Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg bedre end de andre.. ?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg fik startet et lille debat (http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=6554&pageNo=1&num=20#52028) om, kvalitet til webdesing og udvikling. Der er altid noget der kan argumentere at han er bedre en dig selv, men er han også det...?  bare fordi han siger det ?

Hvad gør at man kan skelne de 2 til 5 go ud af mængden ?

Er det kvalitet ? Hvem er så dommer på det ?

Er det værktøj ? Har du så betalt for dem ?

Er det antal faste kunder ? Hvordan har du fået fadt i dem ?

eller

Er det den glade du har ved at komme på arbejde og lave noget sjovt og lære noget nyt hvert dag ?

Det er egocentrisk at sige at jeg er bedre end de andre.. da der ikke er nogle målebånd der kan måle sådan noget.. da det vi laver er kreativitet.. det er en total umålbart størrelse .. men egoet har godt af det..!

Mit glas er altid halv fuld, jeg kan altid lære noget nyt, hver dag, jeg lever af det og efter det !

NB! Jeg forventer at dem der skriver her har en halv fuld glas, kritik er meget velkommet men den skal have en pointe og formål !

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 00:30
mk>
Paul Det kommer fra manden som faldt i den blå fravebøtte som barn
Ja, og jeg kan lide det. ;-)
Mener du min side falder udenfor målgruppen, pga. de blå farver?

Hvad nu hvis hans kompetance lå et andet sted end CMS løsning, kodning og validering
Har man ikke styr på de helt basale begreber som HTML, så synes jeg ikke man kan kalde det professionelt. Ophøjer man sig selv som værende blandt de bedste, bør man sgu have styr på sin HTML/kodning/validering - kald det hvad du vil.

Fordi jeg ikke tager den op er simpelthen fordi jeg gider ikke sidde som den eneste som faktisk arbejder med sådan processer hver dag, og i andre kender intet til det, og høvler mig med jeres viden indenfor jeres enmands firma dagligdag, hvor i som webdesigner er "ekspert" på alle områder
Du sidder måske sammen med Radut? ;-)
Nu du sidder med den slags ting hver dag, må du også have hørt om begrebet "brugervenlighed", ellers kan du jo google det. Valid kode gør at sitet ser ens ud i flest browsere. Ikke alle bruger IE som ikke "ser" fejlene. Billeder som knapper og endda uden alt="" er dårligt for SEO. Hvad nytter det at farverne er flotte, hvis kodning og sikkerhed halter?

Hackes et site pga. en dum fejl, kan udvikleren da ikke undskylde med at farver er flotte.
Omvendt set kan jeg godt se din pointe. Farver og stil skal passe til målgruppen, ellers er siden heller ikke meget værd.

Radut>

Det er egocentrisk at sige at jeg er bedre end de andre.. da der ikke er nogle målebånd der kan måle sådan noget.. da det vi laver er kreativitet..

Du skriver på din hjemmeside følgende:
vi er bedre og mere kompetante end et reklamebureau eller et tilfældigt IT-hus
Er det ik' en smule modsigende?

Tilmeldt 30. Aug 06
Skrevet kl. 08:06
Hej Poul

Ja.. HTML er det internettet bygget på, uden det er det meget svært at lave hjemmesider. Men html er kun er værktøj ikke andet, du har ret i jeg ikke er værdensmesker i det og ? det jeg laver fungere, bliver vist og bliver solgt..  de butikker jeg har lavet, bliver besøgt af ca 100.000 bruger pr dag. Det da en accept i sig selv at der som er udført fungere og er godt..  hvorfor bruge tid på perfection i HTML da det der ligger frem fungere ?

Du kigger på det tekniske og det mekaniske i det du ser, jeg kigger på det visionært og det som giver kunder. Alt andet er en tool..

Du bliver ved med at snakke om det tekniske som om det er det mest helige ting .. DET ER DET IKKE ! kunder er og penge på konto.. !

Glem SEO .. det virker til at få nogle kunder på siden.. men det er ikke nok .. hvis det skal fungere så skal du have en butik.. hvor kunder kan købe et vare.. Salg skal komme fra reff. og hård arbejde ud i market.

Ja hacker kan komme ind, men det kan komme ind selv om din side er teknik 100% i ordet .. det er den server du er på der bestemmer om de kan komme ind eller ej.

