Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En række SEO spørgsmål

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg har desværre oplevet mange gange, at folk der ikke har så mange års erfaring anbefaler nogle metoder, som jeg VED de på sigt vil få problemer med. Nogle år eller måneder efter kommer de så rendende og er frustreret over de alvorlige negative konsekvenser det får... og ja, så kan jeg jop bare sige: I told you so.

Hvorfor ikke bare nævne hvad det er for problemer de vil rende ind i, når du nu ved det? Jeg forstår ikke dette hemmelighedskræmmeri og "I told you so" attityde. Årsagen til Aminos store succes er medlemmernes vilje til at dele viden med hinanden, og det håber jeg vil fortsætte...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9736
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:07

Hvis du læser mine indlæg vil du se, at jeg skam har besvaret det. Men jeg gentager det gerne, hvis det kan få de sidste med :)

Problemet er ganske enkelt, at danske tegn i URL'er ikke overholder de standarder, som langt den største del af Nettet benytter sig af - websites, applikationer, publiceringssystemer, sociale tjenester - you name it. Man begrænser derfor sig selv i ekstrem grad, og udsætter sig selv for unødig risiko, ved at anvende de danske tegn.

Selvom det skulle være muligt at skaffe nogle links fra websites der kan publicere dem med danske tegn lige nu og selvom man kan blive indekseret i Google i dag, så vil en strategi med danske tegn i URL'er hvile på et meget skrøbeligt grundlag. Hvis f.eks. nogle af de bedste links man har pludselig forsvinder, fordi de websites der linker opdaterer til et system eller platform der ikke kan håndtere de danske tegn i URL'er korrekt, så kan det betyde at man fra den ene dag til den anden bliver så godt som usynlig.

Derudover kan der meget let opstå problemer med duplicate content, fordi nogle brugere meet sandsynligt vil ende på URL-encodede versioner af siderne.

At pantsætte hele sin SEO strategi (og de mange resurser mange putter i det) i et naivt håb om, at dette ikke sker er ganske enkelt dumt, i min bog. Det er en helt unødig risiko at løbe, og det reducerer ens muligheder for en god SEO strategi ekstremt meget.

Ved en fonetisk omskrivning eller URL-encoding kan man helt undgå de problemer.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 05:12

Dvs. at fx

www. ... /?Tandl%E6ge

også er fint nok?

Hvorimod det ikke er godt med:

www. ... /?Tandlæge

Hilsen, Robert

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 08:44

sjov nok læsning.

Jeg har faktisk nogle af de problemer der diskuteres her da jeg sælger pool & billard køer

et eksembel er http://www.cueshop.dk/shop/pool-koeer-36s.html  orginalt hedder denne produktgruppe "pool køer" men dandomain webshop laver automatisk  min URL om.

Umiddelbart har google intet problemer med det  og genkender fint oe som et Ø feks...  men vil da gerne have det optimale ud af google.

Er der nogen der har et bedre forslag til hvordan jeg kunne lave mine url's??  jeg ligger "ok" rangeret i forhold til mine konkurrenter, burde egentlig ligge nummer 1 rent teknisk -

but google works in strange ways :)

M  dfdf

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9736
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:17

> Er der nogen der har et bedre forslag til hvordan jeg kunne lave mine url's?? 

Du kan ikke selv bestemme hvordan dine URL'er opbygges med DanDomain, men den løsning de har valgt er skam også glimrende.

> www. ... /?Tandl%E6ge
> www. ... /?Tandlæge

Det ville være endnu bedre at bruge fonetisk omskrivning (tandlaege) frem for URL-encoding. Først og fremmest fordi det gør URL'en læsbar for almindelige mennesker også.

Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 15:21

Så er jeg tilbage i tråden igen. Og jeg vil gerne indlede med at sige tak for alle de brugbare svar i denne tråd. Der er blevet brugt en del tid på det her omkring æ, ø og å og jeg er blevet overbevist om at det er noget jeg skal holde mig fra i fremtiden (til trods for at jeg, som vist, har haft nogenlunde succes med det "eksperiment" jeg har haft lavet).

Der er dog stadig et par ubesvarede spørgsmål tilbage, og jeg siger hermed "computer - fjern de besvarede spørgsmål":

1)      Jeg arbejder for et firma der har op imod 10 sider i spil. 

a)      Hvordan linker jeg mest hensigtsmæssigt imellem disse – med henblik på at få mest SEO værdi ud af mit ”netværk”? (jeg  er selvsagt bange for at mine siders links til hinanden skal fremtræde som regulære linkbytte-aftaler.  Jeg taler i øvrigt ikke kun om fra forside til forside, men også fra undersider).

4)      Det forekommer mig at det er blevet meget populært at skrive blogs eksternt (for at skabe mulighed for gode indgående links samt, vel også, i et eller andet omgang, direkte trafik). Hvilke blogs anbefaler I?

5)      Pressemeddelelser skulle ligeledes være meget oppe i tiden. Hvilke sider mener I er de bedste?

