Hejsa
Jeg skal lige høre, kan sku ikke huske det.
Hvordan er det nu man regner sin dækningsbidrag ud ?? Ved en dobbel op på indkøbsprisen er det 38 mener jeg ,men hvordan regner man det ud ?? |
kim andersen:Ved en dobbel op på indkøbsprisen er det 38 mener jeg ,men hvordan regner man det ud ??
Nu har jeg aldrig gået på handelsskolen, så det kan godt være at jeg får nogle hug om et øjeblik - men hvor søren får du tallet 38 fra?
Dit dækningsbidrag er groft set din salgspris fratrukket de direkte omkostninger på det pågældende produkt. Det vil sige indkøbspris, produktionsomkostninger eller andre omkostninger som er forbundet med produktet. Så sådan noget som udgifter til kontorartikler, telefon, husleje m.m. er ikke noget som der tages højde for i udregningen af dækningsbidraget.
Jeg ved godt at der er nogle kloge hoveder som har en længere uddannelse end jeg, som vil sige at der findes en formel der dikterer at ens DB bør være 38%, men det er jo så ikke noget som tager højde for hvad virksomheden har af øvrige omkostninger, indkøbspriser m.m.
/Jesper