Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TheDresser.dk - Danmarks nye modeunivers

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik,

Først og fremmest skal du have tak for, at tage din tid til at kigge det igennem og give en SÅ god feedback. Al slags feedback er velkommen, på det tekniske, designmæssige og faglige.

Indrømmet, jeg er ny i faget, både hvad angår tøj og butik, og der er derfor dejligt når nogle gider lære fra sig af en sin viden.

Jeg tager lige de ting du kommenterer step-by-step. Størrelsesguiden var naturligvis tiltænkt til, at sikre vores kunder at få den rigtige størrelse, og ikke mindst nedbringe antallet af returvarer, samt tidsforbrug på besvarelse af dette emne per telefon og mail. Systemet er tiltænkt (som der også står i vejledningen), at folk tager den style i over- og underdel som passer DEM allerbedst, det er stylen man går ud fra når man har opmålt den og bliver sammenlignet med andre. Jeg giver dig dog naturligvis ret i, at vi selvfølgelig skal skrive ved hver enkel style om den her slimfit, regular, loose fit eller noget helt andet.

Angående ærmelængde kan jeg godt se, at det skaber nogle problemer - Det må jeg lige få kigget på.

Angående bukserne, så har vi både udvendig og indvendig mål tilføjet som kunderne kan indtaste. Så umiddelbart intet problem der, ser jeg i hvert fald ikke :-)

Da vi som sagt står ved en skillevej omkring, enten at droppe vores nuværende shopsystem til et andet. Samtidig ønsker vi ikke, at poste flere penge i de nuværende leverandører , så bliver tøjmålssystemet i hvert fald ikke kastet til side lige nu, men vil eventuelt blive det ved et skifte, af rent tekniske årsager. Indtil da, må jeg få det forbedret så meget som jeg nu kan, ved bedre beskrivelse.

Uanset hvad, så vil jeg sige tak for den gode feedback, det er helt sikkert noget der kan bruges til, at optimere alt omkring denne process. Vi synes (selvfølgelig) også selv, at vi rent konceptmæssigt har fat i den lange ende, og er derfor også ærgerlige over at siden ikke performer mere end den gør.

Vi knokler videre, og mister bestemt ikke modet :-)

-Anders

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 00:45

Mikael christiansen:

Ingen kalder en titlen velkommen find på en sælgende titel

<title>thedresser.dk | Velkommen</title>

Mangler stadigvæk tekst på forsiden mv.?

Meget mere SEO værdi at ligge bloggen nyheds siden , på jeres eget domæne , end ligge det på et subdomæne hos wordpress.com

Hej Mikael,

Er det ikke noget med, at man på google kan søge udelukkende på ens site, og dermed se alle ens side titler?

Forsiden har vi ikke mulighed for at kunne tilføje noget tekst.

Angående blog, så var den en dag en hurtig en impulsiv, og det letteste på daværende tidspunkt var at oprette en wordpress. Kan dog naturligvis godt se, at det bare skal holdes på siden.

-Anders

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:59

ASkaarup:

Mikael christiansen:

Meget mere SEO værdi at ligge bloggen nyheds siden , på jeres eget domæne , end ligge det på et subdomæne hos wordpress.com

Hej Mikael,

Er det ikke noget med, at man på google kan søge udelukkende på ens site, og dermed se alle ens side titler?

Denne funktion mener du sikker alle siderne heder næste velkomme og ikke nok  forskellige titler  lav unikke sælgende titler de kan ses på google , og hvor meget tror du folk  klikker på et links der står velkomme på ? jeg tror ikke ret mange http://www.google.dk/search?hl=da&q=site:www.thedresser.dk&start=0&sa=N

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 08:56

Hej Anders, - Jeg er glad for at du tager min kritik konstruktivt og du kan bruge det til noget...:D

Men - uden jeg ved det, så tror jeg altså din størrelsesvejledning som den ser ud lige nu, er årsag til mere retur end du ellers ville få, og forvirring - netop fordi du "glemmer" at vejlede folk i hvordan det skal sidde. For i mit tilfælde hvade jeg nu købt den skjorte jeg nævnte tidligere, som umiddelbart ser ud til at passe, - så er den jo for lille når jeg får den hjem, fordi min og skjortens brystvidde er den samme... Til din info kan jeg fortælle dig at en slimfit skal ha' ca mellem 5-10 cm frirum, en regular fit mellem 10-15 cm og en "loose fit" mellem 15-20 cm frirum for at sidde som kunden ønsker det...

