Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visa Elektron - hvordan billigst

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Stig H Jensen:

Ja, jeg har nu ikke fortrudt de store pakke hos PBS. Det er godt nok lidt binding af kapitalen - men det er jo ren faktisk kun den første måned, så køre det. Har lige tjekket min shop. Det er helt oppe på 49% på Master og Electronic - mod resten på Dankort. Måske lidt overraskende når det er dagligvarer. Var informeret om at jeg kunne påregne ca. 15% på Master m.m.

Stig H Jensen

www.shoponjob.dk

Godt at høre, at man er glad for det valg man har taget Yes

Det er jeg så også...med mit valg Smile

Til sammenligning til din fordeling af kundebetalinger...så ligger vi på:

ca. 95% PayPal (MasterCard + VISA DanKort + VISA Electron)

under 5% bankoverførsel

ca. 1% EWIRE (DanKort)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:17
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Folkens, jeg ønsker ikke at indgå i en diskussion om hvorvidt Paypal fungerer for nogle eller ej. Jeg ved blot at det ikke er optimalt hvis man går efter at få flest mulige kunder gennem sin betalingsproces, hvilket man altid bør gå efter. At sende folk videre til en side hos Paypal eller lignende eksterne sider, vil altid nedsætte trygheden hos brugeren, og gøre det mere kryptisk!

Derudover er kunden ikke sikret på samme måde, hvis betalingen går gennem Paypal, og man betaler direkte til Paypal. Dette får en konsekvens da der ikke er samme muligheder for chargeback, hvis man fx ikke modtager sin varer.  Der er tidligere afsagt en dom, hvor forbrugeren benyttede Paypal, og forbrugeren tabte. Som virksomhed er der heller ikke de helt samme krav, da det er et amerikansk firma - jeg ville aldrig være i tvivl om mit valg.

Har set der har været flere ting oppe og vende herinde, omkring brugen af Paypal, og læst at der er nogle som er meget glade for det. Jeg har givet mit besyv med, og svaret på tiltale – yderligere ønsker jeg ikke at gå ind og kommentere eller sloges, valget af betalingsløsning er heldigvis frit.

// Jesper Skov

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål, så kunne man jo fristes til at se på Punkt 1’s reklame med energibesparende produkter. Det er ikke altid det dyreste som er billigst, da det dyreste oftest er det billigst i længden Smile

// Jesper Skov

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:46
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jesper Skov:

Folkens, jeg ønsker ikke at indgå i en diskussion om hvorvidt Paypal fungerer for nogle eller ej. Jeg ved blot at det ikke er optimalt hvis man går efter at få flest mulige kunder gennem sin betalingsproces, hvilket man altid bør gå efter. At sende folk videre til en side hos Paypal eller lignende eksterne sider, vil altid nedsætte trygheden hos brugeren, og gøre det mere kryptisk!

Derudover er kunden ikke sikret på samme måde, hvis betalingen går gennem Paypal, og man betaler direkte til Paypal. Dette får en konsekvens da der ikke er samme muligheder for chargeback, hvis man fx ikke modtager sin varer.  Der er tidligere afsagt en dom, hvor forbrugeren benyttede Paypal, og forbrugeren tabte. Som virksomhed er der heller ikke de helt samme krav, da det er et amerikansk firma - jeg ville aldrig være i tvivl om mit valg.

Har set der har været flere ting oppe og vende herinde, omkring brugen af Paypal, og læst at der er nogle som er meget glade for det. Jeg har givet mit besyv med, og svaret på tiltale – yderligere ønsker jeg ikke at gå ind og kommentere eller sloges, valget af betalingsløsning er heldigvis frit.

Nu er det her ved at blive lidt tragisk...

1: Paypal kan hvis du vil integreres på ligefod med en PBS løsning. Så hvor er forskellen?

2: Hvis kunden ik er sikret på samme måde ved brug af Paypal, så vil jeg gerne se bevis for dette. Og jeg vil gerne se et link til omtalte dom, da den aldrig er faldet. Hvis du referere til dommen angående "Paypal-Money", så er du lige pt ude på meget dybt vand. For du aner tydeligtvis ik hva dommen omhandler, og du kommentere og påstår noget på fordomme og rygter. Læs dommen igen, og du vil se at din udtalelse er DIREKTE løgn...
Paypal er verdens største aktør indenfor Kreditkort og er mindst ligeså sikkert som PBS...

