Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vil du helst kontaktes?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er indehaver af et rengøringsfirma, hvor jeg - som alle vel er - konstant er på udkig efter nye kunder. I den forbindelse har jeg i gennem en del år prøvet på utallige måder at få potientielle kunder i tale og til sidst få en kontrakt i hus. Men som mange sikkert også er bekendt med, er det ikke altid lige let Surprise.

Men nu til mit spørgsmål - jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvordan du (uanset om du har behov for rengøring eller ej), ville finde det ok at blive kontaktet af et rengøringsfirma med henblik på at sælge dig en ydelse.

Jeg har ofte prøvet at sende en adresseløs forsendelse ud med Post Danmark, til kontorer i et geografisk område. Ofte er det blevet til 6000-10000 pr. gang. Her tænker jeg jo, at sidder der en modtager og har et behov, så vil vedkommende lige smide en mail til mig, når nu de alligevel skal have en tilbudsrunde. Men jeg finder tilbagemeldingsprocenten meget lav..... vi snakker ikke om procenter - men om promillerSad. Altså hvis jeg f.eks. sender 10.000 adresseløse reklamer ud, giver det i snit 10 henvendelser - og altså ikke nødvendigvis 10 kunder.. såh.... hvordan ser du på den form for markedsføring med "mig" i tankerne?

Andre gange har jeg prøvet at lade et telemarketing lave mødebooking. Ofte syntes jeg det har været lidt "øv" at komme ud på et booket møde. Jeg har nemlig ofte opfattelsen af, at den person telesælgeren har talt med i telefonen, blot har sagt ja til et  møde - bare for at slippe af med ham igen. Uagtet at de måske slet ikke har et reelt behov. Og ofte har den person jeg skal tale med måske glemt det, har fri eller kun afsat 2 minutter, og jeg oplever at jeg nærmest er til besvær.... såh.... Den model har jeg indtil nu ikke rigtig følt har været succesfuld.

Få gange har jeg selv prøvet at ringe rundt. Fordelen ved det er, at jeg ved hvem jeg har talt med og kan mærke "stemningen" - er personen reelt interesseret osv. Blot må jeg indrømme at jeg skal tage mig selv hårdt i nakken for at blive ved, når jeg har fået 20 "nej´er" på stribe....Surprise

Jeg har også prøvet med direkte salgsbreve til en udvalgt branche. Her er fordelen jo at man har mulighed for at følge op på brevet, hvilket er svært i forhold til de adresseløse. (Selvfølgelig kan man - men man ved jo ikke lige hvem der reelt har set reklamen osv. ). Det giver faktisk lige så godt som de adresseløse - men stadig ikke meget.

Så - hvordan har du det når du bliver kontaktet af en sælger for et produkt. Vil du helst selv kunne melde til, hvis du har et behov (Løsningen med de adresseløse)?

Eller føler du det ok at blive ringet op og skulle svare på et par spørgsmål, bl.a. omkring du har et behov, om du har tid til et møde osv. ?

Det kunne være rart med lidt meninger, erfaringer fra andre i samme situation og måske gode ide´er til nye måder at gribe det an på.

På forhånd tak - og god dag.

Birger

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:47

Hej Birger

Har du selv skrevet dine salgsbreve? Og har du forstand på det? Efter at jeg har haft en kommunikationsekspert på min hjemmeside, er jeg blevet meget klogere på, hvordan sådan noget kan se ud og hvordan god rådgivning kan give andre resultater.

Tag et kig på www.indkobsafdelingen.dk. Jeg søger konstant leverandører, som kan deres kram. Har du gode referencer, kan du stå i min leverandørdatabase. Det er helt gratis og du skal først betale en provision i det øjeblik du får en ordre. Med andre ord kan du betragte min service som en ekstern salgsmulighed, hvor salg KAN dukke op, men ikke skal betale noget, før der er ordrer i hus.

Hvis du ender ud med at skulle bruge en kommunikationsekspert, mødebooking eller andet, er du velkommen til at ringe. Så finder jeg leverandører for dig - ganske gratis.

Håber at høre fra dig.

Michael Kousgaard

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:50

Jeg tænker altid hvis folk de ringer til mig med et tilbud. Så tænker jeg desværre fusk, efter alle de dumme tlf sælgere og avissælgere der konstant ringer og har det ene tilbud efter det andet..

Breve smider jeg også hurtigt ud, da man som ny altid får en masse breve fra firmaer man ikke kan bruge til noget så virker heller ikke.

Skal derimod siges at ser jeg en reklame i ugeavisen eller online reklamer så tiltaler det mig, bare se det megabanner her på amino, der tænker jeg altid real firmaer der vil stå frem på et forum for ihverksætter.