.. Og en lidt kraftig fyr kan jo godt købe en slimfit skjorte, - han skal bare tage nummeret større end han er vant til... Når eller hvis du formår at vejlede kunderne den vej rundt, på en "spiselig" er du kommet rigtig rigtig langt!!! Det der selvfølgelig er i det, - er at halsmålet bliver større.. Men i de skjorter du sælger er det jo ikke død og pine de passer i halsen.. Men det er iøvrigt også en ting du "glemmer" lidt.. Halsmål på skjorter... - Kunder i den ældste del af din målgruppe er måske vant til få bruge traditionelle "herreskjorter" på job som de får gennem deres arbejdsgiver... Så når de forelsker sig i en skjorte i din shop som typisk kommer i str. s.-m.-l osv, .- og din kunde fiser ind i klædeskabet og ser hans jjobskjorter er i str. 40... - Hvad størrelse skal han så bruge i dine skjorter?!!?!?

Mht. buksene så tro mig!!! Det udvendige mål er et helt og aldeles unødvendigt mål, som du ikke kan bruge til noget... fordi det udvendinge mål er forskelligt fra bukse model til buksemodel, - alt afhængigt af hvor høj livhøjde der er i bukserne.. Og yderligere er der også noget menneskelig anatomi i det, - da flere end du tror har skæve hofter, - så målet vil i mange tilfælde blive forskelligt om du måler i venste eller højre side af dig selv... Hvis du selv har målt dine bukser ud, tror jeg også du har oplevet at det udvendige mål er forskelligt på bukserne er forskelligt fra model til model.. Men det indvendige er altid det samme, - enten 32", 34" eller 36" hvis det er jeans...

Jeg tror, som jeg har skrevet tidligere at din vejledning forvirrer mere end den gavner, - men det ved du jo formentligt hvor dine kunder evt. står af i købsprocessen... Og jeg tror jo mere du kan forenkle det og jo færre mål kunderne skal opgive, jo bedre vil det være.. Og som skrevet så er udvendige mål på bukser + det du kalder "bundmål" på skjorter og sweatshirts unødvendige, og hverken kunder eller du kan bruge de mål til noget...

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 09:32

Mikael christiansen:

ASkaarup:

Mikael christiansen:

Hej Mikael,

Denne funktion mener du sikker alle siderne heder næste velkomme og ikke nok  forskellige titler  lav unikke sælgende titler de kan ses på google , og hvor meget tror du folk  klikker på et links der står velkomme på ? jeg tror ikke ret mange http://www.google.dk/search?hl=da&q=site:www.thedresser.dk&start=0&sa=N

Tak, det var lige præcis sådan en "oversigt" - Jeg aner faktisk ikke selv hvordan jeg ændrer sådanne ting, det er i hvert fald ikke noget jeg har indflydelse på via backend. Kan dog sagtens se problematikken, og det er selvfølgelig ikke optimalt. Tak for informationen!

-Anders

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 09:48

designnørd:

Hej Anders, - Jeg er glad for at du tager min kritik konstruktivt og du kan bruge det til noget...:D

Men - uden jeg ved det, så tror jeg altså din størrelsesvejledning som den ser ud lige nu, er årsag til mere retur end du ellers ville få, og forvirring - netop fordi du "glemmer" at vejlede folk i hvordan det skal sidde. For i mit tilfælde hvade jeg nu købt den skjorte jeg nævnte tidligere, som umiddelbart ser ud til at passe, - så er den jo for lille når jeg får den hjem, fordi min og skjortens brystvidde er den samme... Til din info kan jeg fortælle dig at en slimfit skal ha' ca mellem 5-10 cm frirum, en regular fit mellem 10-15 cm og en "loose fit" mellem 15-20 cm frirum for at sidde som kunden ønsker det...

