Der er mange "eksperter" her på Amino. Så du skal ikke tro på alt hvad du for at vide. Google og Flash kan godt spille sammen, det skal bare gøres ordentligt.
Hov, jeg vil da gerne understrege at jeg hverken er SEO ekspert eller det der ligner, men derfor kan man vel godt komme med gode råd... eller har jeg misforstået konceptet? Alt sammen selvfølgelig ment på en venlig måde.
Der er mange "eksperter" her på Amino. Så du skal ikke tro på alt hvad du for at vide. Google og Flash kan godt spille sammen, det skal bare gøres ordentligt.
Ovenfor er lidt læsning.
I den artikel der står det jo også ret tydeligt udpenslet, at der er MANGE forholdsregler man skal tage for at få et site til at spille i flash. Og hvis du læser linjer i første punktopstilling står følgende:
"Use Flash only when necessary, and consider wrapping decorative flash elements in HTML navigation if possible. Pages should degrade gracefully for users who do not have javascript or Flash."
Det kan altså lade sig gøre ja, men det er bestemt ikke noget nogen som helst ekspert vil tilråde. Jeg synes du skal lade være med at rakke ned på folk der forsøger at hjælpe - ingen af dem har skrevet, at de var eksperter. De har blot kommet med deres bud. Du finder så en tilfældig artikel på nettet, som fortælle, at det godt kan lade sig gøre og så bruger du den som argument. Har du overhovedet læst artiklen?
Jeg vil også gerne have links til alle de flashsider der ranker helt i top på google. Der må være en del siden det er så nemt. Bare lige så man kan modbevise ekspertene. Definitionen på en ekspert er at han kan føre bevis for sine udsagn. Så lad os se de mange links
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Jamen jeg er super glad for al den hjælp jeg kan få.....
Har nu rettet alle siderne, men ville det være en idé at have forskellig tekst nede i footeren på de forskellige sider??
Med forbehold for fejlagtigt udsagn vil jeg gerne sige følgende :
Jeg er lidt på dyb vand med hensyn til Flash, men jeg vil da syntes at jo mere forskelligt indhold du kan fylde på, uden at det virker unaturligt, vil gavne dig i søgemaskinerne. Det er måske ikke standard at man skifter teksten ud i footeren, men hvem siger og man skal følge alle de andre. Kan man gøre det så det passe med indholdet på den pågældende side, syntes jeg det lyder som en fin ide. Måske skal man passe på med brug af alt for meget bold tekst, men det er jo en nuance man selv skal vurdere. Bliver da spændende at se om det har en virkning :o)
Jeg vil også gerne have links til alle de flashsider der ranker helt i top på google. Der må være en del siden det er så nemt. Bare lige så man kan modbevise ekspertene. Definitionen på en ekspert er at han kan føre bevis for sine udsagn. Så lad os se de mange links
Det ved du jo godt, at du aldrig får
Jeg kan faktik ikke mindes, at jeg nogensinde har set en flash side på side 1.
Selv ved søgning på flash er det html sider, der præsenteres.
Ovenfor er lidt læsning.
I den artikel der står det jo også ret tydeligt udpenslet, at der er MANGE forholdsregler man skal tage for at få et site til at spille i flash. Og hvis du læser linjer i første punktopstilling står følgende:
"Use Flash only when necessary, and consider wrapping decorative flash elements in HTML navigation if possible. Pages should degrade gracefully for users who do not have javascript or Flash."
Det kan altså lade sig gøre ja, men det er bestemt ikke noget nogen som helst ekspert vil tilråde. Jeg synes du skal lade være med at rakke ned på folk der forsøger at hjælpe - ingen af dem har skrevet, at de var eksperter. De har blot kommet med deres bud. Du finder så en tilfældig artikel på nettet, som fortælle, at det godt kan lade sig gøre og så bruger du den som argument. Har du overhovedet læst artiklen?
Jeg rakker jo ikke ned på folk. Spar mig lige den drama.
Noget af det første der bliver sagt i denne tråd, er at Google ikke kan læse tekst og links i flash filer. Hvilket er løgnt. SWF filerne kan google parse og undersøge, lige så vel som ren HTML. Når folk kommer med deres bud, er de netop kun "eksperter", til trods for at de skriver som om de har styr på hvad de snakker om. Den artikel jeg henviser til er til stor hjælp for tråd forfatteren, da den netop fortæller at XML filerne indekseres for sig selv, og ikke som var de HTML på selve hjemmesiden hvor flash videoen ligger. Derfor burde hun føre teksten ind i flash filen, så teksten bliver associeret med hendes hjemmeside, og ikke XML filen.
Artiklen udpensler præcist hvad forfatter skal gøre nu, og hvad hun bør gøre i fremtiden, samtidig med at den fortæller hende lidt om hvorfor det er som det er.
Christoffer, din forestilling om hvordan Google og andre søgemaskiner håndterer Flash er i bedste fald MEGET mangelfuld og dine "gode råd" rigtig dårlige.
Og jo, jeg ER ekspert på dette område - hvilket nok også er forklaringen på at Adobe inviterede mig til et møde med Google sidste år for netop at snakke om hvordan problemerne (dem som du siger ikke er der) løses fremover ... Det kan du læse lidt mere om her: http://www.demib.dk/flash-flex-seo-852.html