Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TheDresser.dk - Danmarks nye modeunivers

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Så gik vi endelig i luften, efter rigtig mange måneders forberedelse, hårdt arbejde og ikke mindst spænding på modtagelsen af vores side.

Udfra overskriften har i nok allerede gættet, at det handler om en tøjbutik, i dette tilfælde en tøjbutik med herretøj i målgruppen 16-25/30.

Siden har dog specielt en feature der afviger kraftigt i forhold til andre sider, vi har fået udarbejdet et system hvor det er muligt at indtaste sine egne personlige tøjmål i en brugerkonto, disse mål vil automatisk blive sammenlignet med det produkt man nu kigger på - En sikkerhed for, at man kan vælge den rigtige størrelse. Lettere for kunden, og lettere for os.

Vi er naturligvis selv meget glade for siden, men vi kan naturligvis altid bruge ris/ros i denne sammenhæng og håber naturligvis i vil give en hånd med her.

Til slut kan det nævnes, at der er 10% Rabat på alle ordrer for nyoprettede brugere på siden (Hvilket naturligvis er gratis), derefter vil der være en fast rabat på 5%.

På Forhånd tak!

Mvh. Anders - 21 år, iværksætter.

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:26

Din side står ikke pænt i Internet Explorer v6.0, der er stadig en hel del på nettet der benytter sig af Internet Explorer v6.0.

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 09:34

projectworld:

Din side står ikke pænt i Internet Explorer v6.0, der er stadig en hel del på nettet der benytter sig af Internet Explorer v6.0.

Hej!

Tak for "tippet".

Det får jeg lige webfolkene til at kigge nærmere på.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 11:55

Hej Dresser.

Siden ser fin ud i explorer 7.0 og 8.0
Der er dog problemer med Firefox, hvor der først skal installeres Flash på kurven, dette ville jeg få rettet omgående da mange kunder absolot ikke vil installere noget som helst for at kunne handle.

Designet kan jeg godt lide da det giver et godt overblik, farverne henvender sig nok mere til din målgruppe end til mig - jeg er sgu nok for gammel :-)

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders. 

Lad mig gå helt praktisk til værks med indholdet på din webshop

Designet

Jeg kan ikke se hvordan selve designet handlet om mode, hvis du spurgte mig ville jeg gætte på noget IT relateret, eller computer forretning fra 90'erne - Det misforhold er jeg bange for at mange besøgende i hvert fald i underbevidstheden også vil notere sig. 

Indkøbskurven

Indkøbskurven har en animeret pil, der for så vidt måske ville være godt nok, såfremt den forekom på et tidspunkt hvor du ønskede folk skulle fokusere på kurven. Når den forekommer fra start af hvor kurven er tom, bliver den bare irriterende. 

Betalingskort

hvilke betalingskort i modtager kan være en rigtig vigtig information til dine kunders underbevidsthed, så de ikke føler sig utrygge ved din shop, lad være med at gemme den under et faneblad for at spare plads - Det er som sådan ikke fordi folk tager en bevidst beslutning om at undersøge hvad betalingskort du modtager, og derfor virker denne handling forkert. 

Produktsiden

Din produktside, når man kigger væk fra designet, er fornuftigt lavet med klar "call to action" og stort angivet pris - samt fornuftig brug af  "på lager" indikation - dog vær opmærksom på denne call to action knap du har til at ligge i kurven, er placeret under det som de fleste ser på deres skærm. Med andre ord skal folk "scrolle" for at komme ned til den. Det er intuitivt forkert - flyt den hellere op i toppen sammen med pris og lagerindikation, og gem hellere beskrivelsen længere nede på siden. Dem der søger denne info, skal nok finde den. 

Checkout flow

Knappen "opdater kurv" virker intuitivt som den knap du ønsker folk skal klikke på når de kommer til indkøbskurven, og "tilbage til shoppen" giver du også GRAFISK mere vægt end det der burde være din fokus - fortsæt checkout. Den knap er helt gemt væk, og endda umulig at trykke på med mindre man har forstået man først skal acceptere betingelserne... den er simpelthen for rodet til at du kan få den til at konvertere fornuftigt. 

Adresse indtastningssiden indholder rigtigt mange felter - dette er uhensigtsmæssigt for en fornuftig konvertering

ellers virker resten af flowet fornuftigt - dog kunne det være en god ide at have forretningsbetingelser, returret, kundeservice oplysninger tilgængeligt igennem hele processen. 

Det var vidst det :)

-Karsten

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 12:44

Karsten Lund:

Hej Anders. 