Du skriver ikke noget om det som det hander om, du vælger at køre ned på det jeg gør og skriver.. tror du virkligt på hvis jeg gik din side i gennem at dig er så perfect som du tror den er ? Nej det er det ikke - og det er en graranti .. !

Det vil jeg ikke gør, mit glas er halv fuld og fokus på debaten !

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 08:28
Paul om din side falder ud for målgruppen er enlig svært at sige, og det her hele kernen ligger i denne debat og viser måske du ikke har forstået det helt, men hvorfor skulle du også.

Min farvebøtte joke var bare fordi jeg kom til at se dine referancer, alt er blåt, på nær en tror jeg, den er helt grå hvis jeg ikke husker forkert, derfor joken ;-) men vi kan da godt være enig om du ikke er den vilde haj til farver kan vi ikke ?

Jeg forklare når jeg kommer fra arbejde, kan mærke det kunne tage lang tid at skrive ;-)

Gider ikke diskutere Radut´s kompetancer, da jeg ikke kender dem, men det gider i, det jo også nemt at finde et hurtigt offer.

Er enig brugervenlighed er vigtigt.

Jeg vender tilbage ;-)

Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 09:48
Radut>

Grunden til man skal bruge tid på validering af ens kode, er at det skal se ens ud i alle browsere / på alle medier. Det hænger ikke sammen med perfektionisme, men derimod brugervenlighed - alle skal have mulighed for at se det samme.

Nu sætter du farver højest, jeg mener brugervenlighed er det vigtigste.

Mht. SEO står jeg lidt  uforstående til din holdning i denne tråd, da jeg kan se du selv tilbyder det på dit website.
Nogle sites får besøgende udelukkende pga. SEO, så det skal altså også være nogenlunde på plads - efter min mening.

mk>

Jeg har pt. ret travlt, så helt udenfor målgruppen kan mit site vel ikke være.
Mht. referencerne er de ret gamle og ikke noget at prale af, men synes det ville virke mere uprofessionelt hvis der overhovedet ingen var.
Har gang i flere sites nu som snart kommer op - ingen i blå farver. ;-)
Den grå side er lavet præcis efter kundens anvisning, så den vil jeg helst ikke hænges ud for.

Nej, lad os bare lade Radut ligge.

Er da glad for du deler samme opfattelse af brugervenlighed. :-)
Tilmeldt 30. Aug 06
Skrevet kl. 12:32
Hej Poul

Brugervenlighed er intet at gør med hvordan HTML er.. det har noget at gør med hvordan information flow er. Det html du snakker om kan gør stor forsæl på er andre browser.. JA der har du ret. Men for mig er HTML en værktøj, som man køber sig til ..

Det som jeg mener er total vigtigt er information kontrol, og hvad du komuniceret du ud via hjemmesiden.. Det gælder sider til en lille murmester som til dansk turisme.. det er det sammen princip..

SEO er igen kun en tool.. i en total markedsføring.. men tænk lige på det her.. Vi er i et markedplads idag hvor der er MANGE som laver det jeg og dig og de andre grafiker og mulitmedie folk laver... Derfor bliver kunder som skal købe vores produkter bombarderet med smarte reklamer osv. dvs vores kunder så vel som mange kunder bliver imunificeret over for reklamer. Derfor er SEO og almindeligt markedsføring en go ting hvis du kan udnytte den på en anderledes mode end alle din kongurenter..

Jeg kender det alt for godt at ens side er ikke helt så "fed" som men selv ønsker det !

Blå er frihed og liberalisme.. noget vi fi forbinder til ingen grænser og kan være godt udnyttet med andre komplimetere farver.. der finder en ret fed farve formel som generere en del komplimentere farver.. til grafik osv.. se den lige her .. http://www.thecube.dk/colorhelp.asp du må gerne få asp fil hvis du ønsker.

Det CMS du har er det enligt noget du har lavet ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 16:28
Sikke en debat. Ved ikke om du er bedre end andre - men er det ikke også underordnet, så længe der bare er kunder nok at lege med. Og de kunder du laver noget for bliver tilfredse.
Men der skal jo ikke meget til at være i den bedste halvdel af dem der tilbyder at lave hjemmesider, men vis dog lidt referencer frem. 

