Kære Læser
|
Du skal overholde loven og betaler du ikke din Skat, så falder hammeren. Men Skat er åbenbart over loven, læs den rystende historie - Klik her
Og sig din mening - Klik her
Og når din puls er kommet ned igen, så læs resten af nyhedsbrevet, det er sagt på "Jysk" ret godt :-)
De bedste hilsner
Nicolai, Claus, Jacob, Simon, Rasmus og Martin
|
|
Sælg pr. brev - Af Hans Stokholm Kjer
|
Send et brev til dine potentielle kunder, og ordrerne strømmer ind af sig selv...
Gid det var så let.
Men det er det ikke.
Hvis du skal have det fulde udbytte af et salgsbrev, skal du have en klar strategi for udvælgelse af modtagere, distribution og opfølgning. Derudover skal indholdet selvfølgelig skrives, så det fungerer.
Der findes én model eller disposition for salgsbreve, der overgår alle andre i popularitet. Det er den såkaldte AIDA-model.
AIDA er forkortelse for Attention, Interest, Desire, Action. Den beskriver rækkefølgen af følelser, du skal fremkalde i din læser. Du er så heldig, at din læser sandsynligvis læser dit brev fra top mod bund og fra venstre mod højre. Derfor kan du som udgangspunkt blot disponere din tekst, så den understøtter de fire følelser i rækkefølge.
Start med at vække opmærksomhed.
En god overskrift - f.eks. i form af en påstand, en provokation eller en overraskelse - fanger læserens opmærksomhed. Tænk her på, hvem din målgruppe er. Selvom en voldsom kritik af profeten Muhamed vil vække mange troende muslimers opmærksomhed, er det ikke sikkert, at det er specielt fremmende for dit salg af figenjuice, vel. Hvis du vælger at provokere i et salgsbrev, bør du vælge en provokation, som din læser ville have nydt selv at finde på. Du kan sigte efter at "ramme skævt" ind på din læsers eksisterende tankesæt.
Læs resten - Klik her
Læs flere indlæg fra Amino/Iværk&Ivækst 09 Blog-eksperter - klik her
|
|
Billetter til Danmark vs. Portugal Startpris 1 kr.
|
Billetter til Martin Lindstrøm seminar, E-pusher 3.0, Californiske vine m.m. alt sammen på Amino Marked med en startpris på 1 kr.
I sidste uge gik:
E-pusher Papir (Værdi 500 kr.) for 120 kr. Fjernstyret bil fra morfars.dk (værdi 1.200 kr.) for 600 kr. 2 billetter til Martin Lindstrøm buyology seminar (Værdi 1.500 kr.) for 700 kr. Osv.
Med andre ord er der virkelige gode handler at gøre. Alle Amino Plus medlemmer kan byde med.
Her kan du se hvilke gode køb du kan gøre netop nu: Kom på græs hos City Golf Nu har du muligheden for at byde på en golf oplevelse i særklasse. Auktionen består af 2 x Green fee til City Golf nær Fields på Amager. Byd - Klik her
Er du til flot kunst? Byd på ét års leje af et valgfrit maleri fra Last Touch Byd - Klik her
Mød Martin Lindstrøm - Brandguru nr. 1 Byd på billetter til Martin Lindstrøm - Erhvervsseminar i verdensklasse. Martin er på listen over verdens 100 mest indflydelsesrige personer. Byd - Klik her
Luksus kødpakke fra Frostkassen leveret lige til døren Nu har du chancen for at fylde fryseren op til næsten ingen penge! Byd - Klik her
Vi har desuden lavet en aftale med Frostkassen så Aminos Plusmedlemmer får 10 pct. bonus på køb hos Frostkassen. Ved dit første køb krediteres din bonus din konto i løbet af få dage. Husk at skrive "Amino" når du bestiller varer hos Frostkassen for at få din bonus
Californisk vin i særklasse fra Winery.dk Winery.dk har specialiseret sig i at hente udsøgt vin hjem fra de mange udsøgte vin områder i Californien. Og disse flasker er ingen undtagelse. Hentet hjem fra det anerkendte Alma Rosa Winery i Santa Barbara, er du sikret god vin. Byd - Klik her
Online regnskabsprogram fra e-moms Byd på ét års brug af online regnskabsprogrammer e-moms. E-moms er et af de mest simple og effektive online regnskabs programmer rettet mod iværksættere og selvstændige. Byd - Klik her
Kom til Fodbold - Danmark vs. Portugal på lørdag i Parken Behøver ingen nærmere beskrivelse. Pakken inkluderer spisning og to billetter til årets kamp i parken: Byd - klik her
Alle auktioner - Startpris 1,- kr.
