Hej Amino, Jeg ved ikke helt om det er det rigtige sted at stille dette spørgsmål. En kammerat og jeg har et I/S ved siden af vores almindelige arbejde. Vi har en lav indtjening i firmaet, men håber på at den stiger :-) Vi har efter at have snakket med SKAT valgt IKKE at flytte vores mobiltelefoner til vores firma, men beholde "fri" telefon hos vores anden arbejdsgiver (og bliver således beskattet af 3000 kroner årligt). Dette var vist den mest rentable forretning. Jeg står for at skulle have udskiftet min mobiltelefon, da den ikke kan mere. Jeg vil gerne købe en iPhone, men min arbejdsgiver giver omkring 1500 til tlf. så skal jeg selv betale resten (3500) - mit spørgsmål er så, vil min arbejdsgiver trække dem af min bruttoløn, eller af min nettoløn? Og hvad gør jeg når vi engang når dertil at vores veje skilles og jeg vil være fuldtids selvstændig, er det så min tlf? - eftersom jeg selv har betalt størstedelen af tlf selv? Og hvad med nummeret, det ser ud til at alle de numre der er i firmaet forbliver der, dem der har sagt op har mistet nummer og fået nyt efterfølgende... hvordan skal jeg forholde mig? - alternativet er at flytte det hele til vores virksomhed - men som nystartet virksomhed med lav indtjening bliver det mig selv der skal betale regningen - indtil videre er det min arbejdsgiver - det virker for mig smartest...eller hva?
/B |
Din arbejdsgiver vil eller bør ihvertfald trække beløbet af lønnen efter skat. Det er din arbejdsgivers telefon eller denne ejer en ideel andel af telefonen. Du bør jo tale med din arbejdsgiver om det.