Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO er spild af penge!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

- Ja, du kommer frem på google listen, men betyder det at kunden køber hos dig ?

- At komme frem på google listen gør ikke din butik mere attraktiv for kunden.

- Kunden vælger dig ikke, fordi du ligger øverst på google listen.

SEO gør dig ikke til en bedre sælger.

Det er ligesom, når du går ind i en tøjbutik, så er det jo tit og oftet at du går ud igen uden at købe.

Så nu fornemmer jeg alle SEO-eksperterne er igang med at planlægge en sød hævn, men jeg håber at de lige vil læse videre... bare lidt endnu.

SEO har succes.

SEO-branchen som helhed har haft stor succes med at profilere deres berettigelse over for virksomhedsejer. Mange af dem startede op som fattige iværksætter ligesom dig selv og har en fantastisk succes i dag. I en branche som ingen almindelige danske forstod og vi kunne heller ikke se behovet den gang. Så de har haft det super hårdt med at skabe deres virksomhed.

Men de kæmpede hver for sig og sammen om at gør sig synlige. Og det er idag lykkedes for dem, og SEO er i dag et verdens kendt værktøj. En ting er sikkert, SEO virker.

SEO er i dag så succesfuld, at mange tror at SEO er Guds dejlige gave til iværksættere.

Er du en af dem ?

Jeg har set en eksplodering af onlineshops og professionelle websites som fokuser meget på at komme frem på google listen i den gode tro, at kunderne vælter så ind ad døren for at købe.

Men de har helt glemt kommunikationen på deres hjemmeside og hvad sker der så ?

Ja, potentiel indtægt smutter ud igen, så deres hjemmeside genererede leads eller betalende kunder er under 2 % af alle de besøgende.

Det bliver du sgu da ikke rig på!

Hvad kan SEO.

SEO skaffer dig ikke kunder, SEO skaffer besøgende til din hjemmeside. Men det er din kommunikation som skal omdanne disse besøgende til kunder.

Forstil dig at du er igang med at bygge et hus (hjemmesiden). Huset er halvt færdigt og du invitere (SEO) dine bedste venner ind til middag. Under middagen spørger du så ”Er det ikke rigtig hyggeligt her i mit nye hus (klik her for at købe)?”.

Hvis de svarer ærligt, hvad tror du så, at de vil svare (vil kunden købe) ?

Spørgsmål.

Hvorfor fokuserer så mange iværksættere på SEO, før de er færdige med at bygge deres hjemmeside op, så kunderne vil købe hos dem ?

Hvorfor brugte du f.eks. penge på SEO rådgiving eller SEO-bøger istedet for at bliver bedre til at kommunikere med dine kunder, så de smider pengene efter dig ?

Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 20:30

Igen et interessant indlæg - skønt. Personligt tror jeg, at det især er her på Amino, at denne SEO-hype er opstået. Hvis du kigger i andre fora og udenfor nettets "grænser", så vil du opleve en hel anden verden.

Derudover tror jeg heller ikke det er sandt, at de firmaer der poster mange penge i SEO ikke bruger penge på at få en god tekst på deres website. Jeg tror bare tekst-forfatning står længere nede på mange iværksætteres to-do liste.

Jeg er af den opfattelse, at tekster på websites bliver nedprioteret af mange nye iværksættere fordi:

1. Det er en dyr post

2. De mener de kan skrive disse tekster selv

Hvor om alting er, er SEO en udefinerbar substans - som mange ikke-teknikere ikke rigtigt kan gribe om - hvorimod tekst noget alle har en holdning til; Tekst kan du sgu' altid skrive selv. Alle har skrevet i større eller mindre omfang - kun de færresten har beskæftiget sig med SEO. Netop derfor er det også nemmere for SEO-eksperter, at "bilde folk ind", at det er utroligt vigtigt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:39

Hmmm.....jeg opfatter det slet ikke som dig ;o)

At tænke seo ind ifm at man skal have lavet et website, er for mig sindsygt logisk. Der er en del teknisk seo der skal på plads osv. At have sælgende tekster der matcher søgeord osv er jo en del af seo, så jeg er ikke sikker på at jeg forstår din anke ;o)

Hvis du først laver et site, for derefter at skulle til at ændre en bunke ting ift. seo, så er der jo en del penge spildt - Hvis du eksempelvis sælger coaching og du laver en side hvor der står coaching over alt (der er sindsyg konkurrence på ordet coaching) , så får du det sikkert hårdt ift. at blive fundet. Tænker man i seo, så kan man måske finde andre ord eller sætninger ex. hjælp til selvhjælp, som måske kunne gøre det nemmere at blive fundet.....og så laver man jo tekster der matcher det....

Sådan tænker jeg med min begrænsede viden om seo

Teksterne skal sælge.......men først skal der kunder ind i butikken - hvis ingen ved at du eksisterer, så køber de da slet ikke.....uanset at du har verdens bedste tekster ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 20:40

Glen: Så nu fornemmer jeg alle SEO-eksperterne er igang med at planlægge en sød hævn, men jeg håber at de lige vil læse videre... bare lidt endnu.

hehehe du er super :-)

men hvor har du den opfattelse fra at folk tror at seo er=kunder?? hvis det var således så ville de da ikke bruge tid på at putte fraver, billeder, osv på deres side? at folk så kan være dårlige til at indrette eller designe og at de negligerer det at gøre mere ud af at konvertere deres besøgende til kunder, er vel en anden snak, som ikke helt har noget at gøre med seo og det at ligge først på google! jeg mener at du sammenblander noget som ikke helt har noget med den pågældende sag at gøre og når det er sagt så vil jeg da gerne sige at der hvor jeg har proppet mine seo penge i min endnu ikke færdige side er der blevet gjort meget ud af at sige velkommen til mit hyggelige hus samt det at konvertere besøgende til kundermen det er jo bare hvad www.strategen.dk gør! 

