefonen, eller man tegner en sikringsaftale mod skadedyr. |
Det sjoveste ved denne tråd ville være, hvis salgsmoden og mediadirekt er een og samme person (måske endda samme IP-adresse)