Lad mig gå helt praktisk til værks med indholdet på din webshop. 

Designet

Jeg kan ikke se hvordan selve designet handlet om mode, hvis du spurgte mig ville jeg gætte på noget IT relateret, eller computer forretning fra 90'erne - Det misforhold er jeg bange for at mange besøgende i hvert fald i underbevidstheden også vil notere sig. 

Design er som altid en smagssag, jeg har svært ved at se hvad der skriger på mode og hvad der ikke gør. Angående 90'erne som du nævner, går jeg ud fra at du tænker på den turkisblå farve, som er anvendt flere steder. Dette er gjort for at fremstå en anelse anderledes, og ikke kun køre hvide/grålige nuancer.

Men jeg vil da tage det op til overvejelse om det er noget der skal ænders ved.

Karsten Lund:

Indkøbskurven

Indkøbskurven har en animeret pil, der for så vidt måske ville være godt nok, såfremt den forekom på et tidspunkt hvor du ønskede folk skulle fokusere på kurven. Når den forekommer fra start af hvor kurven er tom, bliver den bare irriterende.

Den animerede pil kan der bestemt være noget omkring, personligt føler jeg mig ikke videre irriteret over dette. Men kan se din pointe, og bestemt noget der skal overvejes. Den sidste ting siden skal gøre er, at gøre folk irriteret.

Karsten Lund:

Betalingskort

hvilke betalingskort i modtager kan være en rigtig vigtig information til dine kunders underbevidsthed, så de ikke føler sig utrygge ved din shop, lad være med at gemme den under et faneblad for at spare plads - Det er som sådan ikke fordi folk tager en bevidst beslutning om at undersøge hvad betalingskort du modtager, og derfor virker denne handling forkert. 

Den blev faktisk ikke "gemt" der af den årsag at skabe plads, dog af den årsag at samle alt omkring "indkøb" mv. der - Men du har da bestemt en pointe i, at det måske er bedre at gøre den synlig på forsiden.

Karsten Lund:

Produktsiden

Din produktside, når man kigger væk fra designet, er fornuftigt lavet med klar "call to action" og stort angivet pris - samt fornuftig brug af  "på lager" indikation - dog vær opmærksom på denne call to action knap du har til at ligge i kurven, er placeret under det som de fleste ser på deres skærm. Med andre ord skal folk "scrolle" for at komme ned til den. Det er intuitivt forkert - flyt den hellere op i toppen sammen med pris og lagerindikation, og gem hellere beskrivelsen længere nede på siden. Dem der søger denne info, skal nok finde den.

I de forskellige browsers jeg kører, der er knappen synlig uden at skulle scrolle, og jeg kører ikke nogen særlig høj opløsning eller lignende.

Karsten Lund:

Checkout flow

Knappen "opdater kurv" virker intuitivt som den knap du ønsker folk skal klikke på når de kommer til indkøbskurven, og "tilbage til shoppen" giver du også GRAFISK mere vægt end det der burde være din fokus - fortsæt checkout. Den knap er helt gemt væk, og endda umulig at trykke på med mindre man har forstået man først skal acceptere betingelserne... den er simpelthen for rodet til at du kan få den til at konvertere fornuftigt. 

Adresse indtastningssiden indholder rigtigt mange felter - dette er uhensigtsmæssigt for en fornuftig konvertering. 

ellers virker resten af flowet fornuftigt - dog kunne det være en god ide at have forretningsbetingelser, returret, kundeservice oplysninger tilgængeligt igennem hele processen. 

"Tilbage til shoppen" skal ændres i farve eller lignende, den havde jeg ikke lige lagt så meget mærke til. Forsæt checkout synes jeg egentlig virker ganske fornuftigt, der er ovenikøbet en beskrivelse af hvad man skal gøre for at komme videre - Her ser jeg ikke det store problem.

Karsten Lund:

Det var vidst det :)

-Karsten

Og jeg siger mange tak for det - Det var rigtig brugbart.

/Anders

Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:06

Hej Anders,

Flot side. Fede mærker, som passer rigtig godt til målgruppen!

Hvordan håndterer du din logistik?

Med venlig hilsen

Ole

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anders. 

