Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adword landing page test?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når folk klikker på min adwords reklame vil jeg af naturlige årsager gerne have dem til at gå videre på sitet og ikke bare trykke på tilbageknappen, derfor vil jeg gerne optimere den første side altså landing pagen.

I den test vil jeg ikke teste om folk kommer helt i mål , køber noget eller andre detaljer som i "google website optimizer", jeg vil blot vide hvilken af de forskellige landing pages der har den mindste afvisningsprocent.

Jeg forestiller mig at jeg laver 2 forskellige anoncer i en online kampagne og sætter hver landing page som destinations adresse på hver annonce.

Det jeg ikke helt kan overskue er hvordan jeg ser resultatet i Analytics, jeg vil kun måle de besøgende fra den adwords kampagne og de organiske besøg der måtte være på de landing pages må ikke blande sig i statistikken.

Er dette den rigtige måde at gøre det på?

Tak for hjælpen

Molle

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 12:02

Du ska lave 2 identiske adwords annoncer til hver deres landing page.
Effekten af dem kan du efterfølgende se i Adwords data'en mht. salg, konverteringsfrekvens etc.

Hvis du har E-handel i Analytics og vil tracke gennemsnitlig ordre beløb kan du gøre det vha. kampagnekoder.

Her er der en forklaring til opsættelse af kampagne koder.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Tilmeldt 4. Dec 07
Skrevet kl. 11:58

Tak for hjælpen, det prøver jeg

MVH Molle

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 13:10

Der er flere muligheder, for at gøre det du ønsker:

1. Sæt et goal op på siden i Google Analytics (GA), og filtrer så i det, så det kun viser CPC-trafik.
  2. Kør en A/B-test via Google Website Optimizer, og test, hvilken side virker bedst.
  3. Find de to pågældende sider i GA, og aflæs deres afvisningsprocent (bounce rate) - husk at filtrere, så du kun ser CPC-trafik. Dette kan fx gøres via "tilpasset rapportering"-funktionen.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:21

Hej Molle. 

Hvis du som du siger kun ønsker først at lave en "anti bounce rate test" og derfor ikke rigtigt har brug for en målside, så vil jeg klart anbefale du i google website optimizer bruge den funktion der hedder 

"Linger test" 

Her definere du hvor lang tid brugerne skal have været på siden før du anser det som et fuldført mål. 

Den har også den fordel, at du ikke kræver en decideret "action" af brugerne, og derfor opnår du hurtigere en statistisk signifikant test, men som sagt, er den bedst når du kun ønsker at teste om du fanger folks opmærksomhed. 

Når du så går videre, ud over det statistiske ved testen, skal du huske at der også er en del af de personer der kommer forbi din side, der kunne tænkes at blive på siden fordi de er forvirret og ikke nødvændigvis fordi den virker - det skal du tage højde for, når du planlægger næste test :)

-Karsten

Tilmeldt 4. Dec 07
Skrevet kl. 13:27

Jeg lavede 2 forskellige landingpages på 2 forskellige men identiske adwords reklamer i fredags

Hvis jeg filtrerer som I skriver og kun ser CPC, kan jeg se at min gamle landing page havde 63% i afvisnings procent og den nye har 32% afvisnings procent.

Dette er vist noget jeg skal bruge lidt mere tid på .. :-)

Jeg har flere goals på mit site, men det ser ud som om at Google website optimizer kun acceptere et goal, kan det være rigtigt?

Takker igen.

MVH

Molle

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:31

Hvis du vil lave "linger testen" - så skal du fake en goal-side

Du kan læse en smule mere her:

http://exp-platform.com/Documents/2009-06-28%20KDD%20Tutorial%20T4%20Part3.pptx

Slide #34

Google website optimizer er sat op så de fleste kommer lettest igennem en opsætning af test, og derfor hvis man ønsker at lave mere avancerede tests (som dette er) så bliver man faktisk nødt til at "snyde" GWO i opsætningen. 

-Karsten

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 14:36

molle08:
Jeg har flere goals på mit site, men det ser ud som om at Google website optimizer kun acceptere et goal, kan det være rigtigt?

Du kan godt have flere conversion-pages i GWO - indsæt da blot conversion-scriptet på dem alle (se også slide #35 i den Powerpoint, Karsten Lund linker til ovenfor)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 4. Dec 07
Skrevet kl. 14:37

Tusind tak for alle input, jeg vil dykke videre ned i den her optimizer verden.

MVH

Molle

Tilmeldt 4. Dec 07
Skrevet kl. 14:41

Vi kom vist til at skrive samtidigt.

Jeg har læst powerpointen og kan godt se på side 35 at man kan indsætte goalscriptet på alle sider man ønsker at måle på, det giver jo mange muligheder.

MVH Molle

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)