Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en producent forbyde at man sælger et produkt sammen med andre varer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen der ved om en producent kan forbyde at hans vare, bliver solgt sammen med andre vare i en samlet pakke?

Hvis jeg eksempelvis køber 2 pakker kaffe, af 2 forskellige producenter (b2b) også pakker dem i en samlet æske, med det foremål at sælge videre (b2c). Ville den ene producent så kunne sige at hans kaffe ikke må sælges på den måde?

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:30

Han kan ihvertfald lade være at sælge til dig mere, så indirekte kan han jo godt.

Hvis han mener du gør noget der skader hans "brand" kan han også forhindre det af rettens vej, men det er temmelig langsommeligt så med mindre du virkelig er ude i noget snavs, tror jeg bare han ikke vil sælge til dig en anden gang.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:29

Markedsføringslovens regulerer din markedsadfærd, og hvis din handling kan kategoriseres som i strid med god skik, så muligvis...

det kræver en konkret vurdering, og den kan man af gode grunde ikke give her...

Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Skrevet kl. 17:50

Okay så der er umiddelbart ikke noget forkert i at købe varer hjem og sælge dem videre som en samlet pakke. Så længe der selvfølgelig er tanke bag handling Smile 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 19:28

For nu at blive i kaffen, så er der jo et hav af firmaer der laver af at sætte gavekurve sammen, så det er der vel ikke noget problem. Men jeg kunne forestille mig at der var nogle specielle produkter der er tale om, siden du spørger på den måde...

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Skrevet kl. 09:07

Nej det var nu ikke nogen specifikke produkter jeg havde i tankerne (Så langt er jeg ikke kommet endnu). Men tanken var nemlig at lave en butik omkring "gavekurv" princippet. Men så slog det mig bare om man overhovedt måtte det, uden først at lave aftaler med producenterne om at det var sådan deres produkter blev solgt videre.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:16

Istedet for at snakke forbud, kunne man jo også vælge den "bløde" vej og spørge dine leverendører om de vil være med til det? Big Smile

Det tror jeg altså gerne de fleste vil levere til.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)