Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting løsning

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Vi er blevet utilfredse med vores nuværende hosting udbyder, og vil gerne skifte.

Vi har følgende krav til hostingen:

hurtige respons tider

300 gb server plads

200 gb trafik/måned med mulighed for udvidelse

99,99% oppetid

Ingen problemer, hvis 1000 brugere streamer en videofil på én gang

Månedlig backup

PHP safemode off, mySQL, Perl, FTP understøttelse

10 mailbokse uden begrænsning

Generelt, hosting, der ikke begrænser os.

Hvad kan anbefales?

Venlig Hilsen

Allan

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:26

Hej Allan

99,99% SLA og 1000 samtidige videostreams virker som nogle ret høje krav, alt efter hvordan du definerer samtidige.

99,99% giver knap nok mulighed for at genstarte serveren efter en opdatering en gang om måneden, så jeg formoder at du er på jagt efter en distribueret løsning?

Ønsker i selv at varetage vedligeholdelsen af softwaren på serveren?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:31

Hej Anders

Tak for det hurtige svar.

En genstart engang om natten mellem søndag og mandag én gang om måneden vil være ok, hvis vi ved, hvornår det foregår.

Vi har indtil videre anvendt et "almindeligt" webhotel, og nu er det bare nok, fordi det er nede for anden gang indenfor to måneder, hvilket vil sige vi har(med rette) utilfredse kunder i røret.

Server-softwaren ønsker vi ikke at have noget med at gøre - "det skal bare virke"  - og så skal man kunne få fat på selskabet, hvis ikke det gør :-)

Venlig Hilsen

Allan

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 12:38

Hej Allan

Du er velkommen til at kontakte os via acenet.dk elller på tlf. 70 20 46 20 hvis det er noget vi skal prøve at regne på til dig.

Vi har en del løsning af den slags og størrelse og hvis det primært er videohosting, så har vi et produkt der målretter sig sådan noget.

24x7 driftsovervågning og døgnvagt er naturligvis en selvfølge.

Mvh Anders Christensen

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:53

Hej Allan,

Jeg har ikke noget godt bud på den gode leverandør til jer, da jeg tror de fleste kan imødekomme jeres krav på nær 99,99% oppetid.

Men jeg er meget nysgerrig efter hvor godt du få imødekommet dit krav. 99,99% oppetid virker som et utroligt højt krav, og jeg vil gerne vide om de få opfyldt det krav.

Jeg arbejder selv med IT outsourcing til daglig i medium og large marked, og har aldrig set eller hørt at nogle skulle komme derop og garantere det. Derfor min nysgerrighed.

Jeg sad blot at lavede et lille regnestykke. Hvis du har 30 dage på en måned af 24 timer har du total 720 timer pr. måned. Med en garanteret oppetid på 99,99%, må leverandøren MX være ned ca. 43 minutter pr. måned. Tja, det er ikke lang til tid ved ét nedbrud.

Helt andet spørgsmål, hvad ville din bod-krav være ved manglede oppetid.

Claus

www.babygadget.dk

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:58

de 99,99% er måske meget målbart. Vi har bare behov for, at kunne lægge nogle filer online, som altid er oppe. Ville det være muligt at have to "webhoteller", hvor, at hvis det ene er nede - så vises filen fra det andet?

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 13:01

Anders Christensen:

99,99% SLA og 1000 samtidige videostreams virker som nogle ret høje krav, alt efter hvordan du definerer samtidige.

Det kan i hvert fald kræve nogle tweaking af en standard Apache opsætning, og hvis der er tale om f.eks. 1000 samtidige streams på små 256 Kbit/s, så løber det op på over 250 Mbit/s i samlet båndbredde, hvilket er en del. Det kan nemt blive et problem, især hvis du f.eks. kun afsætter 200 GB til trafik om måneden Wink

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Stepfo Skrevet kl. 13:08

Jep - vi forventer ikke 1000 samtidige nu, men det vil nogle af vores kommende kunder let kunne generere. Derfor muligheden for at udvide :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 13:16

Claus_Schrøder:

Jeg sad blot at lavede et lille regnestykke. Hvis du har 30 dage på en måned af 24 timer har du total 720 timer pr. måned. Med en garanteret oppetid på 99,99%, må leverandøren MX være ned ca. 43 minutter pr. måned. Tja, det er ikke lang til tid ved ét nedbrud.

Hej Claus, det er ikke for at være træls, men du har regnet forkert, dine tal er for 99,9% og ikke 99,99%

Ved 99,99% oppetid er den månedligt tilladte nedetid 4 minutter og 23 sekunder.
En SLA på 99,99% bliver en fandens dyr løsning der da skal indregnes at der skal betales bod til kunden næsten hver måned, da der som sagt ikke skal mange opdateringer af serveren til, før at de få minutters nedetid brugt.

Man vinder naturligvis noget ved at virtualisere løsningen, men hvis en god "gammeldags" server skal genstarte, spinne sine diske op, snakke med controllerne osv, så går der nemt et par minutter med en reboot fra denne er iværksat, til serveren er tilbage i drift.

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:30

Det er på ingen måde træls, godt med et våget øje....

4 minutter er jo endnu mere slemt. En enkelt timeout og leverandøren er i bod. Tror ikke det bliver nemt!!

MEN, den bedste løsning vil være en dedikeret maskine med SLA  på mellem 98% til 99%. Er de sidste procent så vigtig og hvorfor??

Hvis du har alt produktionen liggende i et "lukket og dedikeret miljø" hvor ingen har adgang til, så bliver oppetiden tæt på 100% dog uden garanti.

Claus

www.babygadget.dk

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)