Hej Anders.
Lad mig gå helt praktisk til værks med indholdet på din webshop.
Designet
Jeg kan ikke se hvordan selve designet handlet om mode, hvis du spurgte mig ville jeg gætte på noget IT relateret, eller computer forretning fra 90'erne - Det misforhold er jeg bange for at mange besøgende i hvert fald i underbevidstheden også vil notere sig.
Indkøbskurven
Indkøbskurven har en animeret pil, der for så vidt måske ville være godt nok, såfremt den forekom på et tidspunkt hvor du ønskede folk skulle fokusere på kurven. Når den forekommer fra start af hvor kurven er tom, bliver den bare irriterende.
Betalingskort
hvilke betalingskort i modtager kan være en rigtig vigtig information til dine kunders underbevidsthed, så de ikke føler sig utrygge ved din shop, lad være med at gemme den under et faneblad for at spare plads - Det er som sådan ikke fordi folk tager en bevidst beslutning om at undersøge hvad betalingskort du modtager, og derfor virker denne handling forkert.
Produktsiden
Din produktside, når man kigger væk fra designet, er fornuftigt lavet med klar "call to action" og stort angivet pris - samt fornuftig brug af "på lager" indikation - dog vær opmærksom på denne call to action knap du har til at ligge i kurven, er placeret under det som de fleste ser på deres skærm. Med andre ord skal folk "scrolle" for at komme ned til den. Det er intuitivt forkert - flyt den hellere op i toppen sammen med pris og lagerindikation, og gem hellere beskrivelsen længere nede på siden. Dem der søger denne info, skal nok finde den.
Checkout flow
Knappen "opdater kurv" virker intuitivt som den knap du ønsker folk skal klikke på når de kommer til indkøbskurven, og "tilbage til shoppen" giver du også GRAFISK mere vægt end det der burde være din fokus - fortsæt checkout. Den knap er helt gemt væk, og endda umulig at trykke på med mindre man har forstået man først skal acceptere betingelserne... den er simpelthen for rodet til at du kan få den til at konvertere fornuftigt.
Adresse indtastningssiden indholder rigtigt mange felter - dette er uhensigtsmæssigt for en fornuftig konvertering.
ellers virker resten af flowet fornuftigt - dog kunne det være en god ide at have forretningsbetingelser, returret, kundeservice oplysninger tilgængeligt igennem hele processen.
Det var vidst det :)
-Karsten