3: Paypal er hjemmehørende i Luxembough og overholder Europæisk lovgivning på området. Endnu en fatal udtalelse uden dokumentation!

4: Du kommer med påstande og argumenter, som der intet er værd. Det er utroligt synd for en god debat, at folk ik holder sig til argumenterne og de fakta der er, fremfor at fremføre egne meningen og fordomme, som dokumentation... Det holder bare ik!

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 19:56

Jesper Skov:

Jeg ønsker heller ikke at diskutere...men at sige, at butikker, som bruger PayPal ikke er seriøse forretningsfolk...den er lige hård nok, Jesper!

Da skulle jeg altså lige tælle til 10...forfra + bagfra...flere gange!

I øvrigt er der flere af dine synspunkter omkring PayPal, som jeg bestemt ikke er enig med dig i...

Men jeg har også brugt PayPal mange mange gange dagligt i flere år nu...og har derved en anden viden og oplevelse...

I øvrigt findes der butikker på Nettet med PBS betalingsløsning, som hæver betalingen før varen er sendt!

Og der er tilfælde, hvor en kunde IKKE har fået dækket sit tab...uagtet, at kunden betalte via PBS!

I mine øjne handler dette slet ikke om PBS eller PayPal...men UDELUKKENDE om butikkens troværdighed!

Og det er en ganske anden snak Smile

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:33

Hej

Ja nu kom vi lidt omkring....Smile , men nu har jeg prøvet at regne lidt på den økonomiske side, og med en gennemsnitshandel på 400 kr x 100 privatkunder, bliver det ( så vidt jeg kan se):

Paypal : 100 x 14,20 = 1420 pr. måned = ca. 17.000 om året i gebyr

PBS: 100 x 5,00 = 500 pr. måned = 6000 + 1000 = 7.000,-

Hertil skal så lægges 3500,- i oprettelse

men faktisk fortsat langt billigere med PBS

eller regner jeg helt forkert eller har glemt noget ?

Mvh

Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det kan godt være man er sikret på en måde, hvis man betaler direkte til butikken gennem Paypal (kender ikke reglerne her), men hvis man overfører penge til Paypal og bruger dem fra sin konto, er man ikke sikret på samme måde. At der er andre butikker med pbs godkendelse som bryder reglerne med at hæve før, har ikke meget med sagen at gøre. Jeg ved blot at forbrugeren er rigtig godt sikret gennem pbs.

Men hold nu for guds skyld op. Jeg anbefaler blot, at hvis i vil drive en forretning på internettet, bør i undgå Paypal og andre lignende services, og køre med en direkte godkendelse gennem pbs og jeres eget betalingssystem. At i er fint tilfredse med jeres eksterne Paypal løsning er fint nok, der er heldigvis plads til forskellighed og konkurrence.

// Jesper Skov

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:46
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jesper Skov:

Det kan godt være man er sikret på en måde, hvis man betaler direkte til butikken gennem Paypal (kender ikke reglerne her), men hvis man overfører penge til Paypal og bruger dem fra sin konto, er man ikke sikret på samme måde.

Enig, men hvem gør det? Iøvrigt var det heller ik det der blev diskuteret, men en B2B solution...

Jesper Skov:

Jeg anbefaler blot, at hvis i vil drive en forretning på internettet, bør i undgå Paypal og andre lignende services, og køre med en direkte godkendelse gennem pbs og jeres eget betalingssystem.

Der er vi så uenige igen. Du bør måske udtrykke det nærmere således:

"Jeg anbefaler blot, at hvis i vil drive en forretning på internettet, OG KUN SÆLGE TIL DANSKE FORBRUGERE OG AFSKRIVE DIG FRA EKSPORT MARKEDERNE, bør i undgå Paypal og andre lignende services, og køre med en direkte godkendelse gennem pbs og jeres eget betalingssystem."

For jeg vil gerne se din online forretning i Sverige, England, Tyskland, Frankrig eller Italien med kun en PBS løsning...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:48

Jesper Laugesen:

eller regner jeg helt forkert eller har glemt noget ?

Hvordan kan du få Paypals totalomkostning til at være 14,2%? Og PBS kun 5%?

Har du taget Dankort prisen hos PBS?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:51

Hej Trend

for paypal er omk. 2,9% + 2,6 pr. transaktion = 14,20 kr ( ikke % )

for pbs   1,25% = 5,00 kr.

mvh

jesper

Side 3 ud af 6 (57 indlæg)