Oscar,
Først vil jeg komplimentere din Gensmann
website, den er for fed; en fryd for øjet.
Men...når det så er sagt, må jeg blande mig - i hvad jeg kan se er en "gammel" debat her på
Amino.dk, det evindelige svar på hvad
Network Marketing er - om det er hat og blå briller - er vejen frem.
Først og fremmest er der ingen grund til at bruge energi på at diskutere hvorvidt NM er et godt koncept for virksomheder at benytte, ej eller om det er lovligt. Come on, you folks - nogen gange sidder jeg hovedrystende og læser indlæg fra folk udenfor branchen er bare ikke har forstået en meter - og så endnu være de MLM-wannabees og amatører der så svarer på disse indlæg.
Du beskriver i dit indlæg hvorvidt der er sat eller kan sættes grænser for antallet af "sælgere" i et område.
I den forbindelse må jeg pointere forskelle i Network Marketing i praksis... Det du savner et svar på er langt mere i relation til
Network SALES og ikke
Network MARKETING; eks. vil et støvsugerfirma være langt mere SALES end
MARKETING, hvis de har koblet en Network del på, forklaring:
Det er muligt at støvsuger-selskabet benyttet flerledet afregning - men grundet at en støvsuger ikke er en forbrugsvarer som løber tør eller ikke virker efter en måned er hver enkelt sælger være nødt til at hente indtægt fra sælge nye støvsugere hver eneste måned - dermed vil der automatisk være en latent begrænsning i antallet af sælge i en by, men jeg mener nu slet ikke et sådan firma nogensinde vil nå en grænse; det regulere sig selv.
For at komme ind på
defitionen af Network MARKETING, må jeg tage ordet "sælgere" ud af ligningen, og istedet sætte DISTRIBUTØR kasketten på den person, som er engageret i et givent
selskab.
Jeg lever idag af
gentagen passiv indkomst, som kommer fra et netværk af distributører som hver eneste måned, måned efter måned, forbruger vore produkter. X antal af disse distributører bygger aktivt større netværk, x antal bygger ikke som sådan netværk, men deler en begrænset mængde produkter med egen husstand og familie - og nu da en "tilfældig forbipasserende". En stor gruppe derimellem har mindre eller større netværk af en masse mennesker, som hver eneste måned forbruger produkter, som de sandsynligvis aldrig ELLER kun periodisk slipper. Afkastet fra det netværk, som de bygger ENGANG (modsat støvsugermanden) dækker alt fra eget forbrug, ekstra lommepenge, godt løn-supplement til levevej, GOD levevej til fuldstændig økonomisk uafhængighed.
Det jeg beskriver er definitionen på den måde vi driver forretning i mit selskab - vi kalder det ACCESS Marketing; vi finder nye måder at nå slutbrugeren på. Vi har et koncept, som gør at det personlige forbrug en husstand som mininum har, svarer til vores minimumskrav som distributør, derfor har vi store kundegrupper, som er registreret distributører, uden at være "sælgere" (som det jo yndes at blive kaldt), netop derfor har vi ikke brug for en afgrænsning i antallet af registreret distributører - lokalt eller nationalt.
Uden iøvrigt at fremhæve eller skubbe andre selskaber bort fra mine betragtninger, så bør man altid kigge på et selskabs
marketingplan (bonusplan); deri ligger svaret på om man skal rende rundt og sælge eller man kan skabe en RIGTIGT
pr. definition Network MARKETING forretning.
Lasse Burholt