Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det mest optimale link... ?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan være, at definitionen på et søgemaskinevenligt CMS i virkeligheden er: "Vores CMS er søgemaskinevenligt, fordi det gør det nemt for Google at indeksere hver eneste duplikerede URL, vi frembringer". Bad joke - jeg ved det godt. Men hvor ER der dog bare mange "søgemaskinevenlige" løsninger derude, der er alt andet end det.

Koluda: Franks råd er rigtig gode!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:43

Thomas Rosenstand:
Koluda: Franks råd er rigtig gode!

Jep, men det løser jo egentligt kun et problem, nemlig det uheldigt indekserede midlertidige side, som jeg linkede til inde jeg vidst hvor skadeligt det senere ville være.
Denne url skulle google jo aldrig have fundet, som sagt er denne jo hurtigt løst med enten 301 til den rette side eller omdøbe den mappe jeg redirecter mit webhotel til, og siden ville derfor for google ikke findes mere.

Men det er jo mere eller mindre umuligt at fjerne mine problemer at at systemet laver 4-5 forskellige url´s til samme indhold, alt efter hvilken link på siden jeg tilgår denne side på, dette er jo en problem der skal rettes i deres CMS system, der så skal redirecte alle de eksisterende DC url´s til de rette url´s for siderne, med mindre jeg selv lavede alle disse redirect filer manuelt og smed dem på mit eget webhotel, det virker dog ikke lige overskueligt med et par hundrede sider, men hver 4-5 url´s hver, så håber at deres SEO+ plugin kan rette op på noget af dette.

Ellers har jeg godt nok et par tusinde links liggende ude omkring, som er mere eller mindre værdiløse.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:51

Thomas Rosenstand:
"Vores CMS er søgemaskinevenligt, fordi det gør det nemt for Google at indeksere hver eneste duplikerede URL, vi frembringer". Bad joke - jeg ved det godt.

Bad joke eller ej, så har jeg lige pt. et mega smil i ansigtet...:)

Må helt klart være ugens bedste kommentar.

Thomas Rosenstand:
Men hvor ER der dog bare mange "søgemaskinevenlige" løsninger derude, der er alt andet end det.

Ja, det er vist efterhånden en jungel med alle de CMS systemer, og jeg må nok erkende at da jeg valgte CMS anerede jeg INTET om SEO, dette kom først senere da jeg læste lidt om bla. ishuse ...;)

I dag er jeg dog kommet et godt stykke videre, og må nok erkende at mit valg nok ikke var landet på dette CMS, med den viden jeg har om SEO i dag, i hvertfald ikke med mindre dette SEO + plugin er en mirakelkur med de problemer jeg pt. har på siden, for er generelt godt tilfreds med hvordan deres side er opbygget redigeringsmæssigt, men er det på bekostning af muligheden for et godt søgemaskine venligt site, så vil jeg nok hellere have et lidt mere besværligt CMS, når man skal redigere og tilføje nyt til siden.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:52

Frank Hellerup Madsen:
Ved at lave en 301 redirect til det rigtige domæne.

Takker for alt hjælpen indtil videre, er efterhånden blevet en hel del klogere, på hvordan jeg får rettet en del af disse DC problemer.

Der er nu oprettet et 303 redirect på koludabyg.dk og koluda.secoya.dk 
der var min udbyder hurtig med at få rettet fejlen...:)

Værre er det med de indgående links til undersider på hjemmesiden, kan kun holdes til et enkelt url hvis det er menupunkter.

Hvordan kan jeg så rette op på det, udover at ændrer hele hjemmesiden til at benytte menupunkter frem for undersider.
Lave en helvedes masse 301 redirects til de nye menupunkt url... ?

Hvis det overhovedet er alt det arbejde værd.

Er det i det hele taget muligt at tracke alle de links jeg har smidt derude ?

Så man kan få et overblik over hvor mange der er.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 13:50

Så er Koluda byg hjemmesiden udstyret med et SEO+ plugin, dette skulle fjerne de fleste af disse problemer med redirects... + give mulighed for søgevenlige url´s, side tags og sitemap.

Nogen der ved hvor langt tid der ca. vil gå før google opdater disse nye url´?

