Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkt billeder - sikkerhed

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig nok, men selvom de får en dårlig kvalitet, får det stadig fat på ens billede, hvis programmet ikke kan opfange "print scrn" billeder.

Nogen der ved om programmet kan finde billedet efter "print scrn".
Gider ikke købe programmet hvis webcrawleren ikke opdager det.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 10:10

Jeg har aldrig hørt om at man kan sikre sig mod screenprints, er det nogen der har set systemer der kan det?

Ellers virker systemet fra Flikr smart..

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 10:14

Reklameshoppen.dk:
Ellers virker systemet fra Flikr smart..

Flikr system har jeg forstået lægger en skabelon ovenpå eller lignende, hvordan kan man gøre det?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 12:03

Jeg kender heller ikke nogen skudsikker måde at sikre sig mod screenprints. Ligesom man ikke kan sikre musik mod at man looper det tilbage og sampler det med lydkortet.

Nogle butikker er begyndt at lave billed-områder, hvor man kan zoome i billederne, så man virkelig kan se detaljer, uden at hele billedet er synligt. Det gør det i det mindste mere besværligt at stjæle de højopløselige billeder.

Jeg tror, at den bedste måde at sikre sig på, er at holde løbende øje med sine konkurrenter (det bør man under alle omstændigheder), og så følge op med en regning og trussel om advokat, hvis man opdager misbrug. Ved denne type misbrug kan man direkte tabe penge, så det er værd at bruge lidt tid på at stoppe det. Skulle en eller anden udenlandsk forhandler eller en helt tredje hjemmeside uretsmæssigt bruge ens dyrt købte billeder, så betyder det typisk ikke noget økonomisk - selvom det er hamrende irriterende.

Lad for guds skyld være med at sætte vandmærke henover billederne. Det er lige til at skræmme kunderne væk med Smile

Til Juul og Louise: Mange tak for de pæne ord - jeg arbejder hårdt på hele tiden at blive bedre Big Smile

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 12:08

Carsten Olsen:
Skulle en eller anden udenlandsk forhandler eller en helt tredje hjemmeside uretsmæssigt bruge ens dyrt købte billeder, så betyder det typisk ikke noget økonomisk - selvom det er hamrende irriterende.

Hvis man nu har en webshop som sælger til f.eks. hele Europa, så er det da økonomisk, hvis de også sælger til Europa.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 13:03

Helt sikkert, men så hører de Europæiske butikker også ind under kategorien "konkurrenter du under alle omstændigheder bør holde øje med".

Min pointe er, at man mister ikke penge, fordi nogen stjæler ens shop-billeder. Man mister kun penge, hvis ens nærmeste konkurrenter stjæler dem. Disse sager og i øvrigt også væsentlig nemmere at vinde ved domstolende, da der ved erstatninger i høj grad lægges vægt på det økonomiske tab.

I øvrigt er det strengt taget fotografen og ikke den enkelte shop, der bliver krænket - medmindre shoppen selv har taget billederne.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)