Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snepede TV2 Nyheder?

Side 13 ud af 15 (144 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det skabte god debat ? Jeg fatter det ikke ?

Cool

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:09
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er grænser for at tænke ud af boksen. at fortælle udlandet at vi har billige blondiner som er villig efter 2 drinks, er sku ikke rigtigt den form "out of the box" tanke gang jeg går ind for.

Vi kunne da lave noget mere permanent reklame.. vise svenskere der kommer over og får en billig/Gratis uddannelse og rejser hjem igen og hustler vores skattepenge, eller Asyl ansøgere der belejre en kirke med en præst uden sans for noget som helst, og kan forlænge deres "ferie" med et par måneder.

Den reklame hun præsteret at få lavet ved at tænke "out of the box" er skandaløst.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:20

Ja, der er vi jo så ikke helt enige Martin :)

Det er helt fint at tænke ud af boksen, men jeg har bare overhovedet ikke på noget tidspunkt kunne se hvordan den konkrete video skulle kunne skabe de resultater man kunne forvente - f.eks. nogle specielt posititve associationer til Danmark og i sidste ende flere (af de rette) turister. Jeg synes heller ikke rigtig VisiteDenmark og den nu tidligere direktør har kunne gøre rede for det.

Markedsføring der ikke kan skabe de ønskede resultater vil jeg tillade mig at kalde "leg" - eller spild af penge. Hvis det er noget man gør for sine egne penge - som mange iværksættere f.eks. gør, så må det være op til hver enkel, men for en organisation som VisiteDenmark, der skal stå til ansvar for deres forbrug overfor andre, så er det bare ikke så smart.

Og en ting er en øjensynligt forfejlet kampagne - noget andet er hvordan man håndtere den, når kritikken så vælter ind. Her scorede de så et ekstra selvmål i mine øjne, ved den yderst klumpede håndtering. Man kan ikke den ene dag kæmpe hårdt for en kampagnes berettigelse og så den næste lægge sig fladt ned på ryggen og pive.

Du har jo jo også selv ind imellem, Martin, lavet nogle kontroversielle marketing-stunts, men såvidt jeg husker har du da stået ved dem og holdt fast på dit syn på aktiviteterne, også selv hvis kritikken har været hård.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:23
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Bautik:

Der er grænser for at tænke ud af boksen. at fortælle udlandet at vi har billige blondiner som er villig efter 2 drinks, er sku ikke rigtigt den form "out of the box" tanke gang jeg går ind for.

Vi kunne da lave noget mere permanent reklame.. vise svenskere der kommer over og får en billig/Gratis uddannelse og rejser hjem igen og hustler vores skattepenge, eller Asyl ansøgere der belejre en kirke med en præst uden sans for noget som helst, og kan forlænge deres "ferie" med et par måneder.

Den reklame hun præsteret at få lavet ved at tænke "out of the box" er skandaløst.

Jeg syntes det er fedt når folk prøver noget nyt og jeg er enig i at det måske ikke var den smarteste approach, men at fyre hende er for langt ude.
Det er sgu nok sidste gang at en person i det offentlige tør prøve noget som helst frækt og det er synd..
Og nej, jeg mener bestemt ikke det var "skandaløst", blot lidt smådumt.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:28

Mikkel deMib Svendsen:

Ja, der er vi jo så ikke helt enige Martin :)

Det er helt fint at tænke ud af boksen, men jeg har bare overhovedet ikke på noget tidspunkt kunne se hvordan den konkrete video skulle kunne skabe de resultater man kunne forvente - f.eks. nogle specielt posititve associationer til Danmark og i sidste ende flere (af de rette) turister. Jeg synes heller ikke rigtig VisiteDenmark og den nu tidligere direktør har kunne gøre rede for det.

Markedsføring der ikke kan skabe de ønskede resultater vil jeg tillade mig at kalde "leg" - eller spild af penge. Hvis det er noget man gør for sine egne penge - som mange iværksættere f.eks. gør, så må det være op til hver enkel, men for en organisation som VisiteDenmark, der skal stå til ansvar for deres forbrug overfor andre, så er det bare ikke så smart.

Og en ting er en øjensynligt forfejlet kampagne - noget andet er hvordan man håndtere den, når kritikken så vælter ind. Her scorede de så et ekstra selvmål i mine øjne, ved den yderst klumpede håndtering. Man kan ikke den ene dag kæmpe hårdt for en kampagnes berettigelse og så den næste lægge sig fladt ned på ryggen og pive.

Du har jo jo også selv ind imellem, Martin, lavet nogle kontroversielle marketing-stunts, men såvidt jeg husker har du da stået ved dem og holdt fast på dit syn på aktiviteterne, også selv hvis kritikken har været hård.

