Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkurrence MediaDirekt

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:

MediaDirekt ApS:

Grunden til at vores 2. præmie ikke bare er en lille kampagne UDEN egenbetaling er...

Enhver købsbetinget konkurrence er så vidt jeg ved ulovlig.

Om der er en gråzone i dette tilfælde tør jeg ikke sige, men fremgangsmåden kunne meget nemt ende i en politianmeldelse af virksomheden, så min anbefaling til dig er, at holde dig fra at lave sådanne købsbetingede konkurrencer.

Det er nemlig rigtigt..

Markedsføringsloven..
 11.
Afsætning til forbrugerne af formuegoder eller tjenesteydelser må ikke søges fremmet af mulighed for gevinst ved deltagelse i lodtrækninger, præmiekonkurrencer eller anden form for foranstaltning, hvis udfald beror helt eller delvis på tilfældet, såfremt deltagelsen er betinget af køb.

(endvidere står der forklaret på forbrugerombudsmandens hjemmeside..)
Ordet deltagelse skal forstås bogstaveligt. Hvis en erhvervsdrivende afholder en konkurrence, hvori den erhvervsdrivendes produkt indgår som et element (fx indsendelse af kapsler eller kuponer indlagt i eller optrykt på emballagen), men hvor der samtidig også er reelle muligheder for at deltage i konkurrencen uden at købe produktet, er konkurrencen som udgangspunkt tilladt. Dette forudsætter dog at forbrugerne er klart orienteret om den alternative deltagelsesmulighed, og at der er ligeså gode muligheder for deltage såvel med som uden køb af produktet [2].

Da man ikke kan deltage/få gevinsten uden at købe produktet, er det altså ulovligt, som jeg forstår det!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:02 | Låst

For mig er det ikke så meget om det er lovligt eller ulovligt, jeg modtager masser af ulovlig spam, så det er jeg vant til. Det er følelsen af at få en telefonbesked: "Du har vundet 2. præmien - ring straks" - og så den skuffelse, der er forbundet med at finde ud af, at præmien ikke er en præmie men en slet skjult salgskampagne.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 20:03 | Låst

Mikael christiansen:

Jacob Rohde:

Mikael christiansen:

Nå nu forstår jeg præmien 2  det et godt tilbud , det er ikke nogle præmie , med jeg synes det er ganske usmart måde at markedsføre sig på og lidt grov og jeg tror du taber kunder på denne måde .

Mig får du i hvert fald aldrig , mig  som kunde og sikkert mange andre amino bruger ,

Du skulle måske have sent en e-mail ud og skrive du har ikke vundet nogle præmien med vi har dette gode tilbud til dig , da du har deltaget i denne konkurrence, så havde du måske fået nogle kunder , nu får du bare dårlige omtale.

Evt. linket til din side hvem der vandt

håber du kan bruge dette til noget synes du skal sige undskyld dem du sagde der vandt.

jeg er reklame beskyttet så dette ville være ulovligt at ringe til mig

jeg ville gerne ringes op vidst i fandt min bil eller vidst jeg vandt en præmie uden betingelser

Ahhhh! Hovedpine. Brug nu lidt tegnsætning, ellers er det umuligt at finde hoved og hale i.

Meget undskyld prøvet lidt tegnsætning mere  med er ordblind , så dårligt er tegnsætning da vel ikke.?

Ah ok. Så må du undskylde - det vidste jeg ikke Smile

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:33 | Låst

Ja!  vi vandt ogsaa 2 premien :-)

mvh christian

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 21:40 | Låst

Sikke noget bull.... MediaDirekt fyrer af. 

Helt ærligt, tror I ikke I skulle skaffe kunder på en lidt mere ærlig måde?

Hvis 80% af jeres kunder vender tilbage, så må det jo være fordi i gør jeres job godt. Men det er da sørgeligt at kunderne skal hentes ind på en hvid løgn, fremfor ærlige salgstekniker.

Jeg finder ihvertfald nogle andre, den dag jeg skal gøre brug af lignende koncept.

:-) Dorthe

Fra Odense
Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:23 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 7 person

Vi skal også lige have med, at hvis du ser på alle vores konkurrenter (AdWords-bureauer), så er vi de ENESTE der lader ”billige indkøbte søgeord” komme kunden tilgode. Faktisk sker det i 9 ud af 10 kampagner, at vi skaffer kunden 1.100 -1.300 klik, selvom de kun har købt 1.000 klik.

Så hvis I stadig IKKE mener, at vores 2. præmie er en præmie, så synes jeg at I skal forespørge blandt de andre bureauer, om I kan købe en kampagne med 1.100 til 1.300 klik for en pris af kr. 2.500.!

Hvis den lokale benzinstation udlodder en konkurrence, hvor I vandt 2. præmien, som var 100 liter benzin til ½ pris, - ville I så heller ikke se det som en præmie??