Det kan vel godt betale sig at komme til at hjælpe google på vej til de gamle url´s, så den hurtigere finder ud af de er redirected til nye url... ?

Eller er det bedre at begynde at hjælpe google på vej, til de nye søgevenlige url´s ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:24

Koludabyg:

Så er Koluda byg hjemmesiden udstyret med et SEO+ plugin, dette skulle fjerne de fleste af disse problemer med redirects... + give mulighed for søgevenlige url´s, side tags og sitemap.

Nogen der ved hvor langt tid der ca. vil gå før google opdater disse nye url´?

Det kan vel godt betale sig at komme til at hjælpe google på vej til de gamle url´s, så den hurtigere finder ud af de er redirected til nye url... ?

Eller er det bedre at begynde at hjælpe google på vej, til de nye søgevenlige url´s ?

De gamle URL'er 301'er vel alle til de nye fine URL'er, ikke? I så fald vil Google jo gradvist opdage dem, når den kommer på besøg på din side. Har du selv en fornemmelse af, om det sker dagligt, ugentligt eller hver 14. dag?

Mht. at hjælpe Google på vej (= bygge links), så gør det til de nye URL'er. Der er sjældent grund til at bygge links, der skal igennem en 301 redirect først, hvis man kan få et direkte link i stedet. Der er jo efter sigende en vis dæmpning af linkværdien gennem en redirect.

Det her kan måske være et af de tilfælde, hvor du kan få en værdi ud af at indsende et midlertidigt sitemap til Google i webmaster tools, så den hurtigt opfanger din nye linkstruktur.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:46

Frank Hellerup Madsen:
De gamle URL'er 301'er vel alle til de nye fine URL'er, ikke? I så fald vil Google jo gradvist opdage dem, når den kommer på besøg på din side. Har du selv en fornemmelse af, om det sker dagligt, ugentligt eller hver 14. dag?

Response

Checked link: http://www.koludabyg.dk/?menu=axz

Type of redirect: 301 Moved Permanently

Redirected to: http://www.koludabyg.dk/kompetencer/tagrenove
ring

Så skulle være i orden ja.

Det svinger lidt, men det er vist ca. 1 gang om ugen.

Frank Hellerup Madsen:
Mht. at hjælpe Google på vej (= bygge links), så gør det til de nye URL'er. Der er sjældent grund til at bygge links, der skal igennem en 301 redirect først, hvis man kan få et direkte link i stedet. Der er jo efter sigende en vis dæmpning af linkværdien gennem en redirect.

Okay, så vil jeg begynde at bruge de nye URL´s i stedet for.

Frank Hellerup Madsen:
Det her kan måske være et af de tilfælde, hvor du kan få en værdi ud af at indsende et midlertidigt sitemap til Google i webmaster tools, så den hurtigt opfanger din nye linkstruktur.

Her er jeg på herrens mark, for har fået et plugin til det, men den efterspørger en Sitemap valideringskode, som jeg ikke aner hvor jeg skal få... ???

Indtil nu har jeg leveret uden sitemap, og i stedet for hjulpet google ind til nye sider med indgående links til siderne, men ville være nemmere med sitemap.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:49

Koludabyg:

Frank Hellerup Madsen:

Her er jeg på herrens mark, for har fået et plugin til det, men den efterspørger en Sitemap valideringskode, som jeg ikke aner hvor jeg skal få... ???

Indtil nu har jeg leveret uden sitemap, og i stedet for hjulpet google ind til nye sider med indgående links til siderne, men ville være nemmere med sitemap.

Et meget uvidenskabeligt svar: Hvis det er besværligt for dig, så lad være!

Hvis du skal bøvle et par timer eller mere med at få styr på et sitemap, kan du helt sikkert bruge den tid bedre og med større effekt på lang sigt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:02

Har ikke bøvlet med det, her efterspurgt min CMS leverandør hvordan jeg skulle oprettet dette.

Vil lige læse lidt mere om det, for det jeg har læst hos Google giver ikke mening i forhold til den måde det er opsat i mit CMS.

Men kan helt klart have glæde af sitemap fremover, så ville gerne have det opsat så det virker.

Håber at min CMS leverandør kan oplyse lidt mere om dette, da den funktion desværre ikke fremgår af deres online manual.

Takker for hjælpen indtil videre...:)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)