Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leve af en netbutik / Gør du det?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en god ven der lever af sin webshop 

Lyd og Lys

www.discoworld.dk

 

har taget 15 år at bygge op men det har været det værd, startede med mobildiskoteker og karaoke udlejning, men sælger stort set alt nu indenfor musik,lyd og lys.

Stor respekt herfra!!!

 

 

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så en dokumentar på dr om en flygtning fra Bosnien, mener jeg det var, der startede mytrendyphone.dk som nu lever af det. Han har faktisk 9 ansatte ifølge dokumentaren.

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Indonesien
Tilmeldt 19. Dec 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har to danske webshops som kunder, og de lever af det. De har hhv 1 og 2 ansatte og så mig der tager 550,- i timen og arbejder en del timer for dem. Selv lader ejerne ikke til at sulte.

Så ja, men kan godt leve af det, men det tager tid at opbygge og man skal anerkende at man ikke kan alting selv :-)

Hilsen Michael. 
Uddannet Art Director, er Adobe Certified Expert og super god til XHTML, CSS, Javascript og AJAX. Elsker open source løsning så som Wordpress og Joomla.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har netshoppen House of Kids som nu kører på 4 år. Vi er i alt 4 fuldtidsansatte og vi får alle løn :·)

Da jeg startede shoppen var det lidt for sjov - men jeg fandt ret hurtigt ud af at det der med at køre det på fritidsbasis bare ikke holdte i virkeligheden. I hvert fald ikke for mig - eller den type webshop jeg har.

Problematikken ligger i at der ikke er nogen som finder dig, hvis ikke du markedsfører dig. Det koster kassen - både adwords og søgemaskineoptimering. For at du kan betale det - er du nødt til at sælge en masse. Og det kræver også et bredt indkøb hvis du skal gøre det.

Så jeg vil mene - at hvis du skal slå igennem på e-handel - så skal du have en masse tid og en del penge. Jeg har set og er blevet kontaktet af rigtig mange som blev overraskede over både hvad det koster og alle de lange aftener de har måttet bruge på det.

Så se det som hvis du åbnede en fysisk butik - der skal det samme til.... bortset fra huslejen - men den ryger så på markedsføring. Men så kan man også godt leve af det - efter nogle år :·)

Jeg tager lige højde for branchetype - jeg kender kun til handel med sæsonvarer :·)

Mange hilsener Helle

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været med til at producere mange webshops, og der er skam mange af ejerne der lever af dem, og også mange der har måtte ansætte en del folk for at kunne følge med.

Dog tror jeg det kræver visse færdigheder at få det hele op og spille, og jeg syntes også jeg kan se en tendens i at dem der f.eks. har drevet fysisk butik eller forhandlet kontrakter, stået for indkøb osv. tidligere, klare sig super godt.
Det kræver en del andre disipliner en lige web-delen at drive en succes fuld netshop, og jeg tror det er meget vigtig at omgive sig med de gode folk fra starten. Der er mange der brænder mange penge af på dårlige løsninger og aftaler, ofte i et forsøg på at spare penge.

Ud over det så syntes jeg også der er en tendens til at pris er en MEGET vigtig parameter på nettet (Det er jo meget nemt at søge efter produktet andre steder og sammenligne) så det gælder også her om at havde de rigtige indkøbsaftaler. Når det så er sagt, har jeg også oplevet en del butikker her i Vestjylland som kan sælge dyre på nettet end i deres butikker, fordi priserne på mange vare bare er højere når man rejser øst på :)

Held og lykke med dine overvejelser

Mvh

Janus

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en webshop www.umas.dk og har alle kasketter på selv...

  • finde nye varer og købe ind
  • opdatere hjemmeside
  • redigere billeder
  • skrive nyhedsbreve og pressemeddelser
  • ordne regnskaber
  • pakke og ekspedere ordre
  • søgeoptimere
  • markedsfører shoppen
  • ha kendskab til diverse love og regler
  • og meget meget andet.

