Behøver ikke være samme opløsning. |
Jeg ville bestemt også have svært ved at undvære 2 skærme, bruger ofte bærbar med ekstra skærm, men det optimale ville nok være 2 stk. 22"
Behøver ikke være samme opløsning. |
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Jeg ville bestemt også have svært ved at undvære 2 skærme, bruger ofte bærbar med ekstra skærm, men det optimale ville nok være 2 stk. 22" |
Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede
På min udviklingsmaskine sidder jeg med 2 stk. 21" 4:3 skærme - og dem ville jeg ikke undvære for noget i verden. På min "kontormaskine" har jeg en enkelt 19". Grunden til at jeg har to skærme er at jeg ofte har to udviklingsmiljøer kørende (f.eks et til datbaseudvikling og et til applikationsudvilking) og der er det lækkert at kunne se begge miljøer samtidigt uden at skulle dreje hovedet for meget. Jeg er ikke sikker på at jeg ville vælge to bredformatskærme (med mindre de måske skulle op på højkant), da jeg tror at man så ville skulle dreje hovedet temmeligt meget for at se fra yderpunkt til yderpunkt. (men det må jo komme an på en prøve næste gang jeg skal have nyt gear :o) Lad os høre om din beslutning når du når så langt...... mvh Jan |
Jeg sværger også til 2-skærmsløsning. Vores grafiske arbejdsstationer i MediaMouse er også udstyret med 2 skærme. |
Hvorfor ikke prøve disse http://www.buynet.dk/acatalog/evg320.html |
Som udgangspunkt virker sådan nogle briller blæret - men de er ikke egnet til længerevarende skærmarbejde. Opløsningen er også en hel del lavere en den som kan opnås på en god stor skærm - så du vil ikke have plads til flere ting end på en normal skærm, tværtimod. Og så er sådanne briller forbundet med de samme "bivirkninger" som virtualreality har kæmpet med siden tidernes morgen. En af de værste bivirkninger som jeg selv har prøvet er "Tunnel Vision" - det er absolut ikke så sjovt som navnet ellers lyder. Det er yderst ubehageligt og kan i slemme tilfælde tage en hel dag at slippe af med. Men til spil og lignende der er de da rigtig sjove - men til seriøs brug vil jeg ikke anbefale dem. (med mindre det er som headups til f.eks. dukke-førere og lignende ![]() /Jesper |