En del af dine nye kunder kunne jo netop være herinde på amino.

Håber det hænger sammen og du kan bruge det til noget

Mikkel

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:57

Hej Birger

Ja der er mange gode.. måder at bruge markedsføringskronerne på.

Selv om det er tidskrævende, foretrækker jeg selv godt forberedt telefonisk kontakt - selvfølgelig opfulgt af et møde hvis der er behov for det. Jeg kender dog også alt for godt den med gejsten efter 20 gange "nej tak". Men en lille pause, en løbetur eller hvad ved jeg - så er det op på hesten igen Smile

Det som irriterer mange, er de lange salgstaler, hvor man som kunde dårligt kan få indført et ord, og eneste løsning er at lægge på..  Så derfor gør det kort, spørg lidt, og få kundens accept til at sende et uforpligtende tilbud, som de evt. kan sammenligne med hvad de har idag. De færreste siger nej til dette, og så har du en åbning - også for opfølgningen.

Kombineret med Adwords kampagne, føler jeg det er hvad som giver bedst.

Pt. kører jeg også aviskampagne - i lokalaviserne - for at se effekten af dette, og det er ikke dyrere end jeg måtte prøve, selv om de fleste siger det ikke dur for on-line salg.

Mvh

Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:10

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke læser reklamer, de ryger bare i skraldespanden. Og der ringer rigtigt mange sælgere hver dag, som er uhøflige og irriterende, så man får hurtigt en tendens til at vifte dem af med det samme.

Der var faktisk et rengøringsfirma, som ringede i går.. med det samme sagde jeg, nej tak, vi er ikke interesseret.. han siger, hvorfor ikke.. jeg siger, fordi vi ordner det selv.. han siger, men må jeg ikke prøve at give dig et tilbud på det.. jeg siger nej tak, vi er ikke interesseret.. han siger, men det tager kun få minutter.. jeg siger, det bliver vi stadig ikke interesseret af, så ellers tak.. han siger, hvor mange ansatte er i.. jeg siger, hvad har det med sagen at gøre, vi er ikke interesseret.. og smækker på..

Jeg hader den slags telefonsalg, hvis jeg har sagt, vi ikke er interesseret, så burde det ligesom være det.. Tænk at det virkelig skal være nødvendigt at sige det 3 gange, blive uhøflig og smække røret på, for at slippe af med ham - Så med andre ord, hvis du vælger at ringe, så vær ekstremt høflig i telefonen, ikke noget med at være sælgersmart!!

For mig ville det virke bedst, lige mht rengøring, hvis personen kommer høfligt og banker på døren, smiler og virker flink og rar.. Ikke noget med at være anmassende eller uhøflig.. Spørg pænt, om de er interesseret i et godt tilbud på rengøring, og nævn evt. en timepris med det samme, hvis det er dét, du sælger på. Men gå med det samme, hvis du kan se, at de ikke er interesserede eller har for travlt til at tale med dig, læg dit kort på vej ud.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 10:24

Mange tak for de foreløbige meninger - dejligt og at læse.

Til Nina - Du har ret, hvis der en gang bliver sagt nej tak, så er det med at få sagt farvel. Mht. til det at komme uanmeldt og banke på, har jeg altid troet/syntes at det var da det mest anmasende der kunne gøres Wink. Du har selvfølgelig ret i, at er det faktisk ens væsen, personligehed og høflighed man sælger på, ja så er det jo ikke nemt at se på en reklame. Måske det skulle overvejes. - Hvad siger I andre - hvordan ville I tage det, hvis der blevet banket på til jeres kontor og I egentlig ikke lige havde lyst til at snakke nu?

Jeg har gjort det én gang - og det var en virkelig dårlig oplevelse. Jeg gjorde som Nina beskriver, bankede på og gik ind. der var kun en person på kontoret og han talte i telefon, Jeg gjorde fakter til ham, at han bare skulle snakke videre og jeg holdt mig pænt i baggrunden. Men han ville åbenbart høre hvad jeg ville, så i en pause fra telefonen fik jeg hurtigt frembragt mit ærinde. Han takkede meget hurtigt nej (hvilket selvfølgelig var ok) - men inden jeg var ude af døren igen, var han tilbage i telefonen og sagde "Jeg hader bare de amatører som kommer uanmeldt på salgsbesøg"... Det var jo ikke den fedeste bemærkning at fortsætte runden på Surprise. Så derfor har jeg faktisk nok fået lidt en skræk for det at "banke på døren"

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:29

Jeg har gode erfaringer med at tage ud og banke på døren. Langt de fleste tog pænt imod mig og har man selv prøvet at stå i situationen, tager man også selv pænt imod, hvis der dukker en sælger uanmeldt op. Så du har været uheldig med ham den uhøflige.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Apr 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 11:05

Hej BMøllerC - beklager, hvis jeg bryder den gode forum etik ved at vende dit spørgsmål til decideret salgsindlæg, men for at gøre en lang historie meget kort, så varetager jeg i dag opgaven med at skaffe kunder til mine kunder - bl.a. indenfor rengøringsbranchen. Jeg har noget ledig kapacitet i dele af Danmark, så afhængig af, hvor i landet, du søger kunder, så vil jeg gerne tage en snak med dig for at høre, om jeg kan hjælpe dig eller henvise dig til nogen, som kan.