Jeg forventede nu heller ikke du ville være enig ;-)

At arbejde med sociale medier og viral marketing er jo netop leg, da der ingen facitliste er. Vi skal alle prøve nogle ting og se hvad der virker og kampagnen virkede fint hvad angår opmærksomhed og det virale, men budskabet var så måske ikke heldigt.

Mht. kampagnens håndtering, så ved både du og jeg hvor bundet offentligt ansatte er. I det sekund der går lort i den, så kommer der et støvet tæppe af slam hen over det hele og ingen kan/tør udtale sig om noget. Og det kan man ikke klandre den stakkel kvinde for..

Problemet er at den effekt nu er forstærket 100 gange og vi vil nok ikke se noget marketing innovation fra det offentliges side i lang tid fra nu og det er synd.

Og så syntes jeg bestemt ikke at kampagnen var så slem, den var bare smådum...

Dbh martin

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:31

Martin Thorborg:

Bautik:

Jeg syntes det er fedt når folk prøver noget nyt og jeg er enig i at det måske ikke var den smarteste approach, men at fyre hende er for langt ude.
Det er sgu nok sidste gang at en person i det offentlige tør prøve noget som helst frækt og det er synd..
Og nej, jeg mener bestemt ikke det var "skandaløst", blot lidt smådumt.

Dbh Martin

Ja for fanden., det er fedt når man laver andet end en kedelig reklame film med h.c andersen og den lille havfrue med 20 japanere der tager billeder af hende osv.. men...

jeg er svær at gøre forarvet og chokere, min tanke gang og humor er sindsyg og langt ude.. og jeg kan gå med til meget i reklame film.. men den der den gav ingen mening og nedgjorde mere end promovere os.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 21:40

Jeg var jo ikke begejstret for dette reklametiltag, men jeg synes nu det er lidt drastisk at fyre hende - hvis det var det hun blev. Der står jo artiklen at hun selv sagde op, hvilket jeg også synes er dumt. Hvorfor skulle hun dog sige op? Det er da bare op på hesten igen og lave noget bedre eller starte forfra...Hmm

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:45

Martin Thorborg:
Vi skal alle prøve nogle ting og se hvad der virker og kampagnen virkede fint hvad angår opmærksomhed og det virale, men budskabet var så måske ikke heldigt.

Nej, lige præcis - og det er jo det jeg synes der er det største problem. Jeg kan simpelt hen ikke se, hvad det er for et budskab man har ønsket at komme igennem med. Og VisiteDenmark synes jeg heller ikke rigtig har kunne forklare det.

Det havde derimod været fair nok, hvis de havde forsøgt sig med noget, som de havde en klar vision for og en ide om hvor de skulle hen med - men som så fejlede. Man kan ikke ramme rigtigt med alt, men det MÅ da være et meget rimeligt krav at man i det mindste har en eller anden form for vision eller strategi for sine kampagner udover bare at opnå "opmærksomhed" - videovisninger. Det minder mig sgu lidt for meget om dengang i 90'erne hvor de fleste var så forblænded fokuseret på "hits" - som vi jo alle i dag ved er "tom luft" :)

Jeg synes ikke det er innovativt, at være alt for fokuseret på de forkerte målepunkter. Det kommer til at lugte for meget af et forfejlet forsøg på selvretfærdiggørelse.

Du har ret i, Martin, at mange offentlige ledere lader sig trække rundt i manegen af skiftende politiske vinde og folkestemninger. Men jeg synes faktisk også at jeg gennem tiden har oplevet en hel del offentlige ledere, som har haft evne og mandsmod til at holde fast i deres visioner - og har haft held med det. Kampen er nok hård, men det betyder ikke at den ikke kan vindes. Men ja, det kræver forbandede gode ledere - og måske var VisitDenmarks tidligere direktør bare ikke sådan en ... Jeg kender hende ikke og har ingen mulighed for iøvrigt at vurdere hendes arbejde - så det er naturligvis bare et gæt :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hun skal fyres fordi DK ikke har specielt brug for at fremstå dummere end vi er. Hun blev SYMBOLET på DK, da det var VisitDK, der stod bag. Havde det blot været en ganske almindelig kvinde havde alle været ligeglade.

Med den løn hun sikkert har kradset ind, kan man helt sikkert finde nogen, der kan tænke mere ud af boksen, end en stangstiv kvinde der gør sig til

I musikbranchen siger at man kun bruger nemme kvinder i videoerne når al kreativitet er sluppet op. Det gør den så tit åbenbart. Men det en anden snak

Ud med hende. Og ind med nogle der kan tænke lidt længere end sprut og sex.

Vi er jo et ret dejligt land , trods alt

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 13 ud af 15 (144 indlæg)