Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vil du helst kontaktes?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke brug for rengøring fordi jeg har en perfekt ordning, så jeg river også salgsbreve i stykker.

Jeg tjekker alle (gentager: alle) leverandører ud på nettet, inden jeg evt. taler med dem. Har du en hjemmeside - er den sympatisk og imødekommende? Og hvis du har, hvorfor linker du så ikke til den?

Hvad med at få dine kunder til at anbefale dig - og så send dem en fin julegave, når de har gjort det som tak for hjælpen. Jeg får de fleste af mine leverandører af alt muligt - både varer og services - gennem netværk, også her fra Amino.

Til virksomheder, der "gør det selv", kan du måske tilbyde assistance med hovedrengøringen til en favorabel pris, så de kan se, hvor dejligt det er, når tingene er gjort ordentligt. Det er lettere at sige ja til en engangsaftale end til en fast månedlig omkostning. Det kunne også være tilbud i forbindelse med slutrengøring, når man flytter lokaler og tilsvarende: Altså at få en større kundekreds, der kender dig, og derfor tænker på dig først når/hvis de får brug for et fast tilbud.

Men for at svare på dit egentlige spørgsmål: Hvis du ringer, vil du blive bedt om at sende en mail til mig, formentlig er ikke engang mig, der tager telefonen. Hvis jeg ved, der er en mail på vej, vil jeg læse den og i det mindste overveje. Hvorimod ikke-aftalt mail=spam=irritation. Så måske er den bedste vej en kort opringning mhp. at få lov til at komme forbi eller sende en mail.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

BMøllerC:

Til Mattias - du skriver at jeg bl.a. også kunne skrive en mail til et firma osv. - Har jeg fået noget galt i halsen - eller er der noget med at det ikke er lovligt at markedsføre sig på den måde? Måske blander jeg noget sammen..???

Du har helt ret. Det er ulovligt at sende uopfordrede mails.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at finde et nyt markede...

Så for nyligt i nyhedderne, at nogle firmaer var begyndt at lave mad, som medarbejderne kunne tage med hjem til famillien ved fyraftenstid. Her handler det jo nok om, at famillien får mere kvalitetstid, idet de spare indkøbstur og tiden over "kødgryderne".

Mon ikke rengøring kunne blive en firmating som større firmaere kunne støtte og tilbyde deres medarbejder også? Tøjvask, vask af bil osv. Igen vil det jo spare den enkelte, de daglige gøremål og give plads til mere fri tid i fritiden.

 

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg har ikke den forkromede løsning til dig, men jeg har noget andet til dig, en personlig ting, en ting du kan psyke dig selv med, i den svære proces det er at lave opsøgende salg

helt kort!, en amerikansk dør-støvsugersælger gik sine runder i Chicagos gader, han havde selvfølgelig kolleger og konkurenter, de kunne ikke forstå at han altid var glad uanset vind og vejr når han gik sine runder, han var hverken dygtigere eller havde et bedre produkt en de andre, de kunne simpelthen ikke forstå hans gode humør!

han havde noget andet, han havde inde i sit hoved sin egen lille statestik, så når han bankede på og fik en snak med husmoderen der pænt sagde nej tak, lettede han høfligt på hatten og gik smilende derfra, hen til næste dør og bankede troligt på der, samme historei, nej tak, og videre..

han vidste at hver 10 gang var der bid, det sagde hans lille statestik ham, så derfor gjorde afslagende ham glad og stærk, for, så vidste han at der var et salg lige om hjørnet!!!!!!!

hvis du finder din succerate kan du psyke dig selv og undgå nerderlags følelsen, jeg har selv med glæde brugt denne teknik, ikke så meget med opsøgende salg mere i butik men dog også når der skulle sælges opsøgende, det er en enkel måde at gøre dig selv stærk på og undgå at føle hammeren i hovedet ved nej´et

mit personlige råd er at du tager dig i nakken og laver en fast rutine, dag og tid , der sættes af til at ringe rundt, lav maks 10-20 opringninger, lur mig om ikke en vil have en bedre pris eller renere gulv! ihvertfald kender du dit produkt bedre en et telemarketing firma og kan bedre svare på evt spørgsmål her og nu, feks om du kommer om natten etc
når du sætter dine opringninger i system og fører en lille hjemmelavet statestik på det, finder du hurtigt din succesrate, og på den måde ved hvornår der er et salg, møde lige om hjørnet!!!!!!!

det med at styrke sig selv ved hjælp af denne og lignende metoder har jeg brugt et par år nu, det virker for mig og giver mig en roligere dag

måske virker det også for dig...!?

mvh jan kristensen, nordisk-handelshus

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er sjovt hvordan man kan vende tingene rundt og pludselig vende et "nej" til et "juhuu, nu er jeg 1 dør nærmere et ja" Big Smile.