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:30
Nu kommer det gode ved debatten og det som jeg tror Radut mente fra starten af, men som er endt ud i mudderkastning og en debat som ikke kan bruges til noget.

Vil gerne starte med at citere mig selv fra den tidligere tråd. "Et design er mere end det visuelle" eller noget i den retning.

Jeg vil tro mange af jer herinde, når i får en opgave, er det første i gør, at sætte jer foran computeren og åbne photoshop og ellers gå løs med forskellige forslag til layoutet. Det er den arbejdsmåde man ser meget tit indenfor denne branche og den største forskel på de mindre gode og de rigtige gode, dem som i kaldte de 3-5 stykker i Danmark i den tidligere tråd.

Hvorfor skulle man ikke også gøre det på den måde ?

Som en sagde min ordrebog er fyldt og mine kunder er tilfredse...... kan jeg så ikke også være tilfreds ?

Nej

Langt de fleste kunder kender intet til denne branche, det ikke som at lave et hus, det kender folk til og alle har en mening om det, jeg vil påstå langt de fleste kunder vil sige wow til det meste man ville fremlægge for dem. Ikke fordi de er dumme, men fordi de intet kender til det.

Det som jeg syntes det handler om, er at kunne forklare en kunde, hvad det er de har købt, hvad overvejelser der ligge i alt på siden, lige fra farver, opsætning, typografi, grafik, grafiske elementer, navigation, billed materiale ja find selv på flere. Altså lave en proces hvor kunden er i centrum, og hvor kunden bliver brugt, hvor kunden bruger jer, og hvor i sammen kommer frem til et fællesmål, med jer som eksperten og kunden som kunden.

Hvad så hvis i allerede gør det til UG, er det så ikke godt nok ?

Det er da en start. Men kan i som enkelt mand være ekspert på alle områder i sådan en proces ? Det vil jeg gerne se ihvertfal, og det betyder jo også man ikke går igennem den proces til UG.

Lad mig komme med et eksempel fra min egen verden. Det ville være som at sige vi sætter en tømmer til at lave vores hus og alt hvad det indebære, ja i kan måske forestille jer hvad problem det vil give.

Sagde man istedet, vi sætter da lige en tømmer til at lave tømmer arbejdet, en mure til at mure, en elektiskker til at lave el, og en vvs mand til at lave vvs og inden vi går igang så sætter vi da arkitekter og ingenriøre på sagen så vi har noget at gå ud fra og være sikker på vores hus holder.

Hvis vi nu overfører det til web branchen, kunne det så betyde man faktisk kunne dele sådan en proces op ?

Ja da og det nok det de 3-5 virksomheder i danmark som tilhører eliten gør, for hvorfor skulle den vilde programmør tage stilling til hvad farver som skal være på en hjemmeside, og hvorfor skulle designeren tage stilling til om der bruges php eller asp på siden.

Skulle han det så vil jeg påstå man vil få et dårligere projekt ud af det, ligesom man ville få et dårligt projekt ud af det hvis man satte tømmeren til at lave ens hus.

Også derfor jeg krummer tær når folk her på siden og mange andre steder laver en tråd. "Jeg søger en som kan lave et logo til mig, jeg sælger dameundertøj og siden skal være lidt pænere end den er i dag" 

Værsgo at gå i gang.

Lidt om min baggrund for at kunne udtale mig om dette.

Jeg forlod web branchen som den ensomme webudvikler for et par år siden, hvor jeg i tidens løb har lavet mange fritids projekter, men også nogle enkelte kommercielle projekter. Det var dog her jeg tog min beslutning for ikke at arbejde med det professionelt , da jeg stødte ind i en kunde som var total lad og man kunne ikke få en ordentlig dialog med ham, så det endte med jeg smed projektet på bordet og sagde, værsgo, så finder du selv ud af resten.

Det var her jeg fandt ud af jeg ikke gad bruge tid på at lave hjememsider til børges auto, Kalles vaskeri og det loakle bowling center, udfordringer var alt for få og man fik så lidt ud af det.

Min egen fejl, da jeg troede jeg kunne det hele, jeg kom så
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 17:56
Først: Jeg laver ikke design til hjemmesider!!! Det er jeg ikke god nok til og vil jeg aldrig røre ved, jeg køber design hos designere som alle burde gøre.

