Hej igen
Dette indlæg er primært til Lougan og Palle.
![]()
Jeg har skimmet lidt tilbage i teksten og jeg synes at have spottet noget snakken forbi hinanden allerede i starten. Som jeg umiddelbart ser det, så der adskillige ting at hive fat på og jeg vil forsøge, at bringe et par emner på banen i håb om en opfølgning.
![]()
Den ting der som udgangspunkt lagde op til forvirringen er så vidt jeg kan se;
Diskutionen omkring det startindskud der er acceptabelt at lægge.
Først og fremmest vil jeg give jer begge helt ret i, at et højt startindskud giver grund til bekymring.
Det har måske ikke skinnet igennem i mine svar, men dette har også været min holdning.
Det som jeg mener i denne forbindelse er, at selvom et højt startindskud er noget man skal være på vagt overfor, så er det efter min mening ikke ens betydende med at firmaet dermed også er ulovligt udfra dette kriterie alene. Jeg vil mene, at der er en række af faresignaler som skal være gældende før der reelt er tale om, at et firma opererer ulovligt.
Forbrugerombudsmanden sigerat som tommelfingerregel; skal der skal være en omsætning af reelle produkter.
Det der mere præcist hentydes til, er selve pulsen i hhv. MLM og pyramidespil.
Det der gør, at et MLM kan holde sig kørende er, at der er en reel produktomsætning via det eksisterende netværk af forhandlere og kunder. Det essentielle er, at firmaets videre drift ikke afhænger af en stadig stigende tilstrømning af nye emner. Firmaets ekspansion er et naturligt resultat af en øget produktomsætning.
Et pyramidespil kan kun holde sig kørende når der er en konstant tilstrømning af nye emner. Fjerner man tilstrømningen af nye emner, så kan firmaet og de deltagende som enhed ikke skabe vækst. For væksten er nye emner. - En moderniseret form for menneskehandel kan man med rette sige. Ekspansionen finder sted IKKE som et naturligt resultat af en øget vækst, men snarrere som et nødvendigt tiltag for overhovedet at kunne overleve.
Det jeg forsøger at sige er, at sålænge et firma kan fungere økonomisk og uafhængigt af en stadigt stigende tilstrømning af nye emner. Så bygger det på det fundament, som udgør et seriøst MLM firma.
Pointen har er, at både
ACN og Qbic7 er designet til at kunne fungere økonomisk som enhed.
En vigtig faktor vedrørende Qbic7 er, at Qbic7 stadig er så tidlig i udviklingen. Firmaet er endnu ikke etableret før lanceringen af mainstreamproduktet er fundet sted. Det er først efter dette punkt at Qbic7 er etableret til at kunne fungere som enhed. Dette vil jeg hermed gerne uddybe.
Qbic7 startede op for snart 1½ år siden. Firmaet befinder sig stadig i prælancerings facen og er derfor stadig under opbygning. Qbic7''s mainstream produkt består af 7 felter indenfor juridisk og økonomisk rådgivning. Denne rådgivning vil finde sted ad libitum over
internettet via fremgangsmåder der er udviklet og har bevist sig at være fuldt funktionelle i Usa og Canada.
Qbic7 har taget denne ide og bygget videre på den. Først og fremmest har Qbic7 udbygget den specifikke rådgivning med en bred vifte af rådgivere. Men som sagt efter samme idegrundlag. Derudover vælger Qbic7 yderligere at tilkoble et stadigt stigende antal af relevante og brugbare produktgrupper: Bla. kommunikationsværktøjet og de muligheder Qbic7 formidler til Skandinavien i samarbejde med Fortune/Generali.
Qbic7 står med alle disse produktgrupper og det er naturligvis hensigten, at disse skal formidles til de relevante