Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adword landing page test?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke så erfaren herinde, skal jeg trykke på rigtigt svar? kan man vælge flere rigtige svar, er det overhovet mig der skal vælge? Har ikke kunne finde nogen instruks på dette?

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 15:19

Du SKAL ikke trykke på noget, men det er en fordel, hvis du som spørger vælger det (eller de) svar, der hjalp med dit problem. Dels så viser du svarer(ne), at du værdsætter hjælpen, og dels hjælper du folk, der kommer forbi med samme problem senere, med at lokalisere en mulig løsning Smile

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 4. Dec 07
Skrevet kl. 09:35

Jeg har nu lavet 2 identiske adwords annoncer, problemet er at den ene annonce tilfældigvis har en bedre CTR og derfor bliver den vist mere af google. Dette gør at jeg ikke kan lave min test fordi min test kræver at annoncerne bliver vist lige meget. Kan man slå den google annonce optimering fra?

Tak

Molle

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 09:45

Hej Molle,

Ja du kan gå ind i kampagneindstillinger og sige at du vil have dine annoncer vist 50/50%.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 09:50

Hej Molle. 

Hvis jeg har forstået det du vil med din test korrekt, så betyder det ikke noget at der kommer mere trafik til den ene test landing page end den anden, det vil for det meste altid være tilfældet. 

Hvis dit mål er at måle hvor mange af de besøgende på hver landing page konveterer i form at at blive 10+ sekunder på sitet, vil dette jo altid være en procentdel af de besøgende. Dvs det ikke er vigtigt om der kommer 1000 om dagen eller 100 om dagen. Det er stadigt en procentdel. 

Det kan så være at den ene test bliver færdig før den anden, men det gør jo principielt ikke noget med mindre den performer af H til i forhold til den test der ikke får så meget trafik. 

Så hvis du har sat dine landing pages ordentligt op, betyder det ikke noget for testen at 80% kommer til den ene side og kun 20% til den anden... det betyder måske bare den kommer til at køre lidt længere. 

På den anden side er CTR også noget du bør tage med i evalueringen af din test, da det jo ikke kun er vigtigt hvordan din landing page konverterer men også hvor meget trafik du kan trække til den.

Om noget er trafikken lidt vigtigere end konverteringen (strengt taget)

-Karsten

Tilmeldt 4. Dec 07
Skrevet kl. 11:38

Hej frederik

Tak for oplysningen, det viste jeg ikke, jeg har nu lavet den indstilling.

Hej Karsten

Ja det var selvfølgelig en tankebøf da det jo er en procentdel det handler om.
Jeg har dog lavet 50/50 instillingen da det så går hurtigere med at få resultatet.

Takker for hjælpen.
Molle

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)