Når folk klikker på min adwords reklame vil jeg af naturlige årsager gerne have dem til at gå videre på sitet og ikke bare trykke på tilbageknappen, derfor vil jeg gerne optimere den første side altså landing pagen. I den test vil jeg ikke teste om folk kommer helt i mål , køber noget eller andre detaljer som i "google website optimizer", jeg vil blot vide hvilken af de forskellige landing pages der har den mindste afvisningsprocent. Jeg forestiller mig at jeg laver 2 forskellige anoncer i en online kampagne og sætter hver landing page som destinations adresse på hver annonce. Det jeg ikke helt kan overskue er hvordan jeg ser resultatet i Analytics, jeg vil kun måle de besøgende fra den adwords kampagne og de organiske besøg der måtte være på de landing pages må ikke blande sig i statistikken. Er dette den rigtige måde at gøre det på? Tak for hjælpen Molle |
Du ska lave 2 identiske adwords annoncer til hver deres landing page.
Effekten af dem kan du efterfølgende se i Adwords data'en mht. salg, konverteringsfrekvens etc.
Hvis du har E-handel i Analytics og vil tracke gennemsnitlig ordre beløb kan du gøre det vha. kampagnekoder.
Her er der en forklaring til opsættelse af kampagne koder.