Vi mener stadig at det er en god præmie, for de kunder der gerne vil prøve Google AdWords.

MEN for ikke at skabe flere misforståelser i fremtiden, vil vi på konkurrence-tilmeldingen oplyse hvad 2. præmien består af!

Og sidst men ikke mindst - for at forsvare vores konsulenter, så informerer de også ret hurtigt om ”egen betalingsandelen”, så der er på intet tidspunkt tale om, at de forsøger at mislede vinderne.

Med venlig hilsen
MediaDirekt.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:28 | Låst

MediaDirekt

Det korte og det lange er, at I vil have folk til at betale for en præmie!!!!!!!!!!!!!! (Læs: I må være rablende sindsyge)

Det sutter røv og dermed diskvalificerer i Jer selv, uden hjælp fra os andre. Det er usympatisk, patetisk og muligvis ulovligt.....

Med andre ord, så skulle I skamme Jer over den adfærd......over and out.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:53 | Låst

Jakodan:

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:

MediaDirekt ApS:

Grunden til at vores 2. præmie ikke bare er en lille kampagne UDEN egenbetaling er...

Enhver købsbetinget konkurrence er så vidt jeg ved ulovlig.

Om der er en gråzone i dette tilfælde tør jeg ikke sige, men fremgangsmåden kunne meget nemt ende i en politianmeldelse af virksomheden, så min anbefaling til dig er, at holde dig fra at lave sådanne købsbetingede konkurrencer.

Det er nemlig rigtigt..

Markedsføringsloven..
 11.
Afsætning til forbrugerne af formuegoder eller tjenesteydelser må ikke søges fremmet af mulighed for gevinst ved deltagelse i lodtrækninger, præmiekonkurrencer eller anden form for foranstaltning, hvis udfald beror helt eller delvis på tilfældet, såfremt deltagelsen er betinget af køb.

(endvidere står der forklaret på forbrugerombudsmandens hjemmeside..)
Ordet deltagelse skal forstås bogstaveligt. Hvis en erhvervsdrivende afholder en konkurrence, hvori den erhvervsdrivendes produkt indgår som et element (fx indsendelse af kapsler eller kuponer indlagt i eller optrykt på emballagen), men hvor der samtidig også er reelle muligheder for at deltage i konkurrencen uden at købe produktet, er konkurrencen som udgangspunkt tilladt. Dette forudsætter dog at forbrugerne er klart orienteret om den alternative deltagelsesmulighed, og at der er ligeså gode muligheder for deltage såvel med som uden køb af produktet [2].

Da man ikke kan deltage/få gevinsten uden at købe produktet, er det altså ulovligt, som jeg forstår det!

Jeg elsker Amino Yes

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:15 | Låst

Jeg havde ellers besluttet mig ikke at gide kommentere på dette, da jeg synes jeres "konkurrence" er helt grotesk. MEN:

Det er da vildt som du rygsvømmer!

Den er ikke længere end, at det er en elendig kampagne! Folk føler sig snydt, og du prøver og prøver at bortforklare det. Jeg føler mig også snydt, og at i har spildt min tid.

Uanset hvad, så får i ALDRIG mig som kunde, og jeg vil fraråde alle andre at bruge jer.

SLUT

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 12:39 | Låst

MediaDirekt ApS:

Så hvis I stadig IKKE mener, at vores 2. præmie er en præmie, så synes jeg at I skal forespørge blandt de andre bureauer, om I kan købe en kampagne med 1.100 til 1.300 klik for en pris af kr. 2.500.!

Hvordan hænger ovennævnte sammen med hvad du først skriver?

MediaDirekt ApS:
Grunden til at vores 2. præmie ikke bare er en lille kampagne UDEN egenbetaling er, at hvis vi skulle give en lille kampagne til en værdi af eks. kr. 2.500, ja så skulle vi først trække vores udgifter fra - altså de kr. 999,- så ville der være ca. kr. 1.500 tilbage, delt ud på kr. 5,- pr. klik, og så ville 2. præmien kun give 300 klik. Det mener vi ikke kan give en god kampagne som "vinderen" vil kunne mærke, så derfor har vi lavet det så vi "deles" om udgifterne så der også kan mærkes en effekt, når kampagnen løber.

Sammenholdt med hvad du skrev tidligere - 5 kr. pr. klik. For de 2.500 kr. får man altså 'værdi' for 5.000 kr.

5.000 kr.
- 999 kr. Administration, jeres salær, provision, arbejdsløn - kald det hvad du vil.

Rest 4000 kr. af 5 kr. pr. klik = 800 kliks. Men nu kan man pludselig få 1.300 kliks?

Med det du siger kunne kunderne faktisk potentielt få 488 kliks hvis der ingen egenbetaling var. Det synes jeg da er fornuftigt.

Mit råd. Drop jeres ulovlige salsmetoder tilbyd reelt kunden at få for 2.500 kr. hvilket giver op til 488 kliks.

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)