- Ja, du kommer frem på google listen, men betyder det at kunden køber hos dig ? - At komme frem på google listen gør ikke din butik mere attraktiv for kunden. - Kunden vælger dig ikke, fordi du ligger øverst på google listen.
SEO gør dig ikke til en bedre sælger. Det er ligesom, når du går ind i en tøjbutik, så er det jo tit og oftet at du går ud igen uden at købe.
Så nu fornemmer jeg alle SEO-eksperterne er igang med at planlægge en sød hævn, men jeg håber at de lige vil læse videre... bare lidt endnu.
SEO har succes. SEO-branchen som helhed har haft stor succes med at profilere deres berettigelse over for virksomhedsejer. Mange af dem startede op som fattige iværksætter ligesom dig selv og har en fantastisk succes i dag. I en branche som ingen almindelige danske forstod og vi kunne heller ikke se behovet den gang. Så de har haft det super hårdt med at skabe deres virksomhed.
Men de kæmpede hver for sig og sammen om at gør sig synlige. Og det er idag lykkedes for dem, og SEO er i dag et verdens kendt værktøj. En ting er sikkert, SEO virker.
SEO er i dag så succesfuld, at mange tror at SEO er Guds dejlige gave til iværksættere.
Er du en af dem ? Jeg har set en eksplodering af onlineshops og professionelle websites som fokuser meget på at komme frem på google listen i den gode tro, at kunderne vælter så ind ad døren for at købe.
Men de har helt glemt kommunikationen på deres hjemmeside og hvad sker der så ? Ja, potentiel indtægt smutter ud igen, så deres hjemmeside genererede leads eller betalende kunder er under 2 % af alle de besøgende.
Det bliver du sgu da ikke rig på!
Hvad kan SEO. SEO skaffer dig ikke kunder, SEO skaffer besøgende til din hjemmeside. Men det er din kommunikation som skal omdanne disse besøgende til kunder.
Forstil dig at du er igang med at bygge et hus (hjemmesiden). Huset er halvt færdigt og du invitere (SEO) dine bedste venner ind til middag. Under middagen spørger du så ”Er det ikke rigtig hyggeligt her i mit nye hus (klik her for at købe)?”.
Hvis de svarer ærligt, hvad tror du så, at de vil svare (vil kunden købe) ?
Spørgsmål. Hvorfor fokuserer så mange iværksættere på SEO, før de er færdige med at bygge deres hjemmeside op, så kunderne vil købe hos dem ?
Hvorfor brugte du f.eks. penge på SEO rådgiving eller SEO-bøger istedet for at bliver bedre til at kommunikere med dine kunder, så de smider pengene efter dig ?
|
Igen et interessant indlæg - skønt. Personligt tror jeg, at det især er her på Amino, at denne SEO-hype er opstået. Hvis du kigger i andre fora og udenfor nettets "grænser", så vil du opleve en hel anden verden.
Derudover tror jeg heller ikke det er sandt, at de firmaer der poster mange penge i SEO ikke bruger penge på at få en god tekst på deres website. Jeg tror bare tekst-forfatning står længere nede på mange iværksætteres to-do liste.
Jeg er af den opfattelse, at tekster på websites bliver nedprioteret af mange nye iværksættere fordi:
1. Det er en dyr post
2. De mener de kan skrive disse tekster selv
Hvor om alting er, er SEO en udefinerbar substans - som mange ikke-teknikere ikke rigtigt kan gribe om - hvorimod tekst noget alle har en holdning til; Tekst kan du sgu' altid skrive selv. Alle har skrevet i større eller mindre omfang - kun de færresten har beskæftiget sig med SEO. Netop derfor er det også nemmere for SEO-eksperter, at "bilde folk ind", at det er utroligt vigtigt.