Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Websider og baggrundsmusik

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sjovt så mange der i denne tråd er utrolig kloge på hvad angår musik og købsvaner. Kunne vi for engang skyld prøve at tænke lidt ud af boksen her, og overveje om det måske kunne få kunderne til at handle mere?

Personligt aner jeg det ikke, men man skal ikke vurdere ud fra son egen mening,.....din hjemmeside webshop er ikke kun til dig selv :)

Så min anbefaling vil være at kører splittest på en side med mange besøgende. Evt. lave forskellige scenarier med forskellig musik/ikke musik.
Se det kunne være en spændende splittest.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 07:57

Boysen:

Det er sjovt så mange der i denne tråd er utrolig kloge på hvad angår musik og købsvaner. Kunne vi for engang skyld prøve at tænke lidt ud af boksen her, og overveje om det måske kunne få kunderne til at handle mere?

Personligt aner jeg det ikke, men man skal ikke vurdere ud fra son egen mening,.....din hjemmeside webshop er ikke kun til dig selv :)

Så min anbefaling vil være at kører splittest på en side med mange besøgende. Evt. lave forskellige scenarier med forskellig musik/ikke musik.
Se det kunne være en spændende splittest.

Nu har jeg også et lille musikstudie ved siden af alt det IT jeg render og leger med, så man skulle tro at jeg ville pushe mere musik på hjemmesider, men det gør jeg ikke. Al min erfaring på IT området fortæller mig at det er en dårlig ide.

Jeg har dog ikke lavet splittest (og kommer nok heller ikke til det), da jeg selv bliver voldsomt irriteret når jeg selv går ind på side med lyd. Hvis musik på hjemmesider rent faktisk solgte/konverterede bedre, ville langt flere hjemmesider nok også bruge det. Idag ser man det sjældent med undtagelse af i banner reklamer og flashsites. Hvis man ser på noget af de fremmeste flash sites. Sites der får hældt millioner efter dem såsom fx. nikefootball.com og nikewomen.com, så anvender de ingen musik! Dette kunne være en udemærket indikation.

Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:38

Musik på hjemmesider / websites / salgssites osv., osv., er langt hen af vejen en smagssag OG en del af en udvikling.
Med udvikling mener jeg, at man ikke kan benægte det faktum, at der er ret mange undersøgelser, som peger på, at folk fx., i i butikker køber mere når der er baggrundsmusik som er "designet" til netop butikken og den slags kunder som bevæger sig der.
Man har også fundet mange andre undersøgelser, som bekræfter musikkens rolige og afstressende effekt på folk.

Set fra et markedsføringssynspunkt, så skaber det en super god oplevelse, hvis musikken også er "korrekt" i forhold til det sted man bevæger sig hen. OM det så er på nettet eller ej.
Men når det kommer til Amino debatten, så er der jo ingen som er i tvivl - folk syns ikke det er en god ide.

Jeg syns personligt det handler om det overall stil og den "følelse" man vil have kunden eller den besøgende til at huske på.
Linket til den japanske have, var et glimrende eksempel. Havde det IKKE været for den gode lydoplevelse, så havde jeg nok glemt sitet igen, men da jeg syns musikken simpelthen flyder super godt ind, sammen med designet, blev jeg faktisk hængende længere på sitet.

Det er også sjovt, at mange føler sig "afbrudte" af musikken på nettet. Man kan jo lade musikken være et TILVALG.
Måske er købsvanerne også forskellige - jeg hører personligt til dem, som vil have en helheds oplevelse, og derfor er jeg fortaler for baggrundsmusik og det stigende brug af musik på websites.

Alt i alt - Baggrundsmusik er en fed ting på websites, det skal dog være et tilvalg  :)
Jeg er sikker på, at der vil komme mere og mere lyd på nettet :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:31

SloganFabrikken.dk:
Med udvikling mener jeg, at man ikke kan benægte det faktum, at der er ret mange undersøgelser, som peger på, at folk fx., i i butikker køber mere når der er baggrundsmusik som er "designet" til netop butikken og den slags kunder som bevæger sig der.
Man har også fundet mange andre undersøgelser, som bekræfter musikkens rolige og afstressende effekt på folk.

Det er korrekt, men der gælder et helt andet sæt regler på nettet og du kan slet ikke sammenligne de to.

SloganFabrikken.dk:
Det er også sjovt, at mange føler sig "afbrudte" af musikken på nettet. Man kan jo lade musikken være et TILVALG.
Måske er købsvanerne også forskellige - jeg hører personligt til dem, som vil have en helheds oplevelse, og derfor er jeg fortaler for baggrundsmusik og det stigende brug af musik på websites

Folk har travlt på nettet og det er de færreste der lige smutter op i hjørnet af sitet fordi der er et sjovt lille ikon der ligner en højtaler og klikker på, for efterfølgende at sætte sig ned i 2 minutter og nyde den dejlige musik.

Som jeg skrev før, så ved jeg så'n ca hvor mange penge Nike pumper i deres sites og tro mig når jeg siger at ville de få flere besøgende eller kunne få dem til at blive lidt længere med musik... ja så gjorde de det. Jeg har endnu ikke set et website (og her taler vi ikke online flash spil osv) hvor musikken ikke var i vejen.

Jeg skal ikke udelukke at det ændrer sig, fx. vil folk gerne scrolle nu.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:12

Jeg må indrømme at jeg ikke deler meningerne med størstedelen af Amino'erne, og jeg er faktisk overrasket over jeres holdning. Mange af jer arbejder professionelt med it, med webudvikling etc.. et fagområde som i høj grad har været præget af utrolig hurtig udvikling, så undrer det mig at der er en så konservativ holdning til nye tiltag/ny udvikling.