Du kan fange mig på tlf. 87 32 28 00 eller e-mail henrik@aarhusmarketing.dk

Mit firma hedder Aarhus Marketing ApS og vi arbejder hovedsageligt med telemarketing med fokus på mødebooking. Jeg har igennem det sidste år haft en løbende aftale omkring mødebooking for 2 kunder indenfor rengøringsbranchen, som begge lukker aftaler med 30 - 60 % af de møder, vi booker - det vil jeg kalde kvalificerede møder!!

Vi påtager os mødebooking på no-cure-no-pay hvis produktet er i orden, så giv mig et kald, hvis du vil høre mere.

Med venlig hilsen

Henrik B. Jacobsen
Aarhus Marketing ApS
Tlf.: 87 32 28 00
henrik@aarhusmarketing.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:22

Hej Birger

Hvis du ellers er en normal person, der ikke er en af de typer der kommer helt tæt op i hovedet på en, som har en normal social adfærd osv. Så tror jeg du ville komme langt med et besøg hos kunden. Ikke at det skulle være den eneste gyldne vej, men et langt stykke...

Jeg tror måske et trick kunne være at du løj i det du bankede på døren. Bare sagde noget i retning af at du lige havde et møde i nærheden, og så så du jo deres virksomhed og ville da lige høre om det måske havde interesse, og sådan i den der "Egentlig havde jeg ikke tænkt mig at sælge noget, men hvis i havde interesse, så har jeg da et tilbud.." Det ville jeg finde sympatisk, for det er ingen pådutning, du har intet fast forretnings mål med at snakke med mig, og jeg ser dig måske ikke på samme måde irriterende, men som en ven der vil mig det godt... 

Og sådan kan du jo gøre med 10 firmaer i samme område.. Ved ikke om det virker, men tror du ville komme lettere igennem hos mig, og det er jo det jeg kan tale for...

Forresten en vigtig pointe!!! Livet er for kort til at lave business aftaler med folk der ikke kan lide en! Så smut du bare hvis der ingen kemi er... (det er min erfaring)

Til det med langdistance kontakt som mail/tlf, så har jeg selv siddet som disponent i et transportfirma og modtaget utallige telefonopkald fra forskellige sælgere.. Her plejer jeg hurtigt at blokere af, specielt hvis de ringer med hemmeligt nummer, eller ikke kan maile andet end en ordrebekræftigelse på produktet, for at jeg kan læse om det *host*telia*host*. Og det mest irriterende er jo at jeg samtidig har 10 lastbiler jeg holder igang, og derfor har jeg slet ingen tid til det pjat snak..

Men, jeg tror du ku komme langt med at smide en mail til deres firma.. IKKE et standart brev, eller jo, men det må det på ingen måde ligne...  En kort mail hvor der fx står noget i retning af, jeg faldt lige over jeres hjemmeside, bla bla bla... Og tænkte at i måske var interesseret i at få et tilbud på rengøring!?? Det er fuldstændig personligt, og det tiltaler i hvert fald mig, og det er samtidig en e-mail. Det kan være du ikke får svar fra mig samme dag, for der mangler jeg intet.. Men den dag jeg skal genoverveje rengøringen.. hov, der var da en flink en der skrev engang.. og vupti søger jeg, og vupti har du en ordre fra mig... 

Jeg ved ikke om det kan bruges til noget, men jeg tror man kommer langt med at virke mere som ven end som påduttende sælger...

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 23:29

Endnu engang tak for jeres gode råd og ide´er.  Det kan da godt være at jeg skal genoverveje ideen med at banke på døren, så de kan se hvem jeg er med det samme. Det lader jo til at flere af jer finder denne måde hel ok at blive kontaktet på.

Til Mattias - du skriver at jeg bl.a. også kunne skrive en mail til et firma osv. - Har jeg fået noget galt i halsen - eller er der noget med at det ikke er lovligt at markedsføre sig på den måde? Måske blander jeg noget sammen..???

Men endnu engang dejligt med gode råd og tanker, som kan få mig til at se i en helt anden retning. Tak

Birger

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)