Tak for de opmuntrende ord og gode ideér - det er dejligt at se når dette forum virkelig kommer til sin gavn.

Birger

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birger

Spændende tråd du har startet... vil lige supplere Wink

Jeg ejer en coach virksomhed og bruger følgende metode: Udpeger velovervejet min målgruppe, sender et målrettet salgsbrev ud, kontakter telefonisk kunden efter 3/4 hverdage, og der er "bid". Altid et par kunder som resultat.

Måske kan du bruge det til noget? Held & lykke

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Super spændende indlæg.

Som jeg læser det, så umiddelbart virker det som om at mange "hader" man telefonsælger og mange smider også salgsbrev ud med det samme.

Hvordan finder I så jeres "leverandør", altså rengøringsvirksomheden, kaffeleverandøren, kontorartikler leverandøren, elektrikkeren, it-supporten osv. ?

Jeres svar vil måske være med til at give et klare billede af, hvad man skal gøre for at få dig som kunde.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt spørgsmål - Glenn Kibsgaard.

Meget relevant - hvordan finder "I" jeres leverandører?

Birger

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle jeg på stående fod finde et rengørings firma, eller anden leverandør hvor man ikke umiddelbart har nogle kontakter, ville jeg først gøre følgende. Lave en hurtig søgning på Google og begynde at sammenligne priser/kvalitet firmaerne imellem. Som supplement prøve at søge efter leverandører på Amino eller andre netværk, evt. indenfor branchen. Det korte af det lange er at jeg tror at en målrettet kampagne med gode relevante søgeord på Adwords vil være en god investering, specielt i forholdt til hvad reklamekronerne giver i f.eks. avisannoncer, uopfodret post, osv.

Ved ikke om Adwords er en god medspiller indenfor rengøringsbranchen, eller om du har prøvet reklame denne vej rundt??? Det smarte er jo bl.a. at den kan målrettes indenfor de landsdele som du ønsker at ramme.

Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

"Hader telefon sælger, og er selv en!" <- Jeps det er rigtigt, og inden jeg fortsætter med det, så vil jeg lige kommenterer på nogle af forslagene her.

1) Uanmeldt besøg - Nej Tak. Jeg ville aldrig bryde mig om det, Du vil løbe ind i mange som finder det anmassende. Hvor tit sætter du dig ned og snakker med Jehovas Vidner? Plus du spilder din tid.

2) Salgsbrev - adresseløse forsendelser. 10 henvendelser på 10.000 udsendte.Det er nok hvad du skal regne med. Så må du gøre op med dig selv om det hænger sammen med din indtjening.

3) Telefonsalg. Gør det selv. Få eventuelt et firma til at ringe emner op, og hør om du må sende dem lidt info, som DU så ringer tilbage på. Så er de værste væk. Men ring selv, og tag de 30 styk nej, inden der kommer en dialog. Få et ordentlig CRM værktøj. (Jeg har et, men der findes mange gode derude).

4) Online annoncering. Adwords.Bare nogle få, som ligger der til et lille budget, så skal der nok komme lidt.

5) Hjemmeside, du skal have en, som du kan henvise til, med referencer og udtalelser. Langt de fleste slår dig op på din side, og bedømmer dig ud fra den. (ved ikke om du har :) )

Tilbage til telefonsælgerne. Jeg krummer tit tæer, når jeg bliver ringet op af de uprofessionelle. Som ham der ringede og tilbyder mig en hjemmeside (Hey, jeg sælger da selv hjemmesider?!? :) ), så jeg spurgte ham hvilken side han havde set på (Jeg har lidt forskellige projekter ved siden af), det kunne han ikke sige - flot!.

Pointen er, hvis du bruger lige 2 minutter på at undersøge din kontakt inden du ringer dem op, og tager dem i deres tempo, så vil langt de fleste godt lytte til dig. Specielt hvis du reelt har sat dig ind i hvilken virksomhed det er.

Kig på Glenns blog han skriver rent faktisk noget der kan bruges. Wink

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)