.. Og en lidt kraftig fyr kan jo godt købe en slimfit skjorte, - han skal bare tage nummeret større end han er vant til... Når eller hvis du formår at vejlede kunderne den vej rundt, på en "spiselig" er du kommet rigtig rigtig langt!!! Det der selvfølgelig er i det, - er at halsmålet bliver større.. Men i de skjorter du sælger er det jo ikke død og pine de passer i halsen.. Men det er iøvrigt også en ting du "glemmer" lidt.. Halsmål på skjorter... - Kunder i den ældste del af din målgruppe er måske vant til få bruge traditionelle "herreskjorter" på job som de får gennem deres arbejdsgiver... Så når de forelsker sig i en skjorte i din shop som typisk kommer i str. s.-m.-l osv, .- og din kunde fiser ind i klædeskabet og ser hans jjobskjorter er i str. 40... - Hvad størrelse skal han så bruge i dine skjorter?!!?!?

Mht. buksene så tro mig!!! Det udvendige mål er et helt og aldeles unødvendigt mål, som du ikke kan bruge til noget... fordi det udvendinge mål er forskelligt fra bukse model til buksemodel, - alt afhængigt af hvor høj livhøjde der er i bukserne.. Og yderligere er der også noget menneskelig anatomi i det, - da flere end du tror har skæve hofter, - så målet vil i mange tilfælde blive forskelligt om du måler i venste eller højre side af dig selv... Hvis du selv har målt dine bukser ud, tror jeg også du har oplevet at det udvendige mål er forskelligt på bukserne er forskelligt fra model til model.. Men det indvendige er altid det samme, - enten 32", 34" eller 36" hvis det er jeans...

Jeg tror, som jeg har skrevet tidligere at din vejledning forvirrer mere end den gavner, - men det ved du jo formentligt hvor dine kunder evt. står af i købsprocessen... Og jeg tror jo mere du kan forenkle det og jo færre mål kunderne skal opgive, jo bedre vil det være.. Og som skrevet så er udvendige mål på bukser + det du kalder "bundmål" på skjorter og sweatshirts unødvendige, og hverken kunder eller du kan bruge de mål til noget...

Alt kan bruges :-)

Jeg forstår dine pointer, og gode beskrivelser - Bestemt noget jeg tager til efterretning, såfremt systemet skulle blive koblet på en evt. ny shop.

Jeg synes dog jeg spotter nogle steder i din besked, som forvirrer mig om, du er klar over at man måler ens "favorit" tøjgenstand og IKKE ens kropmål - Den tøjgenstand der sidder bedst på en og derfor tager udgangspunkt i. Hvis man gør dette, så er det nemlig svært at gå galt i byen med systemet.

Lad os tage udgangspunkt i en Polo t-shirt (f.eks. denne )- Vi antager at jeg har taget min yndlingspolo fra Lacoste, jeg har lagt den ned og målt den til 60 cm. fra armhul til armhul (og man har også lige hurtigt taget de andre mål, som nu er nødvendige for en overdel til Polo T-shirts). Jeg går nu ind på den Han Kjøbenhavn polo'en og ser, at en Str. Large også måler 60 cm over brystet, nøjagtig som den Lacoste polo jeg har hængende hjemme i skabet og passer mig perfekt. Derfor tror jeg egentlig ikke systemet fejler så meget, netop fordi man tager udgangspunkt i en STYLE som passer godt, og IKKE ens kropmål. Dog kan jeg naturligvis godt se, at kommunikationen på både siden hvor man indtaster, samt på det enkelte produkt kan være bedre. En hurtig tekst om, at hvis man normalt bruger en str. Large, så bør man også vælge det.

Ikke nogen hemmelighed, at vi har inspirationen fra systemet fra et andet site. Et sted jeg selv har brugt systemet på samme måde, og jeg har aldrig modtaget varer som ikke har passet mig :-) Jeg tager dog naturligvis, dine ting til efterretning og noterer det til fremtidig brug, og ser samtidig også på hvad vi kan gøre bedre med systemet nu og her. Den med bundmål og udvendige mål på bukserne kan jeg i hvert fald godt se, de bliver fjernet. Det er et kæmpe arbejde at oprette alle tabellerne, så målene bliver dog ikke fjernet fra de eksisterende varers tabeller. Nu er vi ved at modtage SS10 kollektionerne, så når vi kommer igang med alle opmålingerne, springer vi let og elegant over bundmål mv.

