Det er sjovt så mange der i denne tråd er utrolig kloge på hvad angår musik og købsvaner. Kunne vi for engang skyld prøve at tænke lidt ud af boksen her, og overveje om det måske kunne få kunderne til at handle mere? Personligt aner jeg det ikke, men man skal ikke vurdere ud fra son egen mening,.....din hjemmeside webshop er ikke kun til dig selv :) Så min anbefaling vil være at kører splittest på en side med mange besøgende. Evt. lave forskellige scenarier med forskellig musik/ikke musik. |
Boysen:Det er sjovt så mange der i denne tråd er utrolig kloge på hvad angår musik og købsvaner. Kunne vi for engang skyld prøve at tænke lidt ud af boksen her, og overveje om det måske kunne få kunderne til at handle mere?
Personligt aner jeg det ikke, men man skal ikke vurdere ud fra son egen mening,.....din hjemmeside webshop er ikke kun til dig selv :)
Så min anbefaling vil være at kører splittest på en side med mange besøgende. Evt. lave forskellige scenarier med forskellig musik/ikke musik.
Se det kunne være en spændende splittest.
Nu har jeg også et lille musikstudie ved siden af alt det IT jeg render og leger med, så man skulle tro at jeg ville pushe mere musik på hjemmesider, men det gør jeg ikke. Al min erfaring på IT området fortæller mig at det er en dårlig ide.
Jeg har dog ikke lavet splittest (og kommer nok heller ikke til det), da jeg selv bliver voldsomt irriteret når jeg selv går ind på side med lyd. Hvis musik på hjemmesider rent faktisk solgte/konverterede bedre, ville langt flere hjemmesider nok også bruge det. Idag ser man det sjældent med undtagelse af i banner reklamer og flashsites. Hvis man ser på noget af de fremmeste flash sites. Sites der får hældt millioner efter dem såsom fx. nikefootball.com og nikewomen.com, så anvender de ingen musik! Dette kunne være en udemærket indikation.