Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 eller 2 skærme?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Behøver ikke være samme opløsning.
Bare samme højde!.

Har 1280x1024 og 1680x1050 der mærker du det ikke, da højden praktisk talt er det samme..

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 20:42

Jeg ville bestemt også have svært ved at undvære 2 skærme, bruger ofte bærbar med ekstra skærm, men det optimale ville nok være 2 stk. 22"

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:46

Rønlund:

Hej Amino,

Jeg har altid brugt 2 17" skrærme når jeg arbejder, jeg bruger begge skærme når jeg arbejder, jeg har næsten altid 2 vinduer åbne.

Nu skal jeg ud og investere i det nyeste af det nyeste, men så opdager jeg jo at skærmene er vokset til dobbelt størrelse af hvad jeg er vandt til og jeg har lit svært ved at forestille mig at arbejde med 2 21" bredformat skræme.

Nu lyder mit spørgsmål, hvad arbejder i med? er der nogen som har erfaringer de gerne vil dele?

Mange tak

På min udviklingsmaskine  sidder jeg med 2 stk. 21" 4:3 skærme - og dem ville jeg ikke undvære for noget i verden. På min "kontormaskine" har jeg en enkelt 19".

Grunden til at jeg har to skærme er at jeg ofte har to udviklingsmiljøer kørende (f.eks et til datbaseudvikling og et til applikationsudvilking) og der er det lækkert at kunne se begge miljøer samtidigt uden at skulle dreje hovedet for meget.

Jeg er ikke sikker på at jeg ville vælge to bredformatskærme (med mindre de måske skulle op på højkant), da jeg tror at man så ville skulle dreje hovedet temmeligt meget for at se fra yderpunkt til yderpunkt.  (men det må jo komme an på en prøve næste gang jeg skal have nyt gear :o)

Lad os høre om din beslutning når du når så langt......

mvh

Jan

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:51

Jeg sværger også til 2-skærmsløsning. Vores grafiske arbejdsstationer i MediaMouse er også udstyret med 2 skærme.
De er dog ikke i samme størrelse; Den primære er i enten 24 eller 27" og så er der en sekundær som er i 19". Den sekundære er til menuer, outlook, produktionsplan, ordresystem m.m., således at den primære arbejdsskærm er ryddet for alt overflødigt. Vi kører så med roaming profiles via Active Directory, således at uanset hvilken arbejdsstation man logger ind på, så dukker de forskellige programmer op skærmene som de var efterladt på den anden arbejdsstation der var brugt sidst. Det er en ret blæret feature når man ikke altid sidder ved den samme arbejdsstation.

Lige en lille løftet pegefinger til dem som overvejer at køre med flere skærme i større formater: Lad nu være med at købe det billigste skrammel som kan fåes - bare for at få nogle store skærme der ser ud af noget ("pimp my desk"). Når du har en stor lysflade - som f.eks. en eller flere større skærme skaber - så vil dine øjne sætte pris på at skærmene giver et jævnt og roligt billede. Brug også lidt tid på at få justeret skærmen. Her snakker jeg ikke om farvekalibrering, men om at sætte brightness og contrast til et niveau hvor det ikke føles som om du er ved at futte dine nethinder af efter en times skærmarbejde. Og så bør du også tage højde for belysningen i rummet du sidder i. Desto større skærmareal (og derved lysflade) du sidder ved, desto vigtigere er det at tage højde for disse ting - Jeg taler af mange års god og dårlig erfaring  Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:52
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:58

Remydk:
Hvorfor ikke prøve disse http://www.buynet.dk/acatalog/evg320.html 

Som udgangspunkt virker sådan nogle briller blæret - men de er ikke egnet til længerevarende skærmarbejde.
Opløsningen er også en hel del lavere en den som kan opnås på en god stor skærm - så du vil ikke have plads til flere ting end på en normal skærm, tværtimod.

Og så er sådanne briller forbundet med de samme "bivirkninger" som virtualreality har kæmpet med siden tidernes morgen. En af de værste bivirkninger som jeg selv har prøvet er "Tunnel Vision" - det er absolut ikke så sjovt som navnet ellers lyder. Det er yderst ubehageligt og kan i slemme tilfælde tage en hel dag at slippe af med.

Men til spil og lignende der er de da rigtig sjove - men til seriøs brug vil jeg ikke anbefale dem.
(med mindre det er som headups til f.eks. dukke-førere og lignende Smile).

/Jesper

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)