Christoffer, din forestilling om hvordan Google og andre søgemaskiner håndterer Flash er i bedste fald MEGET mangelfuld og dine "gode råd" rigtig dårlige.
Og jo, jeg ER ekspert på dette område - hvilket nok også er forklaringen på at Adobe inviterede mig til et møde med Google sidste år for netop at snakke om hvordan problemerne (dem som du siger ikke er der) løses fremover ... Det kan du læse lidt mere om her: http://www.demib.dk/flash-flex-seo-852.html
Det er meget sødt hvordan du spiller ekspert kortet, men det rører mig ikke meget. Det er ganske underholdene at se hvordan alle SEO eksperterne selv skaber behov for deres ydelser, ved konstant at komme med "fakta" omkring hvordan Google gør og hvad Google ikke gør.
Må være fedt at have et job hvor man tager penge for at sætte meta-tags ind på html sider og foreslå brugere at lave tag clouds og jeg ved ikke hvad.
Det er common knowledge for alle der følger med i bl.a. Google egne blogs at de i lang tid har indekseret tekst indholdet af SWF filer. Så stop nu det drama og respekter min holdning, som jeg respekterer din. At kalde det jeg siger for en forestilling er mildest talt provokerende.
Jeg ved ikke, har før haft en hoppyside med mine mopshunde, og havde lavet hele siden i flash men sat det ind på en html side ligesom min indretningsside, og der lå jeg meget længe på side 1 ved søgning på mops.
Så det kan altså godt lade sig gøre....
Men jeg er da også overbevist om at det går hurtiere, hvis det er html css....
En af mine større konkurrenter har heldigvis lige skiftet sin gamle side ud med en flashside. Han må have mange penge til adwords.
FEDT
Så må du jo bare håbe, at de er langsomme til at reagere, når de finder ud af hvad der ramte dem, for det er jo nok et spørgsmål om tid inden de gør noget ved det og kommer tilbage på HTML.
Teksten bliver hentet ind dynamisk via en XML fil.
Men det er måske ikke nok?
Hej Lone
Lidt uddybning omkring dette fra Google:
"If your Flash file loads an HTML file, an XML file, another SWF file,
etc., Google will separately index that resource, but it will not yet
be considered to be part of the content in your Flash file."
Gosh, Christoffer, du er ved at rode dig ud i noget hvor du ikke kan bunde.
At Google nu kan indeksere flash er da fint; men det betyder da ikke en pind, hvis en indekseret flashside stadig er 100 gange dårligere end en HTML side.
Du bliver altså nødt til at proportionerne på plads.
Gør klar til at dukke dig, for jeg tror, at DeMib er ved at skrive en af hans dundertaler.
Jamen det er dog fantastisk så dygtig du er, Christoffer. Jeg forstår slet ikke hvorfor det ikke var dig Adobe og Google inviterede til deres møde om hvordan problemerne med Flash løses... nej vent, der ER jo slet ingen problemer - så mødet var helt unødvendigt. Det er sørme godt, at Google og Adobe har sådan nogle som dig :)
Og iøvrigt, er det netop folk som dig, der giver direkte forkerte råd til folk om SEO, der gør at folk som jeg får ekstra meget arbejde med at rydde op.
Det er et uomtvisteligt faktum, at rene Flash sider er noget fucking lort i forhold til SEO. At du prøver at bilde folk det modsatte ind er direkte skadeligt for deres virksomhed. Jeg synes du skulle lade være med at give "gode råd" om SEO til folk, når du helt øjensynligt ikke aner hvad du snakker om - med mindre din agenda direkte er at skade andre.
Spændende artikel som de skriver arbejder de på at løse problemet og de er kommet noget af vejen , med at løse problemet , måske læste Christoffer Hallas Pedersen det anderledes tog ikke det med de arbejdet med at løse problemet , og kun kommet et lille stykke videre
Den lange snakke om de filer , har jeg prøvet før , ja jeg måtte have en nye side , at bruge 30.000 kr. på ny side der røger nedad google.dk er en dyr fornøjelse , jeg vil i hvert fald ikke bruge den webmaster igen eller anbefale ham , da den rigtige vejleding er halvdelen af webmaster arbejde , så vidste du laver rene flash sider får du det svært
Jeg advare kraftigt imod flash sider især rene , efter dyrekøbte erfaring
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows