Er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvor eller hvordan man arbejder med plus og minus karma. Jeg kan simpelthen ikke finde det? Er det meningen at man skal kunne give plus og minuspoint til folks indlæg og besvarelser eller hvordan? I øvrigt synes jeg at et karma point system er en god idé. Amino er et sted hvor man lynhurtigt kan begynde at danne sig et indtryk af personer bag kommentarerne. For mig er der mange ting der spiller ind. Det åbenlyse er jo selvfølgelig hvad de skriver, hvor godt de er i stand til at hjælpe og måden de går det på. Men skal man have tillid til en person eller blot flere informationer, er det rart at man kan få mere info på personens profil. Det nemmeste er jo hvis personen selv har udfyldt sin profil, men hvis det ikke er tilfældet spiller karma point systemet jo en god rolle. Man kan nemt få et overblik over tidligere tråde og se hvilken slags tråde personen plejer at svare på og hvopr mange point personen har i alt og hvor han/hun typisk får dem. Derudover er toplisterne "de flinkeste aminoer" pr. kategori ret fedt synes jeg. Det giver da disse personer en masse ekstra eksponering og troværdighed at ligge i toppen på deres fagområde. Det kan jeg kun se positive ting i. Nu kan jeg ikke rigtigt svare på det med negativ karma er en dum idé, da jeg simpelthen ikke aner hvordan det foregår. Har i øvrigt kun tænkt mig at give positiv karma, med mindre der er nogen der virkelig opfører sig tåbeligt, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan det virker. Anyone? |
Hej Henrik Hvis du holder musen over stjernerne, kan du se der kommer en lille tekst op, hvori der står, hvilken stjerne der giver hvilken type point. Når jeg nu svare på dit indlæg, så får du et point yderlige end de 3 point du får for indlægget du lavet. Hvis en mere svare dig så er det +1 et point mere til dig osv. Mvh
Juul