Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Quality Scores ?????

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så er jeg på den igen.......

Efter nu at have bidraget, med stort set alt hvad jeg har kunnet fremskaffe af penge, til enten inkompetente webbureauer eller krak af samme samt adwords bureauer - som jeg intet har haft ud af, har jeg nu selv kastet mig ud i adwords junglen! (endnu en uddannelse til cv'et).

Dette i samarbejde med en sød gut som kendte til arbejdet. Jeg syntes selv jeg har klaret det meget godt - jeg ville da selv ryge på, hvis det var mig som faldt over disse annoncer :)

MEN samtidig har det åbenbart også givet blod på tanden til alverdens ad bureauer, der konstant ringer og skriver til mig, om at de kan gøre det voldsomt meget bedre og ja, sågar stille garantier om at de nærmest kan gøre mig velhavende.... MEN det lovede mit sidste (fusker) bureau også - og de havde da heller aldrig oplevet at der rent faktisk INTET skete til trods for at jeg betalte 4 kr. for samtlige kliks!

Den sidste henvendelse jeg har fået, udtaler sig om at mine adwords ikke opfylder Google Quality Scores - og at ALT i det hele taget er gjort forkert. De kan også fortælle mig at min konvertering må være meget lav etc.  Det er utroligt hvad man kan se, bare ved at google.

MEN ikke desto mindre giver sådanne oplysninger mig søvnløse nætter. Jeg knokler røven ud af bukserne (undskyld udtrykket), på den webshop, og lige lidt hjælper det. Jeg er på ingen måde teknisk minded og har ofte svært ved at se logikken med det, jeg åbenbart skal gøre.... Men nu skal der altså ske noget!

OG så kommer vi til det - er her ikke nogle proffer som har lidt (aller helst meget) forstand på adwords, som gider fortælle mig hvad de syntes..... for jeg må jo erkende, at den ellers pæne trafik der er på shoppen, giver ALT  for få konverteringer.... Ta' jer ikke af min info. om opdateringer på forsiden, mit sidste webbureau er lukket grundet sygdom, så..... har ikke lige nogen til at løse problemer!

Skulle i falde over andet end lige mine "dårlige" adwords, så for gud skyld sig det! ALLE kommentarer er velkomne.....!

Glæder mig vildt til at høre fra jer.

MVH Charlotte

www.imagekids.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:01

Man kan ikke sige så meget klogt om en kampagne uden at se på den - og det kræver et login :)

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 14:17

Nej det siger du godt nok.... men så der jo være bureauer som er synske......:)

Men koden kan jeg jo ikke bare lægge ud til fri afbenyttelse....

C.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 14:26

Man kan alligevel godt afslører om en konto er helt hen i vejret - uden login.

Man kan bedømme kontoen på:
Annoncetekster: Er deres annoncetekster dynamiske? Er deres annoncetekster gode (Call-to-action etc)
Destinationsurl:
Lander brugeren er relevant sted, efter at have klikket på annoncen?
Søgeord: Mangler firmaet nogle relevante søgeord?
Negative søgeord:Er der søgestrenge hvor firmaet ikke burde være repræsenteret?

På baggrund af disse parametre så kan man godt bedømme om en konto er dårlig.

Men jeg synes du skal prøve at suge så meget viden du kan til dig omkring Adwords, før du går ud og vælger et bureau igen - Så slipper du for uigennemskueligheden af det, hvorefter du kan stille krav til leverandøren.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:26

Charlotte:

Men koden kan jeg jo ikke bare lægge ud til fri afbenyttelse....

Du kunne sende den i en PB til Mikkel... Han har intet at vinde ved at snyde dig, tværtimod!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:31

Fashion-Seller:
Du kunne sende den i en PB til Mikkel... Han har intet at vinde ved at snyde dig, tværtimod!

Jeg ville også stole på MikkelSmile

/allan

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:31

Frederik:

Man kan alligevel godt afslører om en konto er helt hen i vejret - uden login.

Man kan bedømme kontoen på:
Annoncetekster: Er deres annoncetekster dynamiske? Er deres annoncetekster gode (Call-to-action etc)
Destinationsurl:
Lander brugeren er relevant sted, efter at have klikket på annoncen?
Søgeord: Mangler firmaet nogle relevante søgeord?
Negative søgeord:Er der søgestrenge hvor firmaet ikke burde være repræsenteret?

På baggrund af disse parametre så kan man godt bedømme om en konto er dårlig.

Men jeg synes du skal prøve at suge så meget viden du kan til dig omkring Adwords, før du går ud og vælger et bureau igen - Så slipper du for uigennemskueligheden af det, hvorefter du kan stille krav til leverandøren.

Jeg sad lige og var ved at skrive det samme..Yes

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:32

Allan Hansen:

Fashion-Seller:

Jeg ville også stole på MikkelSmile

/allan

Tror du skal sætte mellem 10 og 20 plovmænd med i PB'en Smile.. Så ville jeg også stole på ham.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 14:36

Ja plovmænd har også masser af....... det er der i hvert tilfælde en masse bureauer der tror...

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:03

Hej Charlotte

Det lyder til at du har været i kløerne på et Adwords-firma der sælger 1.000 klik for 4.000 kr? Dem er der mange af og for nogle få virker det, men for de fleste, som du, er det spild af gode marketingkroner. Søgeordene er som regel for brede, annoncerne for lidt målrettede og effekten på din hjemmeside (salg) udebliver. Den historie har jeg hørt tit.

Nu er du jo på et marked, hvor der er rigtigt mange konkurrenter. Derfor er et godt råd at starte smalt og så udbygge kampagnen hen ad vejen. Du skal således ikke starte med søgeordet 'børnetøj' men i stedet med f.eks. 'pigekjole 12 år' og så lave annoncetekster, der er ekstremt målrettet mod de enkelte søgeord. Det kan være lidt tidskrævende, men det giver den bedste effekt.

Nu efterspørger du i overskriften svar på hvad Google Quality Score er. Googles "Cheføkonom", som er en rigtig kultfigur, har lavet en glimrende video, som forklarer begrebet godt. Den bør du (og måske mange andre?) se: ">Introduktion til Google Ad Auction.

Når man først er blevet skuffet over Adwords eller Adwords-konsulenter ved jeg af erfaring, at tilliden til en ny konsulent kan ligge på et lille sted. Derfor tilbyder jeg altid en gratis konsulenttime face-to-face, hvis det kan have din interesse. Normalt er det kun i Københavnsområdet, mens hvis du en dag alligevel er i København eller Roskilde giver jeg gerne en kop kaffe og lidt rådgivning. 

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)