MEN jeg er en potentiel kunde til en hjemmeside:
Jeg ser meget pragmatisk på det.. Jeg betaler for noget dvs. jeg vil have en ROI for min udgift i form af kunder der køber.
Det "filosofiske" bagved som man lægger op til er underordnet for mig. Jeg skal have kunder i butikken og de skal lægge deres dollars hos mig. Det opnår jeg ikke ved et at have verdens mest lækre layout.
- Det gør jeg ved at have en hjemmeside der kan ses i så mange browsere som muligt
- Ved at få mange kunder ind der søger efter mine varer (SEO)
- Ved at lave splittesting af hvilke sider der konvertere bedste fra besøg til bestilling og ændre efter analysen
- og så meget andet....

Hvis jeg skal have kunst.. så køber jeg en Rembrandt (af de penge jeg har tjent på min ikke så kønne hjemmeside  )

Bare min mening..

Hilsen Pragmatikeren

Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 18:24

Radut>

Når jeg snakker om brugervenlighed og HTML, mener jeg at et at punkterne i brugervenlighed er at siden ser ens ud, uanset om man benytter Internet Explorer, FireFox, Safari, sin PDA eller noget helt andet. Der er mange flere aspekter af brugervenlighed, dette var blot for at nævne ét. Brugervenlighed er også om siden er nem at navigere rundt på og få de oplysninger der var hensigten, for nu at tage et andet eksempel.

For nu at tage min egen blå farve op, er den valgt pga. navnet Flysolutions, som både kan betyde at flyve eller flue. ;-)
Da der er skyer i mit "topbanner", må det være nogenlunde klart at der menes flyve.

Colorhelp.asp - rigtig nice værktøj!
Vil jeg da meget gerne have. :-)

Som der står på vores side benytter vi WebsiteBaker som CMS, så nej - det har vi ikke selv lavet.
Valget er faldet på WebsiteBaker, fordi det er utrolig simpelt for kunden at bruge, uden at skulle læse lange manualer eller se flere timers demonstrationsvideoer. Har testet alle de store som Typo3, Mambo, etc. hvilke kan virke ret kringlede af komme i gang med.
Ja, vi kunne også lave et selv, og det kommer da også med tiden, men pt. fokuserer vi på at sælge nogle sites. Er kunden tilfreds med systemet og det virker, er det vel også perfekt.

mk>

Tror også vi kommer frem til selve idéen her. Grunden til jeg stillede mig lidt på bagben, var nu også måden det hele blev lagt ud på.

Kan kun tale for mig selv, men når vi får en opgave fra en kunde, tager vi en snak med kunden om hvad han/hun har brug for. Vi vil ikke pådutte kunden et produkt kunden reelt ikke har brug for. Ved at bruge hv-spørgsmål finder vi sammen ud af hvad det er de behøver, hvad deres side skal bruges til, signalere og hvor målgruppen ligger. Herefter snakker vi design - om kunden har nogen specifikke ønsker og krav. Vi komme med idéer til opstilling og design. Efter mødet prøver vi at koge det hele sammen til et design.

Tit og ofte oplever man dog at kunden "ingen" idéer har. Så er det jo lækkert at have frie tøjler, men når man så har lavet et design, havde kunden alligevel en idé i hovedet, og man må lave om / justere. Det er det herlige ved denne branche. ;-)

Vil give dig ret i at man som enkelt mand ikke kan have styr på alle aspekter i et design. Igennem hele processen fra møde, gennemarbejdning til afslutning på et projekt har jeg min reklame/markedsføring/coach-mand med inden over.

Vi har lige fået en partner som fremover vil tage sig at IT-service, så jeg kan fokusere på web. På serverfronten har vi en anden god samarbejdspartner. Jeg har en grafiker tilknyttet som kan lave alt i logoer, tegninger, etc. hvis der skulle blive brug for det.
Det jeg brænder for er kodning og servere, hvilket jeg da håber jeg kan komme til kun at lave, men vi skal jo alle starte et sted. De færreste kan starte ud med at ansætte folk, til de opgaver de selv er mindre gode til. Ser dog helt klart din pointe, og som banken siger skal man gøre hvad man er bedst til.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)