Bliv Amino Plus medlem i dag - Klik her
|
|
Vær på fornavn med din målgruppe (Martin Thorborg)
|
Vær meget fokuseret på din målgruppe. Hav en klar ide om hvem de er, og hvad de laver. Kun på den måde kan du købe de rigtige varer, skrive de rigtige tekster, bruge de rigtige billeder m.m.
En god visuel måde at gøre det på er at opbygge nogle fiktive personer også kaldet personaer eller arketyper. Arketypen er en visuel repræsentant for din målgruppe, og den hjælper dig med at holde fokus.
I Jubii arbejdede vi med en hovedmålgruppe der hed kvinder i alderen 25-35 år. De var veluddannede med interesse for online shopping, dyrt tøj m.m. Vi byggede så en arketype der hed Nicole 29. Hun var 29 år gammel (det havde du ikke gættet vel? ;-), hun var single, havde et godt job, var fysisk aktiv, og hun elskede at shoppe og gå på cafe. Vi lavede et "mood map" som bestod af varemærker og produkter hun kunne lide, f.eks. Apple iPod, Starbucks Coffee, Diesel Jeans, Sony-Ericsson, Audi TT m.m., og beskrev hende så godt vi kunne. Vi gik så langt at vi også lavede små film om hende, og de blev sendt ud til alle medarbejdere så alle var helt enige om hvem vi arbejdede for.
Hver gang vi skulle skrive en tekst, vælge et billede, indrykke en annonce eller opbygge en ny tjeneste, så lavede vi Nicole 29-testen. Vil Nicole 29 kunne lide det? Hvis ikke, blev det ikke til noget. På den måde fik vi ensrettet alt, og alle medarbejderes tanker gik i samme retning. Dertil var det nemt at sætte eksterne partnere ind i vores tankegang, da vi blot kunne sende dem Nicoles karakteristika.
Grunden til at hun blev valgt, var at hun bruger mange penge online, og der ikke var mange konkurrenter der målrettede deres tjenester efter hende. Det gav os en god chance for at komme til at ”eje” det segment og samtidig profitere godt på det. Dertil konfliktede hun ikke så kraftigt med de andre besøgende vi i forvejen havde. Det betød at de tjenester vi byggede til hende, også kunne bruges af mange andre der ikke lignede hende på en prik. Vi kunne naturligvis ikke kun leve af ”Nicole 29’er”, så det var vigtigt for os ikke at frastøde for mange brugere. Når man markedsfører sig mod en pige på 29, så rammer man f.eks. også alle de unge piger der gerne vil være voksne, og alle de kvinder der gerne vil være 29 år igen, og det er jo ikke så få.
Så når du har fundet din målgruppe, så lav din arketype. Få lavet en tegning af personen, og hæng den op på væggen, og lav et Mood Map. Det gør du ved at klippe billeder af produkter m.m. ud af blade og klistre dem på et stykke karton. Når det arbejde er færdigt, så lav syretesten hver gang der skal tages en beslutning.
Husk til sidst at der praktisk talt aldrig er noget der er neutralt. Enten er det noget der får piger på 29 til at købe dine ting, eller også vil det frastøde dem, så hav en mening om alt!
Artiklen er fra E-pusher 3.0 - Få sprit ny gratis E-pusher Light 3.0 - Klik her
|
|
Værdiskabende revision - det betaler sig! (Sponsor)
|
Regnskab, moms, bilag, tal, budgetter - lyder det kedeligt.
Sådan behøver det ikke at være. Vi kender reglerne, så virksomheder og iværksættere får det maksimale ud af deres hårdt tjente penge.
Hvad mange ikke ved er, at revisorarbejdet oftest tjener sig selv hjem igen og mere til. Det kalder vi værdiskabende revision. Mød os på stand 707 på Ivaerk 2009.
Læs mere på Boe Frederiksen
|
|
Giv din forretning et boost.
|
Amino har lavet et Marketing Booster produkt, som virkelig kan mærkes.
Hvis du er en del af eliten, kan du ganske gratis blive markedsført over for mere end 30.000 iværksættere og selvstændige erhvervsdrivende.
Hver dag sender Amino mere end 10.000 mails ud til iværksættere der abonnerer på tråde på Amino. I toppen af dem, er der nu en meget synlig reklameplads som ser sådan ud:
Billigt Speak God og billig indtaling af f.eks. websites, telefonsvarere og e-bøger billigtspeak.dk
Du kan få din reklame i Amino Booster ganske gratis, hvis du er Amino Plusmedlem.
Lige nu er der knap 100 Plusmedlemmer og de deler mere end 10.000 visninger hver dag, så jo hurtigere du melder dig til, des flere visninger får du. Dertil er der nyhedens værdi, så der er sikkert mange flere kliks i starten.
