Ja, der er vi jo så ikke helt enige Martin :)
Det er helt fint at tænke ud af boksen, men jeg har bare overhovedet ikke på noget tidspunkt kunne se hvordan den konkrete video skulle kunne skabe de resultater man kunne forvente - f.eks. nogle specielt posititve associationer til Danmark og i sidste ende flere (af de rette) turister. Jeg synes heller ikke rigtig VisiteDenmark og den nu tidligere direktør har kunne gøre rede for det.
Markedsføring der ikke kan skabe de ønskede resultater vil jeg tillade mig at kalde "leg" - eller spild af penge. Hvis det er noget man gør for sine egne penge - som mange iværksættere f.eks. gør, så må det være op til hver enkel, men for en organisation som VisiteDenmark, der skal stå til ansvar for deres forbrug overfor andre, så er det bare ikke så smart.
Og en ting er en øjensynligt forfejlet kampagne - noget andet er hvordan man håndtere den, når kritikken så vælter ind. Her scorede de så et ekstra selvmål i mine øjne, ved den yderst klumpede håndtering. Man kan ikke den ene dag kæmpe hårdt for en kampagnes berettigelse og så den næste lægge sig fladt ned på ryggen og pive.
Du har jo jo også selv ind imellem, Martin, lavet nogle kontroversielle marketing-stunts, men såvidt jeg husker har du da stået ved dem og holdt fast på dit syn på aktiviteterne, også selv hvis kritikken har været hård.