Jeg kan mærke på dig at siden, design og opsætning er noget du har været meget ind over. Det er ikke fordi jeg ønsker at rakke ned på din webshop, men når jeg skriver disse konstruktive kritikpunkter er det fordi jeg har en del erfaring med hvad der virker og ikke virker, og fælles for det hele er 

folk på nettet har DAMP^3 - dvs alle de fine overvejelser du og jeg sidder og diskuttere foregår inde i hovedet på en besøgende -intuitivt- helt ned til 50ms - det er en fart du ikke nogensinde kan sætte dig ind i med tankens kraft - du kan ikke med fuldt overlæg reagere så hurtigt når du går ind på din shops side. 

Vil din side med denne opsætning kunne sælge vare? - ja den vil den helt sikkert, men spørgsmålet er ikke OM den kan sælge, men hvor MEGET den kan sælge, og det TABTE salg er ikke noget der er særligt nemt at overvåge. 

Jeg siger heller ikke jeg kender den skinbarlige sandhed om dine kunders adfærd, men der er bare elementer i shoppen der virker modstridende i forhold til det jeg ved virker.

Du skal selvfølgelig selv teste hvad der virker på din shop, men pas på du ikke har næsen for langt nede i projektet til at kunne se disse intuitive problematiske steder. Alle kreative hjerner kender frasen "kill your darlings" - og gør man ikke det, taber man penge - du ved bare ikke hvor mange, og det er nok det der afholder de fleste fra at reagere :)

Din største problematiske side som jeg ser den, er din indkøbskurv side - det kan godt være du mener det er godt at have betingelserne der, og at man først kan klikke videre når man har accepteret dem, men det er en opsætning man kender fra software branchen, og er ikke normalt det man ser hos en webshop, og når noget er udenfor det normale, reagere kunderne prompte med at droppe deres foretagende. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 16:55

Siden er rigtig lækker. Ingen tvivl om det, men er også helt enig i, at pilen i indkøbskurven er ekstremt irriterende. Hvis i ikke ønsker at fjerne den, så ændrer i det mindste hastigheden på animationen.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 18. Mar 09
Skrevet kl. 18:28

Karsten Lund:

Hej Anders. 

Jeg kan mærke på dig at siden, design og opsætning er noget du har været meget ind over. Det er ikke fordi jeg ønsker at rakke ned på din webshop, men når jeg skriver disse konstruktive kritikpunkter er det fordi jeg har en del erfaring med hvad der virker og ikke virker, og fælles for det hele er 

folk på nettet har DAMP^3 - dvs alle de fine overvejelser du og jeg sidder og diskuttere foregår inde i hovedet på en besøgende -intuitivt- helt ned til 50ms - det er en fart du ikke nogensinde kan sætte dig ind i med tankens kraft - du kan ikke med fuldt overlæg reagere så hurtigt når du går ind på din shops side. 

Vil din side med denne opsætning kunne sælge vare? - ja den vil den helt sikkert, men spørgsmålet er ikke OM den kan sælge, men hvor MEGET den kan sælge, og det TABTE salg er ikke noget der er særligt nemt at overvåge. 

Jeg siger heller ikke jeg kender den skinbarlige sandhed om dine kunders adfærd, men der er bare elementer i shoppen der virker modstridende i forhold til det jeg ved virker.

Du skal selvfølgelig selv teste hvad der virker på din shop, men pas på du ikke har næsen for langt nede i projektet til at kunne se disse intuitive problematiske steder. Alle kreative hjerner kender frasen "kill your darlings" - og gør man ikke det, taber man penge - du ved bare ikke hvor mange, og det er nok det der afholder de fleste fra at reagere :)

Din største problematiske side som jeg ser den, er din indkøbskurv side - det kan godt være du mener det er godt at have betingelserne der, og at man først kan klikke videre når man har accepteret dem, men det er en opsætning man kender fra software branchen, og er ikke normalt det man ser hos en webshop, og når noget er udenfor det normale, reagere kunderne prompte med at droppe deres foretagende. 

Hej Karsten.

Jeg føler skam heller ikke, at du på nogen måde rakker projektet/siden ned - Men ligesom du forholder dig kritisk til siden, forholder jeg mig på samme måde til svar. Jeg kan uden tvivl mærke du har stor erfaring med dette, og værdsætter det utrolig meget og vil uden tvivl notere mig samtlige punkter og forbedre det allervigtigste.

Ja, jeg har været en del indeover, men jeg kan sagtens selv skære igennem overfor tingene, selvom jeg måske ved første udgangspunkt synes det fungerede godt.

Igen, tak fordi du har brugt din tid på nogle gode lange svar.

Til jer andre - Tak for responsen, mere ris/ros modtages med kyshånd.

Pilen virker åbenlyst som et irritationsmoment, og det skal naturligvis ændres.

/Anders

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)