Amino Plus koster kun 1.000 kr. + moms for et helt år og køber du nu, er du i gang med Amino Booster om 5 min.
Køb Amino Plus nu - Klik her
Det får du ganske gratis oven i pakken!
* For 500 kr. gratis sponsorlinks (Hvis du er blandt de 100 første, får du 1.000 kr.)
* Adgang til Amino Marked med startpriser på 1 kr.
* PR e-håndbog fra PressWire – værdi 250 kr. ekskl. moms
* Mails fra debatten indeholder den fulde ordlyd fra de indlæg du følger.
* Debat uden top- og bundbanner
* Din signatur kan indeholde mere end 200 tegn
Og mange andre fordele som du kan se - Klik her
Køb Amino Plus nu - Klik her
|
|
Vind et gratis Business World kort (Sponsor)
|
Besøg Regus på Iværksættermessen i Forum og deltag i vores præmieudtrækning om et gratis Business World kort*
For andet år i træk har Regus glæden af at sponsorere Iværk&Vækst's største business lounge.
Kom forbi, benyt dig af vores professionelle arbejdsmiljø og hør mere om vores produkter og tjenester.
Computer- og internetadgang, drikkevarer og vejledning efter ønske om hvordan du bedst muligt kan optimisere dine arbejdsplads og spare omkostninger!
*Business world Gold card giver fri adgang til et af vores 1000 business lounges over 75 lande. Læs mere om Regus Business World Card - klik her
|
|
Gode Google AdWords råd, der gør dig til vinder (Nicolas Zangenberg)
|
Google AdWords er en af de mest effektive former for online markedsføring. De fleste kender de små firkantede tekstannoncer, der ses til højre, når man søger noget på Google. Som annoncør vælger man de søgeord, man ønsker at få sin annonce placeret i forbindelse med.
AdWords lyder måske simpelt, men som søgemaskineekspert i a-better-traffic.com møder jeg dagligt annoncører, som er opgivende. De mangler ofte strategi, har dårlig søgeordsanalyse og optimering, ingen call to actions m.m.
Vejen til succes med Google AdWords kan beskrives i 6 punkter:
1. Sæt dig et mål En fejl mange annoncører begår, er ikke at sætte et mål for, hvad kampagnen skal gøre for dem. Hvis de ikke selv kender målet, hvordan skulle den potentielle bruger så?
Mål kan være at skabe salg, generere leads, tilmeldinger til nyhedsbreve, få cv’er eller skabe opmærksomhed (branding) m.m.
Det er svært at vide, om kampagnen er en succes, hvis man ikke ved, hvad man vil have ud af den.
Læs resten - Klik her
Læs flere indlæg fra Amino/Iværk&Ivækst 09 Blog-eksperter - klik her
|
|
Tjen penge på dit website (Sponsor)
|
Tjen penge på dit website med buy.at
Registrer dig i dag på buy.at – eller kontakt Astrid S. Thusgaard på tlf. 3691 3814
|
|
Kom til Danmarks største fredagsbar for iværksættere
|
Der er nu kun godt én uge til Danmarks iværksætterevent nr. 1 løber af stablen - Iværk&Vækst09
Som afrunding på fredagens program med inspiration, rådgivning og vidensdeling ad libitum, inviterer vi til fredagsbar med netværk og happy hour i Forum.
Du har sikkert mødt mange fra dit eget netværk i dagens løb, men her kan du udvide dit netværk yderligere og samtidig få hilst på de mange ambitiøse iværksættere som dig selv.
Mød op ved Speakers Corner i Rising Star området på balkonen fredag kl. 18, hvor baren og netværkene byder på happy hour!
Og ønsker du at slippe for at betale 100 kr. for at være med til Danmarks største fredagsbar, så hent din gratis billet nu - klik her
|
|
Er din PC blevet langsom? (Sponsor)
|
Er din computer blevet langsom og har du ikke råd til en ny? Hjælpen er nær med SLOW-PCfighter. Prøv gratis - klik her
|
|
Det med småt
|
* Amino Nyhedsbrev er et gratis iværksætter nyhedsbrev med 12.583 abonnenter, udgivet af Amino ApS. * Citat: Ja, tak. Husk at citere "Amino" som kilde. * Følg Ivæksætter-debatten Amino her. * Tak til eBrev for sponsorat af nyhedsbrevs-service. * Tilmelding og afmelding foretages nemt og smertefrit her. * Udgiver: Amino Aps © 2009
|
|
Amino Nyhedsbrev udsendt d. 3. september 2009 kl. 22:55
|
|