Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leve af en netbutik / Gør du det?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine,

kiggede på din side men menuerne virker ikke!?

ps med din vilje og gå på mod tror jeg du ville nå langt med en professionel designet webshop der lever op til kundernes krav om min. standard for en webshop, syntes ikke rigtig jeg blev overbevist om at du var seriøs med din forretning når menuerne ikke virker!!!

vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jeg har netshoppen House of Kids som nu kører på 4 år. Vi er i alt 4 fuldtidsansatte og vi får alle løn :·)

Da jeg startede shoppen var det lidt for sjov - men jeg fandt ret hurtigt ud af at det der med at køre det på fritidsbasis bare ikke holdte i virkeligheden. I hvert fald ikke for mig - eller den type webshop jeg har.

Problematikken ligger i at der ikke er nogen som finder dig, hvis ikke du markedsfører dig. Det koster kassen - både adwords og søgemaskineoptimering. For at du kan betale det - er du nødt til at sælge en masse. Og det kræver også et bredt indkøb hvis du skal gøre det.

Så jeg vil mene - at hvis du skal slå igennem på e-handel - så skal du have en masse tid og en del penge. Jeg har set og er blevet kontaktet af rigtig mange som blev overraskede over både hvad det koster og alle de lange aftener de har måttet bruge på det.

Så se det som hvis du åbnede en fysisk butik - der skal det samme til.... bortset fra huslejen - men den ryger så på markedsføring. Men så kan man også godt leve af det - efter nogle år :·)

Jeg tager lige højde for branchetype - jeg kender kun til handel med sæsonvarer :·)

Mange hilsener Helle

fin webshop i har Helle, simpel og professionel med gode produkter, samt nem at navigere rundt i :-)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har www.kunstkompagniet.dk samt en fysisk butik. Jeg startede webshoppen op for 1 år siden som et supplement til den fysiske butik. Det går over alle forventninger, men det er meget tidskrævende. Det er faktisk som at starte en ny butik. Det kræver et større varelager og en pæn del til 'husleje' (adwords og søgeoptimering). Det er selvfølgelig nogle fordele ved at have det under samme tag, men selv om det er en webshop . . så skal man også have varene på lager. (i hvert fald indenfor min branche) . .

Jeg tror mange godt kan leve af det efter et par år, men ofte bruger man de penge man har tjent til hele tiden at forbedre webshoppen . .  Så det tager noget tid og man skal nok regne med at have en anden indkomst de første par år :-)

Held og lykke med det!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Janus:
Ud over det så syntes jeg også der er en tendens til at pris er en MEGET vigtig parameter på nettet (Det er jo meget nemt at søge efter produktet andre steder og sammenligne) så det gælder også her om at havde de rigtige indkøbsaftaler. Når det så er sagt, har jeg også oplevet en del butikker her i Vestjylland som kan sælge dyre på nettet end i deres butikker, fordi priserne på mange vare bare er højere når man rejser øst på :)

Netop prisen er noget man vænner sine kunder til. Jeg ser masser af shops som kun sælger sig på billige tilbud hele tiden. Vi har valgt at have de vejl priser leverandøren foreslår - og oven i det tage 49 kr. i fragt. Og det går fint. Vi kunne sikkert sælge det dobbelte ved eks at have gratis fragt eller generel rabat - man hvad sjov er der ved at skulle have 10 ansatte og tjene det samme på bundlinien som vi gør når vi er fire. Så vil jeg i hvert fald hellere bygge den gode kundegruppe op lidt langsommere - så er der forhåbentlig også flere penge i det jo mere vi vokser med tiden :·)

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 'Dincomputerhjælp'

Om man kan leve af en webshop afhænger af mange ting.

1. Har man noget startkapital
2. Er man villig til gøre noget andre ikke gør og betale for fejlen
3. Er man klar til at acceptere at der er mange ting man ikke selv kan og betale sig fra det
4. Er man klar til at sætte familien i baggrunden

Kan du sige ja til ovenstående er du godt på vej.
Jeg åbnede min første webshop i 2002 og har i dag en indtægt der langt overstiger forventningerne i 2002
Det er ikke specielt hårdt arbejde men der skal sluges nogle kameler fra tid til anden især når man må indse
at andre er bedre til at gøre det du selv vil og derfor må betale en mindre formue for det.

Her tænker jeg på design af shoppen, SEO optimering, opsætning af Google adwords osv. osv. osv.
Jeg prøvede selv dette fra start af men siden lignede lort - den blev indexeret extremt dårligt - adwords skovlede penge
ind og jeg tjente ikke en krone.

Efter jeg satte andre til at klare disse ting skete der virkelig ting og sager og det er som Martin Thorborg skriver i E-pusher
at en webshop er dødsdømt, hvis ikke den virker troværdig.

Det behøver ikke koste formuer men kan hurtig komme til det da der findes et utal at tumper og svindlere der tror de kan lave
lige præcis det du ønsker, det kræver mange gange et par forsøg før det virker optimalt.

Jeg/vi har prøvet mange SEO folk og grafikere og mange er dygtige men langt fra alle.
Til info brugte vi ca. 20.000 til SEO og 40.000 til design første gang vores shop skulle køre dertil kommer betaling til en programmør
der kan lave alle de mærkelige ting som man ønsker sig.

Så ja det kan sagtens lade sig gøre at leve af en webshop Smile

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du tænker logisk så burde du selv finde svaret. ( ikke for at kritisere dig)

Du får hele Danmark som kunde ja Verden for den sags skyld, du skal ikke betale dyre lokaler på feks strøget i KBH.

Så ja du kan sagtens leve af en webshop, bare husk at bruge penge på at få den frem i lyset på google.

Eller kontakt os vi har en anden måde at gøre tingene på.

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens leve at af have sin egen internetbutik.

Men, som så meget andet kræver det vilje, tid, tålmodighed og kapital - desværre ses der for ofte håbefulde folk der tror at det at starte en webshop, er nemt - billigt - hurtigt og uden risiko.

Selvom du ikke har de samme omkostninger ved en fysisk butik - vil du stadig skulle bruge 20.000 - 30.000 til at starte på, afhængig af branchen.

Hvis du ikke har denne kapital, skal du forvente at din vækst vil tage længere tid - og de fleste webshops bliver også startet som hobbyprojekt, og udbygget i takt med selve shoppens vækst.

Mvh. Henrik

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er bestemt muligt, at leve af at drive en webshop. Faktisk er det IMHO noget af det sjoveste man kan beskæftige sig med. Du må blot ikke undevurdere arbejdet bag. Det tager tid, og er hårdt arbejde, men også vildt sjovt :-) Noget af det som facinerer mig mest i forhold til traditionelle fysiske forretninger, er muligheden for at måle på ALT. Du kan simpelthen få komplet overblik over, hvordan de besøgende bevæger rundt i din butik, og få det hele serveret i dejlige rapporter, diagrammer, regneark osv. så løbende optimering af webshoppen ligger lige til højrebenet Smile

Jeg driver selv en webshop med salg og udleje af moderne malerier (Last Touch). Vi er to i firmaet. På nuværende tidspunkt kan vi langt fra leve af det - vi har begge deltidsjobs. Men vi er helt overbevist om, at indtjeningen om tre år vil være tilpas stor til at dække to gode lønindkomster - og det uden at arbejde mere end vi gør i dag.

Derudover er jeg partner i en webshop, som sælger skitøj og skiudstyr (Skibutikken). I forhold til Last Touch er dette langt mere sæsonpræget, men bestemt også en rigtig spændende branche - især nu hvor vinteren snart er over os Smile

 

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)