Det er ikke bare lige noget man starter for sjov eller i sin fritid.

Endvidere ser jeg også det at være i netværk, deltage i kurser og på messer og generelt netværke som en del af mit arbejde. Så jeg bruger mange timer hver uge på shoppen, som har eksisteret i 1½ år. Og jeg kan ikke leve af det - endnu. Jeg har også et deltidsarbejde!

Men en god portion vilje, tålmodighed, mod, positiv tænkning, tilegnelse af viden og selvfølgelig lidt penge så er man på vej :-)

P.S Lige en sjov kommentar til Wupti.com. I går fortalte stifter af wupti.com om deres forretning i Odense, hvor jeg deltog og lyttede. Om aftenen spurgte jeg mine børn om de vidste hvad wupti.com er. Den yngste på 8 år sagde med det samme; "Det er dem der leverer lige til døren" Så ja penge og markedsføring er selvfølgelig et supergodt "værktøj", men mindre midler kan også gøre det :-))

Kh Trine www.umas.dk

 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Så lige indlægget her - håber sandelig også selv, at der kan leves af en webshop indenfor overskuelig fremtid. Tror dog inderligt på, at det kræver sin mand (eller kvinde) :) SEO og Google Adwords er vel et minimum - jeg har HØRT, at det kan læres og skal selv deltage i et minikursus her i efteråret, som AbMano arrangerer. Jeg kan ikke den slags... og eneste årsag til at jeg vælger at deltage er: prisen er god, og så er det lav-praktisk, så vi selv lærer at søgemaskineoptimere vores side eller webshop. Der lavet et oplæg, og så arbejder vi på egne pc´er og så går underviseren rundt og hjælper til, så vi fatter det :)

Hvis nogen er interesserede, så kan I roligt sende en mail til virksomheden AbMano - mailen er  info@abmano.dk  og spørg ind til SEO kursus. Jeg mener, at prisen bliver kr. 500 ex moms, og inklusiv frokost - og vistnok en dag fra kl. 8.00-12.00 og så altså frokost derefter. Det er jo til at betale, så du selv kan lære det.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte en vigtig detalje. Det lettest er naturligvis, at betale sig fra det... og betale nogen der virkelig ved hvad de laver.

Ham her ved hvad han laver  www.a-better-traffic.com  Spørg efter Nicolas, som garanteret kan klare både SEO og/eller AddWords kampagner. Rigtig fin fyr, udover han er dygtig.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig

Lever ikke af min men har den ved siden af mit rigtige job - Men tjente 170.000 før skat sidste år ud af en omsætning på 320.000 kr. Køb i kin der er avancen jo re god - så vil sige man kan leve af en webshop men gælder om at have et stort varesortiment - bruger ikke selv marketing kr men får udelukkende mine salg via google - deres ubetalte ranking. Dvs ikke Adwords.

 

Så med marketing kr vil jeg gætte på jeg kunne leve af det - men ikke til samme gode løn som jeg har i mit alm job - så de beholder jeg!!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at starte en webshop op i UK og motivationen er på det højeste da jeg ved der er et kæmpemarked at stjæle kunder fra  ;-) og i et land med 60 millioner indbyggere er der meget større chancer for at vi kan bygge det rigtig stort og leve af det. Så er spændt på hvordan vi ser ud om et år eller tre :-)

Min webshop bliver bygget så den kan konkurrere med vores konkurrenter og vi har en anden indgangsvinkel til produkterne på markedet.

Jeg har ansat et SEO firma til at positionere mig i Google, så kunderne kan finde os, så alle kanoner er kørt i stilling og alle produkter er på lager og kan sendes dag til dag!

Venter på den nye webshop er færdig, SEO tager tid før den begynder at virke, så en banner kampagne sammen med adwords må vi nok køre i starten for at få trafik, og så håber vi, at julen er god ved os ;-)

Håber jeg kan fortælle om vores succes som vi arbejder hårdt på om et års tid eller tre ;-)

 

 

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)