Hej igen. Jeg var ude på Iværk messen idag, var du der også ?
Hvis ikke, så tag der ud lørdag. Det er supert at mødes med andre Amino medlemmer og man lære en masse.
Sikke en bummert. Jeg lagde mærke til at de fleste stande begik den samme bummert. Derfor var deres kontakt rate nok på under 2% (tror jeg) af alle dem, der gik forbi deres stand og er potentielle kunder. Det er et lavt tal i mine øjne.
Alle stand-deltager havde det samme ønske om at skabe nye relationer til potentielle kunder i dag, men alligevel gik de over i salgs-mode i deres kommunikation.
Er du interessant eller interesseret ? Lad os forstille os, at du nu er besøgende på messen og jeg ser dig gå forbi min stand der hedder ”SEO A/S”. Jeg har nu 2 måder, jeg kan kommunikere til dig på, og den ene fejler totalt. Du bestemmer hvilken, okay ?
Interessant-kommunikation. ”Hej, Jeg hedder Glenn. Hvad hedder du ?” ”Kender du min virksomhed SEO A/S ?” ”nej, nå... men har du så en hjemmeside til din virksomhed ?” ”Udemærket. Kender du de fordele ved at søge-optimere din hjemmeside?” ”Lidt, okay, 90% at besøgende på hjemmesider kommer via søgemaskiner, f.eks. fra Google. Og vi kan tilbyde dig et kanont Messe tilbud i dag, hvor vi sikre dig, at du kommer helt frem på side 1”
Interesseret-kommunikation. ”Hejsa. Mit navn er Glenn og du ?” ”Hvad får dig ud på messen i dag ?” ”Hvor interessant, så du er selvstændig, hvad syntes du om messen indtil videre ?” ”Det forstår jeg godt, er der noget specielt du søger på messen ?” ”Hvad jeg laver? Jamen, her har vi interesse i at møde selvstændige, som dig, der gør brug at nettet til at markedsføre deres virksomhed, hvad med dig, bruger du nettet?” ”Hvad skyldes det at du bruger nettet i din markedsføring”
Hvilken form for kommunikation er mest relationsskabende – Interessant eller Interesseret ?
Så er du interessant eller interesseret, når du taler med en potentiel kunde ? Jeg er igang med at lave et blog indlæg, hvor jeg går i dybden med emnet. Hav en fantastisk weekend. /Glenn. Husk at tilmeld dig min blog :o) |
Du har helt ret i dine synspunkter, men mange firmaer er presset for tiden både på omsætning såvel som indtjening og cashflow. Derfor går alt i salgs-mode ellers kig på Amino. Det sker oftere og oftere at tråde ender i salgsforsøg, fremfor rådgivning eller svar på spørgsmål...