Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så jeg kan blive bedre til at hjælpe dig og andre!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Tilst
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja muligvis er det noget terapeuterne har fundet på, men du ligger det lidt ud som noget meget negativt??:-) Sandheden er at der ALTID er noget at lære af ALLE situationer, BÅDE gode og dårlige. Personligt tror jeg på der er en mening med de ting der sker i ens liv. Det store million spørgsmål er så bare: TØR DU KIGGE IND AD OG SE HVAD DER FORGÅR INDE I DIG SELV???:-)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Nielsen:
Ja muligvis er det noget terapeuterne har fundet på, men du ligger det lidt ud som noget meget negativt??:-)
Nu var teksten »det vi ikke dør af bliver vi klogere af« - og ja, jeg synes faktisk at det er noget som folk bare siger, for at der skal være en årsag til alting. Sådan noget tror jeg ikke på. En person dør ikke for at andre skal lære noget af det eksempelvis. Det kan være tragiske ting folk oplever, hvor der kommer en og siger: Der er nok en mening med det... sådan noget pjat.

Selvfølgelig lærer vi noget af alt hvad vi oplever - både godt og skidt - hver eneste sekund lagrer vi ny viden og lærdom.

Brian Nielsen:
Det store million spørgsmål er så bare: TØR DU KIGGE IND AD OG SE HVAD DER FORGÅR INDE I DIG SELV???:-)

Ja, det gør jeg helt bestemt - hvis der er grund til det. Men min erfaring siger mig at for meget navlepilleri ikke er godt. Det er ikke alt som har en årsag fra barndommen - og indimellem skal man også bare acceptere at livet går op og ned, uden at begynde den helt store udgravning :·)

Tilmeldt 30. Aug 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har ikke helt fanget, hvad det naturligvis er terapeuterne skulle have fundet på (måske er det bare ironisk ment, det kunne man da håbe); og for at påvise, at der er andre velrenommerede instanser, som tager stress alvorligt, har jeg samlet nogle tal og fakta om stress, som er udarbejdet af disse upartiske velrenommerede instanser, som ikke har nogen fordel af stress, som terapeuterne jo skulle have, ellers havde de vel ikke fundet på det de har fundet på!! Wink

Vi er jo alle forskellige, vi har alle vores måde at betragte verden uden for os selv på. Vi er hver for sig unikke individer, og derfor har vi også unikke behov, hvad der er godt for dig, er måske ikke god for mig, og omvendt. Jeg tænker, hvor langt er det "nødvendigt" at gå, for at drage sin egen erfaring, hvor meget skal det gøre ondt, før man har draget erfaringen selv.

Hvorledes erfarer vi, som mennesker, i det hele taget noget, er der ikke et moment af en lærer, guide, træner, coach etc. i alt hvad vi erfarer? Hvorledes har I f.eks. fundet ud af at to plus to er fire, er der nogen der har fortalt jer det, eller har i selv erfaret det? Hvorledes har i erfaret den viden, som I har i den beskæftigelse i har i dag, er det noget som i selv har erfaret, eller har der været et moment af undervisning inden i kom dertil hvor i er i dag, selvfølgelig har der været det!

Kunne det så ikke være okay, at søge inspiration og andre perspektiver andetsteds end i ens egen smerte, og måske komme videre af en anden sti, inden jeg dør af noget som var så uhensigtsmæssigt og svært at finde ud af for mig, at det slog mig ihjel? Med mindre jeg satser på karma og reinkarnation, så er det jo sådan set for sent, hvis jeg venter på at erfarer at jeg ikke blev klogere; men jeg opnåede at det slog mig ihjel! Smile

De bedste hilsner

Poul-Erik

www.coaching4stress.dk

 

Fra Tilst
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilslutter mig Poul Eriks og Mitsannejeg's holdning:-) Men absolut respekt for dem der har andre holdninger:-)
Side 3 ud af 3 (24 indlæg)