Desuden tak for info vedrørende info om frirum ved skjorter :-)

-Anders

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:58

Okay.. så har jeg helt misforstået systemet... Og så begrænser du kunderne endnu mere.. I det stort set alle producenter kører egne målskemaer.. for måler jeg nu måske min favorit skjorte jeg har derhjemme, - bukser elller hvad det nu måtte være.. og især bukser.. hvis nu jeg har fået lavet tilretninger på dem, lagt dem op/ned ud eller ind.. Så finder jeg aldrig nogen sinde et produkt på din side som passer mig, - eller som har de mål som min favorit-ting derhjemme.. + moden skifter, så skal tøjet sidde til, så skal det sikke løst.. og tænk sig, - hvis mine nuværende favortibukser er "baggy" men jeg gerne vil ha' nogen stramme også, - som måske bliver mine nye favoritter.. hvilke mål skal jeg så gå efter?!?!!? - Der røg ideen med din størrelsesvejledning for mit vedkommende, - det eneste jeg ser, er at du begrænser kunderne så...:S

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:05

Yderligere er der det i det, - at dine kunder ikke er uddannet til at måle op.. hvordan tager du målene?!?! og hvordan gør kunderne det?!?! Jeg vil vædde med at mange så og strækker tøjet helt ud, - altså spænder poloen til sit ydersted og så får de forkerte mål... desuden måler de sikkert livvidde på bukser på fronten..., - det skal man ikke.. man skal måle bagpå, - og gange med 2 for at få livvidden.. Tro mig der er forskel på om man måler foran eller bagpå.. prøv med dine egne...;-).. desuden skal du her spænde alt det ud som du kan og måle og ikke tage "løse" mål... Den holder altså ikke Anders, - af/væk med den...;-)

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 10:23

designnørd:

Okay.. så har jeg helt misforstået systemet... Og så begrænser du kunderne endnu mere.. I det stort set alle producenter kører egne målskemaer.. for måler jeg nu måske min favorit skjorte jeg har derhjemme, - bukser elller hvad det nu måtte være.. og især bukser.. hvis nu jeg har fået lavet tilretninger på dem, lagt dem op/ned ud eller ind.. Så finder jeg aldrig nogen sinde et produkt på din side som passer mig, - eller som har de mål som min favorit-ting derhjemme.. + moden skifter, så skal tøjet sidde til, så skal det sikke løst.. og tænk sig, - hvis mine nuværende favortibukser er "baggy" men jeg gerne vil ha' nogen stramme også, - som måske bliver mine nye favoritter.. hvilke mål skal jeg så gå efter?!?!!? - Der røg ideen med din størrelsesvejledning for mit vedkommende, - det eneste jeg ser, er at du begrænser kunderne så...:S

Det er selvfølgelig svært at tage forbehold for folk der får lagt deres bukser op mv.

Halvdelen af vores ordrer indtil videre, har været af registrerede brugere, hvor den anden halvdel ikke har været - Faktum indtil videre er, at vi kun har fået 1 pakke retur, og det drejede ikke engang om størrelse. Så enten virker systemet for de folk som anvender det (Det er dog svært for os at se om folk gør det), ellers har vi bare været ualmindelig heldige. 

Nu tager du f.eks. eksemplet med Baggy jeans og nogle tight. Det må folk så tage udgangspunkt i, og det må man ligeledes kunne se når man handler, kigger man på et par baggy bukser, eller kigger man på et bare stramme jeans/chinos og derfra selv vurdere. Nogle kender også bare deres størrelse uanset hvad, og har slet ikke brug for sådan et hjælperedskab, det er mest af alt også en ekstra service.

Om det begrænser jeg svært ved at vurdere.

-Anders

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:35

Nu klager du jo så også over din side ikke perfomer....;-)... Og det her kunne være en begræsning, - og jeg misforstod jo, - og mon jeg er den eneste!?!?!?

Men du ved formentligt hvor kunderne hopper af i købsprocessen hvis du bruger analytics...Men jeg tror det her kunne være et af stederne...

.. og så tænkte jeg iøvrigt på.. hvad sker der ved at kunderne ringer til dig for råd og vejledning? Kan du først få dem til det,  så er det vel nok det kraftigste købssignal du overhovedet kan modtage.. Men det er jo en helt anden snak...;-)

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)