Det kommer meget an på hvad kunden vil med sin hjemmeside. Er det en butik der skal skrabe penge ind via nettet, eller blot en service til eksisterende kunder. Synes ikke man kan generalisere - det kommer an på den enkelte opgave. Men i hovedtræk ja, så har kunden nok valgt at få en hjemmeside med ønske om større indtægt. :-) |
Er jeg bedre end de andre.. ?
Men du har ret, selvfølgleig er din fokusering på at få nogle kunder, men før du kan det så skal der eksperter til for at lave din hjemmeside. Hvis vi nu vælger at sige at ham du valgte er kanon dygtig til at kode feks, men ved intet om søgemaskine optimering, det visuelle, typografi og tekster, så kunne det betyde at du måske kunne gange din kundekreds med et stort tal, hvis du havde valgt anderledes ;) Paul lyder godt med alle dine samarbejdspartnere, noget som jeg arguemntere for mange gange, du kom dog lige i forkøb ;) og det mener jeg man sagtens kan gøre som nystartet også. |
Det jo ikke for mine egne blå øjnes skyld jeg kom med indlægget, men for at få en diskution omkring emnet, og for at se hvordan i gør det, man kunne måske lærer noget, eller i kunne, ved jo ikke hvordan virkeligheden ser ud hos jer. Og der jo masser af den slags firmaer her på amino, så for at provokere lidt, så i kan komme op af stolen, vil jeg citere mig selv igen fra en gammel tråd herinde fra: En hver med respekt for sig selv, har jo eller har haft et webdesign firma ![]() |
Nej, det er TCP/IP som Internet bygger på. HTML er blot markup language som man bruger på World Wide Web (WWW), og som browserne fortolker som websider. Udover WWW findes der mange andre ting på Internet, som f.eks. IP-telefoni og Usenet - ingen af disse benytter HTML, men er ikke desto mindre en meget vigtig del af Internet :) > Glem SEO .. det virker til at få nogle kunder på siden.. Jeg går ud fra at du så også mener at man sal glemme al anden form for markedsføring? Held og lykke siger jeg så bare LOL. SEO er en af de mest effektive måder ikke bare at drive besøgende ind på en hjemmeside, men besøgende som faktisk selv har ledt, lige nu og her, efter det du har at tilbyde. Det giver (hvis det gøres ordentligt) meget motiverede besøg, høje konverteringer og en højere ROAS (Return On Advertising Spend) end de fleste andre marketingkanaler. Det bør dog ikke stå alene, som det gælder for al anden markedsføring - særlig "organisk" markedsføring som SEO og traditionel PR. Det er normalt bedst med et strategi der bygger på flere uafhængige kanaler. > Ja hacker kan komme ind, men det kan komme ind selv om din side er teknik 100% i ordet .. det er den server du er på der bestemmer om de kan komme ind eller ej. Nej, det er ikke korrekt. Det er ikke alene serveren, og opsætningen af den, der har betydning for om dit website kan hackes. Det er i meget høj grad også en spørgsmål om de applikationer og websider du hoster på siderne. Hvis ikke de er kodet ordentligt,så er det det som at lade sin hoveddør stå åben. Både Linux, MS og alle andre webservere kan hackes, hvis de ikke er sat ordentligt op, hvis ikke netværket er beskyttet ordentligt og hvis ikke de tilgængelige applikationer og services ikke er beskyttet ordentligt nok. Det svageste led i kæden er afgørende. Det hjælper ikke noget at låse sin hoveddør, hvis køkkenvindiet står pivåbent :) |
Kunne være intressant at hører, da jeg kan forstå du har specialiseret dig i netop det emne ! |
> Mikkel har du mange web designere som kommer ... De fleste af mine kunder er marketingansvarlige for store virksomheder og medibureauer. Stort set ikke webdesignere. Det er ikke fordi de ikke er velkomne, men mine priser er normalt mere end de kan klare :) |
Men intresant det viser jo man kan blive en af de store kanoner indenfor et felt man har specialiseret sig i. :-) |
Hej MK Jeg arbejder dagligt for relativt store virksomheder i DK(Top25), du har fuldstændig ret i at processen omkring at processen med at få en hjemmeside stablet på benene. Det er heller ikke sådan det ses, altså som en hjemmeside. Istedet for ses den som ren kommunikation over internettet. Kunden har typisk iforvejen etableret en kommunikationsstategi, hvor de evt. i samarbejde med et eller flere reklame bureauer har kortlagt deres målgruppe og fundet ud at hvad de vil sige og hvorfor. Firmaet for så revideret deres grafiske identitet, så den passer til kommunikations stategien. En del af denne identitet er deres webdesign. Så skal deres pr-bureau skrive lidt tekster etc. Der skal laves noget SEO, der skal koordineres med evt. tv reklamer etc. Det bliver let en proces der involverer et betydeligt antal medarbejdere, konsulenter og eksperter, antallet af mandetimer skal typiske tælles i tusinder. Det sagt så tror jeg uden, at ville fornærme nogen, at den oprindelige opgavestillers budget helt rækker til en sådanne process. Men jeg tror derimod at du har ret i at mange mindre leverandører kunne blive mere profitable, ved at betragte kommunikation med at mere økonimisk mindset (Her er jeg på dybt vand der jeg ikke aner hvordan i arbejder, men jeg har mindre leverandører gøre dette, med højere timepris til følge). Jeg tror iøvrigt også mange mindre leverandører, med fordel kunne specialiserer sig en bestemt disiplin af processen. Som tanke eksperiment kunne man forestille sig at en kunde kunne være godt tjent med en løsning hvor Radut afklarede forholdet til målgruppen, Michael checkede sikkerheden, Martin lavede grafikken og Paul sørgede for at html''en bare spillede. PS: Jeg tror iøvrigt at top 25 af amerikanske virksomheder, kører kommunikationsprocesser der får danske virksomheders til at virke meget letvægts. PSST: Mikkel -> Du glemte HTTP uden den, ville internettet bare ikke være det samme :-) |