Hvorfor ikke bare nævne hvad det er for problemer de vil rende ind i, når du nu ved det? Jeg forstår ikke dette hemmelighedskræmmeri og "I told you so" attityde. Årsagen til Aminos store succes er medlemmernes vilje til at dele viden med hinanden, og det håber jeg vil fortsætte... |
Hvis du læser mine indlæg vil du se, at jeg skam har besvaret det. Men jeg gentager det gerne, hvis det kan få de sidste med :)
Problemet er ganske enkelt, at danske tegn i URL'er ikke overholder de standarder, som langt den største del af Nettet benytter sig af - websites, applikationer, publiceringssystemer, sociale tjenester - you name it. Man begrænser derfor sig selv i ekstrem grad, og udsætter sig selv for unødig risiko, ved at anvende de danske tegn.
Selvom det skulle være muligt at skaffe nogle links fra websites der kan publicere dem med danske tegn lige nu og selvom man kan blive indekseret i Google i dag, så vil en strategi med danske tegn i URL'er hvile på et meget skrøbeligt grundlag. Hvis f.eks. nogle af de bedste links man har pludselig forsvinder, fordi de websites der linker opdaterer til et system eller platform der ikke kan håndtere de danske tegn i URL'er korrekt, så kan det betyde at man fra den ene dag til den anden bliver så godt som usynlig.
Derudover kan der meget let opstå problemer med duplicate content, fordi nogle brugere meet sandsynligt vil ende på URL-encodede versioner af siderne.
At pantsætte hele sin SEO strategi (og de mange resurser mange putter i det) i et naivt håb om, at dette ikke sker er ganske enkelt dumt, i min bog. Det er en helt unødig risiko at løbe, og det reducerer ens muligheder for en god SEO strategi ekstremt meget.
Ved en fonetisk omskrivning eller URL-encoding kan man helt undgå de problemer.