Jeg er gammel nok til at huske et tidligt internet der bestod udelukkende at tekst. Vi er vel alle glade for de muligheder grafikken har givet os?

Det er ikke så mange år siden at der herinde på Amino også var en masse debat om hvorvidt man skulle/kunne tillade sig at sende html mails. Uha nej - billeder, grafik, ikoner, formatteringer og alt så noget - det vil vi skam ikke have. Vi foretrækker almindelig tekst. Det virkede til at være den generelle holdning. Hvor mange af jer sender html mails i dag?? Stick out tongue

I markedsføring handler det vel om at stimulere kunden til at foretage en ønsket handling? Hvordan kan man gøre det? Jo - man kan stimulere de forskellige sanser. Hvorfor tror i fx at der tit dufter af friskbagte kanelsnegle på tanken? Hvorfor bliver i sultne når i får forbi pølsevognen? Hvordan reagerer i når i hører ">re-sepp-ten ?  

Lyd på hjemmesider er en naturlig udvikling af internettet. Jeg tror vi kan vælge at tage den til os nu, og udnytte de effekter lyd kan have, eller lade vores konkurrenter løbe med salget. Skal vi bede vores kunder tænde for lyden, så de aktivt har et valg? Tja......... hvis du blev bedt om at tænde for tv2 for at se reklamer - ville du så gøre det? Nej - så hellere lave en STOR mute knap. 

Lyd kan være med til at stimulere et salg, men det skal selvfølgelig bruges med omtanke for selvfølgelig er lyd ikke godt overalt, og hvorvidt man skal bruge musik/lyd på sit site kommer selvfølgelig helt an på det enkelte site. Hvem sælger du til, hvad er dit budskab, hvad er formålet med musik, VED du at dine besøgende surfer dine produkter i arbejdstiden etc.

Min opfordring er derfor at "folk" bør revurdere deres holdning til musik. For tro mig - det vil komme til at spille en stadig større rolle i vores multimediesamfund! 

Hav en pragtfuld aften.

Hilsen Morten 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:50

Hej Morten

Baggrundsmusik på en hjemmeside er IKKE et nyt tiltag.

Tvært imod.

Jeg tror, at jeg kan tale på stort set alle webudvikleres vegne, når jeg vil påstå, at vi alle helt tilbage, da vi trådte vores barnesko med hjemmesider har leget med det fantastiske at putte baggrundsmusik på en hjemmeside.

I mit tilfælde rodede jeg med det i 1997 - samtidig med at jeg i anden sammenhæng fremstillede 3D animationer på Novo Nordisk intranet.

Men der gik ikke mange timer inden det pillet af igen - og siden er det ikke kommet på.

Baggrundsmusik på hjemmesider er nok eet af de klareste beviser på min påstand om, at bare fordi man KAN en teknologi er det ikke det samme som at man SKAL bruge denne teknologi. 

Jeg siger ikke at lyd ikke er fint. Lyd er GENIALT til online video - eller GENIALT, hvis du vil høre et podcast Wink

Men som markedsføringsmand bliver jeg NØDT til at forholde mig til, at nogen personer er til heavyrock og andre til klassisk og andre til New Age. Så ud over alle de andre argumenter jeg og andre er kommet med er jeg overbevist om at baggrundsmusik vil skræmme flere væk end ved ikke at bruge det.

Så Morten - hvis du driver en hjemmeside med henblik på at tjene penge og ikke for at gøre 5-10% gladere, så vil jeg anbefale ikke at sætte baggrundsmusik (muzak) på.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:53

Helt enig Morten, der kommer en masse kommentarer som kun er bygget på personlige holdning og erfaringer, trods jeg fortsat mangler at se beviser på det.

Hvis der er nogen her der kender en der kan opsætte GWO, så tester jeg gerne mine brugers indkøbsvaner med musik.

En god test kunne være:

1. 1/3 af kunderne udsættes for siden som den er nu
2. 1/3 af kunderne udsættes musik fra starten
3. 1/3 af kunderne kan selv tilvælge musik.

Så hvis der er nogen der kan opsætte dette på en oscommerce shop, vil jeg gerne teste.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:58

Hej Christian

Jeg læser hvad du skriver, og jeg har urolig meget respekt for din erfaring i denne branche. Men jeg bliver altså nødt til at eksperimentere med det alligevel :)

Jeg ved bl.a. at www.poweriser.dk/ ´s salg steg gevaldigt da videoe - med lyd - kom på forsiden..... Så nu må det bære eller briste he he

Hilsen Morten

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:21

Hej Morten.

Selvfølgelig skal vi eksperimentere - hvis ikke vi gør det kommer vi jo ikke videre Wink

Nu er det jo ikke video vi taler om i denne tråd; men baggrundsmusik.

Video er en helt anden sag for foreløbig erfaring fra med video "over there"  viser, at rigtigt udført kan video forøge konverteringerne med op til 300% - og det er jeg ret sikker på, at Power Riser har opnået.

Af denne grund er video noget vi arbejder meget med.

Mange af disse projekter kører i "stealth mode" men jeg kan da linke til testen af vores nye kamera her:

Det er ikke marketing; men det viser, hvad vi kommer til at beskæftige os med fremover.

Venlig hilsen,

Christian

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)