Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO er spild af penge!

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Hvis du kigger i andre fora og udenfor nettets "grænser", så vil du opleve en hel anden verden.

Ja, det er sandt. off-line har SEO ikke den store opmærksomhed :)

Gah..... Min pointe er, at der er ganske mange firmaer derude, som har en hjemmeside og som går op i hvad der står på den, men ikke går så meget op i SEO. Modsat firmaer her på Amino, der efterhånden er blevet indoktrineret af dig og Thomas. I de fleste tilfælde tror jeg at grunden til dette er, at folk ikke er klar over hvor meget SEO betyder, men i enkelte andre tilfælde er det fordi de ønsker at poste penge i SEO.

(Og nej, jeg har intet imod SEO og kunne aldrig finde på at starte noget som helst op uden at tænke på SEO).

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:22

Hvad hjælper det at have et supermarked, hvis man ikke har indkøbsvogne / kurve?

Hvad hjælper det at åbne en bagerbutik hvis man glemmer at sætte en indgangsdør i?

Hvad hjælper det at lave en flot reklame, hvis der ikke er nogen til at dele den ud?

Hvad hjælper det at annoncerer efter kunder, hvis der ikke er mulighed for at kunderne kan afleverer deres ordre.?

Hvad hjælper det have gode produkter, hvis man samtidig er usynlig?

OSV.

SEO er en del af teknikken for “overlevelse” på nettet.

Alle kan sætte noget til salg, men det er ikke alle som kan sælge.

Mvh.
Juul

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:23

Gode tekster og optimering, er spild af penge!

Ja hvad skal man bruge optimering og en god sælger til, hvis ikke vi bruger SEO til at få kunder?

Så ja, så hvorfor bruge penge på optimeringsbøger og konsulenter, når ingen besøger din butik?

Glenn, jeg kunne indsætte optimering hver gang du skriver SEO, og dit indlæg ville have samme effekt bare for et andet produkt. Vi ved alle at tingene går hånd i hånd....og glenn bare er ude på at sælge sine egne produkter, ved at provokere :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23

Mikkel deMib Svendsen:

Glenn, jeg kan slet ikke genkende din forestilling om hvilken form for rådgivning de folk jeg har med at gøre - og jeg selv, giver kunderne. Faktisk var jeg selv en af de første i Danmark der helt tilbage i 90'erne brugte rigtig meget energi på at forsøge at overbevise virksomheder om, at de skulle bruge mange resurser på konverterings-optimering. Desværre var oplevelsen dengang - som det også i høj grad er i dag, at virksomheder hellere vil bruge penge på trafikgenerering (uanset om det så er med SEO eller andet) end på at få den trafik og leads de skaber til at blive til kunder.

Det er lidt bedre i dag end i 90'erne, men der er fortsat næsten ingen virksomheder i Danmark der bruger de resurser de burde på konverteringsoptimeringen. Men at skyde skylden på os, der lever af at rådgive om f.eks. SEO, er helt ude i hampen. Det ville være det samme, som at påstå, at det også skulle være mit ansvar, at nogle virksomheder ikke har styr på deres lagerstyring, transport, bogholderi, personaleadministration eller andre vigtige ting i en virksomhed.

> Hvis du kigger i andre fora og udenfor nettets "grænser", så vil du opleve en hel anden verden.

Ja, det er sandt. off-line har SEO ikke den store opmærksomhed :)

Hej Mikkel.

Jeg er ikke tvivl om at din rådgiving indholder mere end bare SEO, som du selv skriver. Derfor forstår jeg godt dit budskab.

Og hvis du læser den igen, så skriver jeg om mange webejers opfattelse og ikke om SEO-rådgivernes budskab. For den er klar - man kan google SEO og der står altid - genere mere trafik til din hjemmeside.

Så hvad syntes du nu ?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:31

Du kan lave de bedste tekster i hele verden - men hvis de fylder for meget (tekstforfatter går i selvsving) og den visuelle side halter så er det ikke optimalt. Du kan også bruge 1000 timer på designet og det rent visuelle udtryk - men hvis du ingen besøgende har fordi du ikke bruger SEO eller SEM eller på anden vis har en form for markedsføring der generere besøgende - så er det jo ligegyldigt.

For at sælge noget - skal der være nogen at sælge til.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:53

Hej Glenn, sådan som jeg opfatter SEO idag så er det både onsite og offsite man laver sin SEO, og helst allerede fra starten af sammen med udvikleren, så er man klar til den dag der kommer kunder, da det typisk tager 2-3 måneder før man kan måle en egentlig fremgang, endnu længere for et helt nyt domain som google skal tage stilling til.

At have SEO planlægningen i hovedet allerede når websiden konstrueres er et must idag, da webshop ejere førhen og vel også stadig får et kæmpechok når de indser at der ikke er nogen kunder der besøger dem efter man endelig er kommet online og siden er ellers alletiders og rigtig lækker og kommunikerer de rigtige signaler. men det er altså svært at sælge når kun de 2% køber i en gennemsnits shop og man kun har 7 besøgende hver dag de første 3 måneder!!!

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:06

Boysen:

Gode tekster og optimering, er spild af penge!

Ja hvad skal man bruge optimering og en god sælger til, hvis ikke vi bruger SEO til at få kunder?

Lige præsis Yes

Det handler om at bruge alle værktøjerne som støtter op omkring ens kommunikation.

Personligt, så er kommunikationen udgangspunktet for et salg, de andre er værktøjer til at skaffe sig besøgende, værktøjer ligesom en telefon, bil, kontor, markedsføringsaktiviteter m.m.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Fra  Structure IT Skrevet kl. 14:32

Jeg er helt enig i din betragtning, men vil samtidigt ikke helt skyde SEO ned, da det er nøjagtigt som du beskriver - Et værktøj til at få folk ind i butikken. Når jeg ser nystartede virksomheder på nettet, så er deres information på deres produkter ofte ubrugelige.... Men SEO er helt i top. En mere balanceret tilgang til brug af ressourcer ville være ønskeligt:-)

Med venlig hilsen

Planck

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:35

Ahh glen nu skal du lige hoppe af hesten en gang. Stortset alle vælger siden mellem de første 10 sider.

Og du behøves da ikke betale for det? Bare læs op på det og gør det selv?

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:36

Tråden er snart 2 år gammel. Skype-Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)