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 20:43

vil forresten også gerne lige vende den om: hvis du nu har et hus på lars tyndskids marker som kun er tilgængelig ad utilgængelige veje og stier, ja så kan du bo i et palads hvor du deler guld ud uden at have nogle besøgende haha så seo er vist et must og et startpoint og er helt sikkert at prioritere og dermed ikke sagt at man så skal have forretning i et skur hehe

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

Business:

Hmmm.....jeg opfatter det slet ikke som dig ;o)

At tænke seo ind ifm at man skal have lavet et website, er for mig sindsygt logisk. Der er en del teknisk seo der skal på plads osv. At have sælgende tekster der matcher søgeord osv er jo en del af seo, så jeg er ikke sikker på at jeg forstår din anke ;o)

Hvis du først laver et site, for derefter at skulle til at ændre en bunke ting ift. seo, så er der jo en del penge spildt - Hvis du eksempelvis sælger coaching og du laver en side hvor der står coaching over alt (der er sindsyg konkurrence på ordet coaching) , så får du det sikkert hårdt ift. at blive fundet. Tænker man i seo, så kan man måske finde andre ord eller sætninger ex. hjælp til selvhjælp, som måske kunne gøre det nemmere at blive fundet.....og så laver man jo tekster der matcher det....

Sådan tænker jeg med min begrænsede viden om seo

Teksterne skal sælge.......men først skal der kunder ind i butikken - hvis ingen ved at du eksisterer, så køber de da slet ikke.....uanset at du har verdens bedste tekster ;o)

Jack

Hej Jack.

Jeg kan godt følge dig, men jeg oplever tit, at det ikke er sådan det hænger sammen for den almindelige website ejer. F.eks. så læser en kunde efter en vant struktur, og mange bruger sætninger som indholder fordele istedet for udbytte for kunden.

Så i mine øjne er SEO 2. sekundær i kommunikationen, hvis du forstår.

/Glenn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54

omar:

vil forresten også gerne lige vende den om: hvis du nu har et hus på lars tyndskids marker som kun er tilgængelig ad utilgængelige veje og stier, ja så kan du bo i et palads hvor du deler guld ud uden at have nogle besøgende haha så seo er vist et must og et startpoint og er helt sikkert at prioritere og dermed ikke sagt at man så skal have forretning i et skur hehe

hæ hæ hæ

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:54

Ja, jeg er med på hvad du mener....det er bare vigtigt at tænke det hele ind fra starten imo.......også teksterne også seo også teknisk seo også også også ;o)

Jeg tror at det der fik mig op af stolen var, at folk skulle vente med at tænke seo, indtil de havde lavet sitet og det ville også være hul i hovedet ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:03

Glenn, jeg kan slet ikke genkende din forestilling om hvilken form for rådgivning de folk jeg har med at gøre - og jeg selv, giver kunderne. Faktisk var jeg selv en af de første i Danmark der helt tilbage i 90'erne brugte rigtig meget energi på at forsøge at overbevise virksomheder om, at de skulle bruge mange resurser på konverterings-optimering. Desværre var oplevelsen dengang - som det også i høj grad er i dag, at virksomheder hellere vil bruge penge på trafikgenerering (uanset om det så er med SEO eller andet) end på at få den trafik og leads de skaber til at blive til kunder.

Det er lidt bedre i dag end i 90'erne, men der er fortsat næsten ingen virksomheder i Danmark der bruger de resurser de burde på konverteringsoptimeringen. Men at skyde skylden på os, der lever af at rådgive om f.eks. SEO, er helt ude i hampen. Det ville være det samme, som at påstå, at det også skulle være mit ansvar, at nogle virksomheder ikke har styr på deres lagerstyring, transport, bogholderi, personaleadministration eller andre vigtige ting i en virksomhed.

> Hvis du kigger i andre fora og udenfor nettets "grænser", så vil du opleve en hel anden verden.

Ja, det er sandt. off-line har SEO ikke den store opmærksomhed :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:06

Uden at være synlig på Google sker der intet - absolut intet.

Derfor er AdWords og Søgemaskineoptimering sindsygt vigtigt, hvis man skal tjene sinde penge på Nettet.

Derfor opfatter jeg dit oplæg som et forsøg på at provokere - for du kan da ikke mene i ramme alvor mene at SEO er spild af penge.

Når det så er sagt. kan jeg kun sige, at jeg er enig med dig i, at hvis de besøgende ikke handler på hjemmesiden, så er alle pengene spildt.

Det er af samme årsag jeg snart kommer op med en ny hjemmeside, www.Konverteringsoptimering.dk der netop kommer til at tage alvorligt fat i den problemstilling du nævner.

Indtil den er oppe har jeg foreløbig skrevet en artikel om konverteringsoptimering på vores egen hjemmeside.

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)