6)      FEEDS: Afgiver man link-juice når man benytter feeds? På Bingoforum.dk har vi lagt et "gossip feed" ind fra TV2.dk, sender jeg kærlighed til TV2.dk ad denne kanal?  

Texaspoker.dk er hele Danmarks guide til poker. Bliv en del af Danmarks hyggeligste poker fællesskab.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:37

Hej Nicolai,

Her er mine fem-minutters svar/input til dine resterende punkter.

Ad 1a) Det afhænger af sidernes indhold. Har de forskellige nicher/vinkler, kan det måske være relevant at linke direkte og åbent fra forsiden. (Altså hvis du fra siden om røde dippedutter skriver en sætning om, at hvis man er mere til grønne dippedutter, vil den anden side måske være mere relevant).

Er de mere i samme genre, kan du måske overveje, hvilken side, der er din hovedside/"koncernside" og så linke til den fra de andre i samme genre.

Ad 4) En wordpress-blog hostet på eget domæne, så du selv har fuld kontrol over din blog.

Ad 5) Den bedste pressemeddelelsestjeneste må være den, du kan bruge til at få omtale og links fra medier og andre hjemmesider. Jeg er endnu ikke stødt på nogle sider med pressemeddelelser, som gør underværker på SEO-fronten.

Alternativt kan du tage din pressemeddelelse og lægge ind på forskellige artikelsider/kataloger i det omfang, den kan være relevant. (Gerne let omskrevet fra gang til gang).

Ad 6) Ja, du har nogle fine, rene tekstlinks til tv2.dk på din side, så deres feedside får lidt link love fra dig af.

Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 02:24

Hej Frank,

Tusind tak for dine svar. Jeg har lige et uddybende spørgsmål - er det muligt at benytte feeds uden at afgive juice, og vil du i øvrigt betegne det som et problem at jeg rent faktisk gør det (altså afgiver omtalte juice - jeg har jo for såvidt ikke noget imod at kvittere med en tjeneste tilbagenår jeg "låner" noget hos andre)? Eller, lad mig vende den om :-) Ville du have de feeds på din side (set ud fra et SEO-mæssigt synspunkt)?

Hvad angår linkstrukuren på min side, så synes jeg at læse af det du skriver, at jeg skal huske at fokusere på at det skal være relevante links. Man kan sige, at mine links ER relevante for de øvrige sider, da alle sider definerer sig inden for samme genre, online spil, men jeg tror jeg er kommet frem til at jeg ikke nødvendigvis skal tænke i omtalte netværk, men derimod linke når dette forekommer oplagt / relevant.

Jeg kunne aldrig finde på at skyde med spredhagl med links, men pointen er dog værd at slå fast alligevel.

I øvrigt ligger vores 8 sider på to forskellige servere (ja, jeg skrev 10 tidligere, men der må jeg indrømme at jeg tog fejl), dvs. en del af dem ligger på samme server, og er dermed hurtigt "identificeret" som hørende til i det samme firma, hvilket vel tager noget af den aktuelel kraft ud af mine links mellem mine sider?

På forhånd tak.

Nicolai

Texaspoker.dk er hele Danmarks guide til poker. Bliv en del af Danmarks hyggeligste poker fællesskab.

Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 15:01

Jeg samler lige mine indlæg, det er i det mindste lettest for mig. Jeg havde fundet en anden tråd via google - godt nok to år gammel - og svarede i tråden. Så vidt jeg kna se er den ikke kommet op til overfladen, så derfor afleverer jeg lige spørgsmålet her.

----

Hey,

Et scenarie: En bruger finder via google min underside på Bingoforum.dk: gratisspil ved at søge på "gratisspil." Denne bruger begiver sig nu ud i at spille et eller flere af de gratisspil han finder på denne underside.

I samme nu han "hopper ind i" et gratsspil, vil denne handling så tælle som en "afvisning" (altså at den besøgende kun har besøgt undersiden om gratisspil og så er surfet videre) , idet han ikke længere er på Bingoforum.dk "som sådan." Jeg ved at dette spørgsmål med stor sandsynlighed er rigtig dumt, men man bliver kun klogere af at spørge.

Et andet spørgsmål / scanarie. Bingoforum.dk arbejder, som navnet antyder, med bingo, og det vi blandt andet gør er at anmelde forskellige online bingorum som vi sender vores brugere videre til.

Et scenarie: En bruger finder via google min underside på Bingoforum.dk: Maria Bingo ved at søge på "Maria Bingo." I samme nu han besøger Maria Bingo via et af de links der fører til Maria Bingo, tæller han så som en afvisning af min underside om Maria Bingo. Det er klart, at jeg anser det for positivt når denne handling sker - det samme gør sig gældende i eksemplet ovenfor - men samtidig er det vigtigt for mig at forstå mine tal i analytics 100 %. 

Altså: Får jeg informationen om at den besøgende har fundet siden og så er forsvundet; dvs. at dne besøgende kun har besøgt én side?

Jeg takker på forhånd

Nicolai

Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 16:08

Jeg bumper lige denne tråd, og skulle der ikke komme et (eller, forhåbentlig, flere) svar, så lader jeg den ligge på bunden af havet.

Nicolai :-)

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)