Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Websider og baggrundsmusik

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Kalvslund:

Hej Kristian

Tak for oplysningen - så fik jeg også orienteret mig lidt mere i shop-indstillinger og fjernet den pop-up.

Vh. Bo

Så lidt - kan kun anbefale at lade en proff gennemgå din shop eller selv gå igennem alle indstillinger, så shoppen passer bedre til netop dit behov.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 08:33

Martin Thorborg har skrevet et fint lille kapitel om baggrundsmusik og animationer i hans E-Pusher bog, som jeg er fult ud enig med ham i: Vil du have musik på, så lad den være slukket, og giv brugeren en mulighed (knap) for at tænde det.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:04

Der er også en anden udfordring med lyd på hjemmesiden.

Med mindre du bruger flash og hele hjemmesiden er bygget om i den samme flash fil (hvillket jeg ikke vil anbefale), så vil musikken starte forfra hver gang man klikker på et link (da hele siden jo så skal hentes ind igen). Man kan evt. lave lidt magi med frames, men dette resulterer bare i en endnu værre side end hvis det hele var opbygget i flash.

Så nej. Undgå musik på siden. Prøv evt. at se på din egen reaktion når du går ind på en side som pludselig spiller musik til dig. Bliver du ikke bare en anelse irriteret? (eller er det bare mig?! Smile)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:05

Dobbelt post, sorry

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 17:10

Rasmus Lindgren:

Så nej. Undgå musik på siden. Prøv evt. at se på din egen reaktion når du går ind på en side som pludselig spiller musik til dig. Bliver du ikke bare en anelse irriteret? (eller er det bare mig?! Smile)

Nej, det er ikke bare dig.
Jeg får sådan en kortvarig men hårdtslående kvalmeagtig fornemmelse helt ud i fingerspidserne i stil med den man får når man ser Lene Espersen på TV Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03

Jeg må slutte mig til "nej-tak-til-musik" folket.

Ikke nok med, at stilen sandsynligvis ikke ville falde i min smag, så ville det også være ovenud irriterende hvis jeg f.eks. sad og hørte musik i forvejen.

Men en tænd-knap kan nok ikke skade nogen. Spørgsmålet er så bare, hvor tit det ville være både relevant og interessant for brugeren. Men det er jo en smagssag.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 21:43

Kristian Sørensen - cygnet:

Så lidt - kan kun anbefale at lade en proff gennemgå din shop eller selv gå igennem alle indstillinger, så shoppen passer bedre til netop dit behov.

Jeg ville da ikke være i tvivl om hvor jeg skulle henvende mig hvis jeg fik behovet - det er nogle flotte referencer I har..

Mht. musik/lydoplevelser på nettet så kan jeg efterhånden godt se hvad de fleste mener om den sag: nej tak !

Det kan nu stadig godt pirre mig lidt at tænke på at det er et felt der er helt jomfrueligt og uudforsket - prøv f.eks lige at forestille dig TV uden lyd.

Reklame:

Viden Om i næste uge - Teknologiske sansefix

Musikken er med hvor vi går, skærmene bliver flere og flere og vores forbrug af teknologiske gadgets stiger. Det kan skabe problemer. Men skærme kan også stimulere vores sanser positivt, og endelig så kan ny teknologi fodre vores høresans med godbidder fra fortidens rockmusik.

..Reklame slut.

Melodisk baggrunds musik er noget hø - men musik som Trentemøller laver (min subjektive mening) er da skabt til digitale medier - og bliver også flittigt brugt.

Måske kunne man forestille sig en browserplugin (Flash'nd sound) der tillod et lag af musik/lyddesign der kører simultant med de sider man browser og stadig interagerer med brugerens færden.....

Så ville der opstå en ny slags musik og en ny oplevelse når man surfer.

Der skulle være et ikon der viser at lyddesignet er en mulighed og man bare skal trykke mellemrum for at tillade lyden at afspille..

øh det er da ikke set før hva....Geeked..(nørdbriller..)

Nå men jeg vil nu se Viden om i næste uge.

Vh. Bo

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:23

Der er ingen her der siger, at musik og hjemmesider ikke hører sammen.

De beder dig bare om at du ikke fratager dine besøgende kontrollen.

Hvis en besøgende VIL høre musik skal det være et aktivt tilvalg - ikke et fravalg.

Hvis du skal leve af dine besøgende vil du vel ikke jage 80% væk med musik, hvis du lige har betalt 10 kr. for at få dem ind på din hjemmeside?

Hvordan ved du, om en medarbejder med arbejdsgiverens velvilje lige har hørt musik med hovedtelefoner på. Han tager hovedtelefonerne ud af PC'en.

Ved siden af er hans kollega ved at lukke en ordre til 50 mil. kr. Nu kommer personen med de udtagne hovedtelefoner forbi din musikside og det brager ud over hele kontoret. Hvordan tror du lige stemningen er på kontoret bagefter når handlen faldt i vasken, fordi kollegaen blev helt paf?

Mvh,

Christian

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Fra  Monbo Skrevet kl. 22:46

Puha - ja det ville jeg da nødig være skyld i...

Jeg er nu heller ikke interesseret i baggrundsmusik - men filosoferer egentlig bare over hvor den designede lydoplevelse blev af - men jeg forstår godt og respekterer også mediets påtrængenhed i det offentlige og erhvervsmæssige rum.

Vh. Bo

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Fra  Monbo Skrevet kl. 22:54

Det værste jeg ved er da bannerreklamer man hover over og så begynder een eller anden medarbejder at fortælle om Danske Bank eller et eller andet.

Men jeg synes det kunne være spændende med en shop eller lign. der som tilvalg havde en integreret lydoplevelse - det var det jeg startede tråden for - for at høre om der var nogle der havde eksempler på dette.

-Jeg tænker lidt på Apples diskrete lyde på deres apparater eller noget i den stil hvor lyden giver en en fornemmelse af interaktivitet.

Men ikke så meget på baggrundsmusik og reklamespots!

Vh. Bo

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)