Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af cykler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Står overfor at importere cykler.

Er lidt i tvivl om hvordan vejl. udsalgspris beregnes.

Jeg er med på at kostpris + fragt + markedsføring + min avance + forhandler avance + moms vil gøre det.

Men ved ikke hvad forhandler leddet forventer i avance. Det kan være fra 20 - 50% ?

Er der nogen som ved lidt om dette.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:22

Du har glemt told og evt anti-dumping-told.

Avancen afhænger af om det er et mærke eller "noname" produkt... Uanset så er avancen minimum på 50%...

Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 18:43

Det er Italienske mærker så der er ingen told på i Eu.

Min. 50% som forhandler avance lyder af meget men hvad vil så typisk være importør avancen ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:51

Beonex:

Det er Italienske mærker så der er ingen told på i Eu.

Okay det fremgik ik af din tekst

Beonex:

Min. 50% som forhandler avance lyder af meget men hvad vil så typisk være importør avancen ?

Det er avancen for special butikker. Hvis de ik har den avance, er det fysisk umuligt at få butikken til at løbe rundt. Eksempel en Cykel til 4000 kr. Der er så 2000 kr til at betale løn, husleje, forrentning af varelager, service/garanti osv...

Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 19:12

Tak,

Det vil sige ud af de 50 % er de 25 % moms, så reelt er indtjening 25% er det sådan det skal foreståes ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:16

Beonex:

Det vil sige ud af de 50 % er de 25 % moms, så reelt er indtjening 25% er det sådan det skal foreståes ?

Det kommer an på mærke og hvor stært brandet er. Ofte er momsen ved siden af, men indenfor f.eks ure er den inkluderet... Så det afhænger af efterspørgsel og branding...

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:50

Momsen har aldrig noget med avancen at gøre. Regn med prisen uden moms, så du undgår at blive forvirret over den.

Jeg kender ikke cykelbranchen, men jeg vil gætte på at den reelle avance, dvs. udregnet udfra reel salgspris og ikke vejl. udsalgspris, typisk er 30-40%.
Ofte er det tilbehøret og reservedele som specialbutikker henter den høje procentvise avance på.

Men der er jo også stor forskel på, om det er produkter der "sælger sig selv" pga. reklamekampagner på tv og godt renommé, eller et nyt ukendt mærke.
Hvis cykelhandleren skal lokkes til at gøre en ekstra indsats for dine cykler, kan et godt incitament være en høj avance.  Det giver ham også bedre mulighed for at give lidt rabat eller gratos tilbehør til slutkunden.

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 19:29

Jeg vil da sige at kan jeg ikke tage indkøbsprisen excl. moms og x 2,5= salgspris incl moms, så kommer det ikke i min butik, på engrossiden 20-30% i avance når dine udgifter til fragt, lager osv er betalt.

Mvh.

Martin

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:49

Martin Mose:

Jeg vil da sige at kan jeg ikke tage indkøbsprisen excl. moms og x 2,5= salgspris incl moms, så kommer det ikke i min butik, på engrossiden 20-30% i avance når dine udgifter til fragt, lager osv er betalt.

Det matcher jo meget godt med den avance jeg skrev ;D

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)