For det første: Jep den er god nok. Du ligger også nr. 1 på nummerpladerammer hos mig. Det er sku godt klaret!
For det andet: Så vidt jeg ved ændre Bing.com kun ved resultaterne, hvis du laver lokal søgning. Hvis du er logget ind på Windows Live, så er resultaterne også anderledes.
/ Morten
Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere
Det lyder underligt at jeg skulle ligge i top5 på rigtig mange søgeord og på førstepladsen på en forholdsvis stor del af mine søgord.
EDIT: Nummerpladerammer er nok bedre. Det er et vigtigere søgeord for mig. Der ligger jeg 1 på Bing.com, men 8-9 stykker på Google.
Resultaterne burde være nogenlunde ens i Google og Bing. Men Bing i Danmark er vist stadig under opbygning, så resultaterne vil nok svinge over de næste par måneder
/ Morten
For det første: Jep den er god nok. Du ligger også nr. 1 på nummerpladerammer hos mig. Det er sku godt klaret!
Fedt
Morten Kaltoft:
For det andet: Så vidt jeg ved ændre Bing.com kun ved resultaterne, hvis du laver lokal søgning. Hvis du er logget ind på Windows Live, så er resultaterne også anderledes.
Ok, jeg undrede mig bare over de fine placeringer, for det er gældende for en del andre ord hvor jeg ligger 1 eller i hvert fald i top 3. Men tak for informationen ;-)
Men på dette tidspunkt, er det bedst at holde al fokus på Google. Begynder du at tænke på Bing, som ingen kender til, så er det lidt af et dobbelt arbejde. Desuden har, så vidt jeg ved, ingen af søgemaskineeksperterne i Danmark, styr på hvad Bing gør anderledes, men det kan da være at jeg tager fejl.
Måske vi skulle få Thomas eller deMib på banen?
De eneste i Danmark som måske bruger Bing, er nok de inkarnerede Microsoft-fans. Så den eneste branche, som måske ville have interesse i at optimere til Bing, kunne være dem som solgte Microsoft-produkter :-)
/ Morten
Men på dette tidspunkt, er det bedst at holde al fokus på Google. Begynder du at tænke på Bing, som ingen kender til, så er det lidt af et dobbelt arbejde. Desuden har, så vidt jeg ved, ingen af søgemaskineeksperterne i Danmark, styr på hvad Bing gør anderledes, men det kan da være at jeg tager fejl.
Min omsætning er ca 10-20x større fra Google end Bing (organiske resultater), så jeg vil ikke gøre noget for at optimere mod Bing, men bare tage mersalget via Bing som en ekstra bonus.
Jeg ville alligevel ikke vide hvad jeg skulle gøre anderledes for at optimere op mod Bing kontra Google. Så jeg fortsætter af samme spor som hidtil... et spor jeg slet ikke er kommet til enden af (men det gør man jo reelt heller aldrig)
Min omsætning er ca 10-20x større fra Google end Bing (organiske resultater), så jeg vil ikke gøre noget for at optimere mod Bing, men bare tage mersalget via Bing som en ekstra bonus.
Jeg ville alligevel ikke vide hvad jeg skulle gøre anderledes for at optimere op mod Bing kontra Google. Så jeg fortsætter af samme spor som hidtil... et spor jeg slet ikke er kommet til enden af (men det gør man jo reelt heller aldrig)
Okay, det er også den rigtige beslutning :-)
/ Morten
Som udgangspunkt er det grundlæggende det samme arbejde man gør for at rangere højt hos Google, Bing/Live og Yahoo. (Ikke at sidstnævnte er relevant fremadrettet). Sørge for relevant og optimeret indhold på siden samt opbygning af siden og så ellers nogle gode links til siden.
Men der er naturligvis mindre forskelle, når man ser på detaljer og implementering. Selv har jeg ikke brugt tid på det, da jeg kun roder med sider på dansk. Men du kan godt regne med, at nogen af de danske SEO'er, der også har kunder på udenlandske markeder, har brugt noget tid på at sætte sig ind i, hvilke forskelle der er.